Audi urbansphere: Το αστικό αυτοκίνητο του μέλλοντος

Μπορείς να το οδήγησεις αλλά είναι και αυτόνομο, προφανώς αμιγώς ηλεκτρικό και με εσωτερικό που δεν έχεις ξαναδεί

Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere
Audi urbansphere

Πώς θα μοιάζουν τα αυτοκίνητο των μητροπόλεων του μέλλοντος; Σύμφωνα με την Audi θα μοιάζουν με το urbansphere, το πρωτότυπο που μόλις αποκάλυψε η γερμανική εταιρεία.

"Προκειμένου να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις των Κινέζων πελατών μας, τα στούντιο σχεδιασμού της Audi στο Πεκίνο και το Ίνγκολσταντ συνεργάστηκαν στενά για την από κοινού ανάπτυξη του πρωτότυπου αυτοκινήτου Audi urbansphere", λέει ο Markus Duesmann, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG και υπεύθυνος για την κινεζική αγορά. Για πρώτη φορά, οι δυνητικοί πελάτες στην Κίνα μπορούσαν επίσης να συμμετάσχουν στη διαδικασία ανάπτυξης, συνεισφέροντας τις δικές τους επιθυμίες και προοπτικές.

Audi urbansphere

Σίγουρα η επιλογή της Audi να συνεργαστεί ακόμα πιο στενά με το στούντιο στο Πεκίνο αλλά και η εμπλοκή δυνητικών πελατών από την ασιατική χώρα, μόνο τυχαία δεν είναι. Η Κίνα ήδη κινείται στο ρυθμό των megacities και καταλαβαίνει καλύτερα από τον καθένα τις ανάγκες μετακίνησης των μεγαλουπόλεων -με εξαίρεση ίσως την Ιαπωνία.

Audi urbansphere

Το αποτέλεσμα της συνεργασίας φαίνεται στο Audi urbansphere concept και στο ιδιαίτερα εντυπωσιακό εσωτερικό του. Το ευρύχωρο αυτοκίνητο λειτουργεί ως σαλόνι σε ρόδες και ως κινητό γραφείο, που χρησιμεύει ως τρίτος χώρος διαβίωσης κατά τη διάρκεια της παραμονής στην κυκλοφορία. Η τεχνολογία (και) αυτόνομης οδήγησης μετατρέπει το εσωτερικό, στο οποίο απουσιάζουν αισθητά το τιμόνι, τα πεντάλ ή οι οθόνες, σε έναν κινητό διαδραστικό χώρο που αποτελεί πύλη σε ένα ευρύτερο ψηφιακό οικοσύστημα.

Το μεγαλύτερο πρωτότυπο της Audi μέχρι σήμερα

Ακόμη και με την πρώτη ματιά, το Audi urbansphere φαίνεται ότι είναι το μεγαλύτερο πρωτότυπο της Audi μέχρι σήμερα. Οι διαστάσεις του -5,51 μέτρα μήκος, 2,01 μέτρα πλάτος και 1,78 μέτρα ύψος- το κατατάσσουν στα ανώτερα κλιμάκια του αυτοκινητικού κόσμου, ωστόσο σπάει ριζικά τις συμβάσεις της κατηγορίας.

Audi urbansphere

Αυτό συμβαίνει επειδή έχει σχεδιαστεί συστηματικά γύρω από τους επιβάτες του, από μέσα προς τα έξω. Η σημαντικότερη διάσταση είναι το μεταξόνιο των 3,40 μέτρων. Το εσωτερικό του Audi urbansphere δεν υπόκειται στο συμβατικό αξίωμα της συμπίεσης όσο το δυνατόν περισσότερων καθισμάτων, αποθηκευτικών χώρων και λειτουργικών στοιχείων σε έναν χώρο που περιορίζεται από τη "φυσική" της οδήγησης. Αντίθετα, δίνει προτεραιότητα στην ανάγκη των επιβατών να βιώσουν την αφθονία του χώρου ως βασικό παράγοντα άνεσης.

Audi urbansphere

"Για να κάνουμε την e-mobility ακόμα πιο ελκυστική, τη σκεφτόμαστε ολιστικά και από την πλευρά του πελάτη", λέει ο Markus Duesmann. Ο ίδιος τονίζει ότι το "Audi urbansphere προσφέρει σε όλους τους επιβαίνοντες μια ευρεία γκάμα επιλογών για να χρησιμοποιήσουν αυτή την ελευθερία για να προσφέρουν μια άκρως εξατομικευμένη εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο: επικοινωνία ή χαλάρωση, εργασία ή 'απόσυρση' σε μια ιδιωτική σφαίρα, όπως επιθυμούν”.

Όχι απλά ένα αυτόνομο όχημα αλλά κάτι περισσότερο

Το Audi urbansphere δεν θα είναι απλά ένα φουτουριστικό (και) αυτόνομο όχημα αλλά κάτι περισσότερο. Θα κλείνει τραπέζι στο εστιατόριο που θέλεις να δειπνήσεις και θα παραγγέλνει αυτά που σου λείπουν από το supermarket. Φυσικά το αυτόνομο Audi urbansphere concept παραλαμβάνει τους επιβάτες του από το σπίτι ενώ θα φροντίζει αυτόνομα για την εύρεση χώρου στάθμευσης και τη φόρτιση της μπαταρίας.

Σχεδίαση από μέσα προς τα έξω

Είναι η νέα τάση, το παραδέχθηκε και ο επικεφαλής σχεδίασης της Ford. Αναμενόμενο να το ακούσουμε και από την Audi ότι το urbansphere σχεδιάστηκε από μέσα προς τα έξω.

Audi urbansphere

Αυτό σημαίνει ότι ο εσωτερικός χώρος είναι το θεμέλιο του σχεδιασμού και της τεχνολογίας του οχήματος.

Οι ανάγκες και οι επιθυμίες των επιβατών διαμορφώνουν τον χώρο, την αρχιτεκτονική του και όλες τις ενσωματωμένες λειτουργίες. Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής, αλλάζει και η ίδια η διαδικασία σχεδιασμού. Στην αρχή όλων των συζητήσεων, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται αποκλειστικά στο εσωτερικό. Μετά σχεδιάζονται οι εξωτερικές γραμμές και οι αναλογίες, μαζί με τις τεχνολογικές προδιαγραφές.

Audi urbansphere

Ένα σαλόνι άνεσης και υψηλής τεχνολογίας

Τέσσερα ατομικά καθίσματα σε δύο σειρές προσφέρουν στους επιβάτες άνεση και πολυτέλεια. Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν ιδιαίτερα γενναιόδωρες διαστάσεις και ένα ευρύ φάσμα επιλογών ρύθμισης. Στις λειτουργίες Relax και Entertain, η πλάτη μπορεί να γείρει έως και 60 μοίρες, ενώ ταυτόχρονα τα στηρίγματα των ποδιών επεκτείνονται. Τα κεντρικά τοποθετημένα υποβραχιόνια που είναι ενσωματωμένα στα πλαϊνά των καθισμάτων και τα αντίστοιχα στις πόρτες δημιουργούν μια ανακουφιστική αίσθηση ασφάλειας.

Audi urbansphere

Τα καθίσματα ανταποκρίνονται επίσης στις μεταβαλλόμενες κοινωνικές ανάγκες των επιβατών με διάφορους τρόπους. Ενώ συνομιλούν, μπορούν να γυρίσουν ο ένας απέναντι στον άλλο στα περιστρεφόμενα καθίσματά τους.

Από την άλλη πλευρά, όσοι επιθυμούν κάποια απομόνωση μπορούν να κρύψουν την περιοχή του κεφαλιού τους από το άτομο που κάθεται δίπλα τους χρησιμοποιώντας μια "οθόνη προστασίας της ιδιωτικής ζωής” που είναι τοποθετημένη πίσω από το προσκέφαλο. Επιπλέον, κάθε κάθισμα διαθέτει τη δική του ζώνη ήχου με ηχεία στην περιοχή του προσκέφαλου. Ατομικές οθόνες είναι επίσης ενσωματωμένες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.

Audi urbansphere

Χρησιμοποιώντας την "κινηματογραφική οθόνη", η οποία καταλαμβάνει όλο το πλάτος του εσωτερικού, οι δύο επιβάτες στην πίσω σειρά μπορούν να συμμετάσχουν μαζί σε μια βιντεοδιάσκεψη ή να παρακολουθήσουν μια ταινία. Είναι δυνατή ακόμη και η χρήση χωριστής οθόνης. Όταν η οθόνη δεν χρησιμοποιείται, προσφέρει καθαρή θέα προς τα εμπρός χάρη στη διαφανή της σχεδίαση ή - όταν αναδιπλωθεί προς τα πάνω - μέσω της γυάλινης περιοχής της οροφής προς τον ουρανό.

Τεχνολογία και άλλα

Το όχημα ζωντανεύει με το άγγιγμα ενός δακτύλου, μαζί με μια σειρά από οθόνες. Ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης - αν είναι χειροκίνητη με τιμόνι ή επιπέδου 4 - είναι είτε κατανεμημένες σε όλο το πλάτος του εσωτερικού είτε τμηματικά για τον οδηγό και τον συνοδηγό, προβάλλοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Audi urbansphere

Επιπλέον, κάτω από τις επιφάνειες προβολής είναι ενσωματωμένη μια μπάρα αισθητήρων για γρήγορη εναλλαγή μεταξύ του περιεχομένου - για παράδειγμα, για μουσική ή πλοήγηση.

Audi urbansphere

Ένα ιδιαίτερο, εξαιρετικά καινοτόμο στοιχείο χειρισμού βρίσκεται κοντά στην εγκοπή της πόρτας στην εσωτερική επένδυση: η απόκριση Multi Media Interface χωρίς αφή. Εάν ο επιβάτης μπορεί να επιλέξει τα διάφορα μενού λειτουργιών μέσω της προβολής ενός περιστρεφόμενου δακτυλίου και κουμπιών και να κάνει κλικ στα επιμέρους επίπεδα, επιτρέποντας έναν απλό και διαισθητικό χειρισμό.

Σύστημα κίνησης και φόρτιση

Η πλατφόρμα του Audi urbansphere - η Premium Platform Electric ή PPE - σχεδιάστηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία και επομένως αξιοποιεί πλήρως όλα τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνολογίας. Το βασικό στοιχείο του PPE είναι μια μονάδα μπαταρίας ανάμεσα στους άξονες, η οποία χωράει περίπου 120 kWh ενέργειας.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του Audi urbansphere concept είναι ικανοί να αποδώσουν συνολική ισχύ 395 ίππων και ροπή 690 Nm. Επίσης είναι εξοπλισμένο με μόνιμη τετρακίνηση quattro.

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει από έναν ηλεκτροκινητήρα σε εμπρός και πίσω άξονα, ο οποίος, μέσω ηλεκτρονικού συντονισμού, εφαρμόζει τη μόνιμα διαθέσιμη τετρακίνηση ανάλογα με τις ανάγκες, ανάλογα με τις απαιτήσεις οικονομίας και εμβέλειας. Ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα μπορεί να απενεργοποιηθεί ανάλογα με τις ανάγκες, προκειμένου να μειωθούν οι τριβές και, συνεπώς, η κατανάλωση ενέργειας κατά την κίνηση στο ρελαντί.

Η καρδιά του συστήματος κίνησης είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 volt. Εξασφαλίζει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με έως και 270 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Mόλις δέκα λεπτά αρκούν για να φορτιστεί η μπαταρία σε επίπεδο που να επαρκεί για να τροφοδοτήσει το αυτοκίνητο για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. H αυτονομία του αναμένεται έως και 750 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Best of Network