












Ακούς για Q4 και το μυαλό σου κάνει άσεμνες σκέψεις για αυτήν την έκδοση της Junior Ibrida. Λογικό, αλλά αυτήν την φορά δεν είναι αυτό που νομίζεις.
Μια πτήση-αστραπή στο Μιλάνο και μετά στο Τορίνο για να οδηγήσεις μια νέα Alfa Romeo είναι πάντα κάτι επιθυμητό. Περίπου όσο επιθυμητή είναι η νέα Junior, ιδίως όταν βλέπεις ότι στο όνομα της προστέθηκε και το "Q4". Όλο μαζί Alfa Romeo Junior Ibrida Q4.
Αν δεν γνώριζες καθόλου τι σημαίνει στην περίπτωση της νέας B-SUV Alfa ο συνδυασμός αυτού του γράμματος Q με τον αριθμό 4, o νου σου ίσως άρχιζε να ταξιδεύει σε κάτι θρυλικό που λέγεται Quadrifoglio. Όμως αυτήν την φορά δεν είναι αυτό που νομίζεις -και σίγουρα θα ήθελες.
Είναι μια κορυφαία -όπως και να το δεις- έκδοση της νέας Junior. Αυτή η Alfa έχει τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1,2 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες. Ένα στον μπροστά άξονα ισχύος 21 kW (28 ίππων) και ακόμα έναν ολόιδιο στον πίσω άξονα -συνολική απόδοση 145 ίπποι. Κάπως έτσι η Q4 είναι τετρακίνητη. Όχι όμως μόνιμα, εκτός να πηγαίνεις κάτω από 30 km/h. Τότε έχει μόνιμη τετρακίνηση και ίσως τώρα καταλαβαίνεις τι ρόλο παίζει αυτή η Junior.
Πρωταγωνιστικό σίγουρα αλλά σε άλλο έργο από αυτό που νομίζεις. Αυτό που δεν έχει ατελείωτη αδρεναλίνη σε μια φιδίσια -με φρεσκοστρωμένη άσφαλτο- επαρχιακή διαδρομή. Παίζει στο έργο που πας για π.χ. για σκι το ΣΚ και θέλεις να ξέρεις ότι αυτή η Junior δεν θα κολλήσει στην πρώτη δυσκολία και στο spin off φιλμ θα μπει στο χώμα και θα στρίψει με περισσότερη αυτοπεποίθηση ακόμα και αν πηγαίνει πιο γρήγορα απ' όσο πρέπει.
Και αν είναι και κάπως ανηφορική η χωμάτινη διαδρομή θα νιώσεις τους πίσω τροχούς να έχουν όση ροπή χρειάζεσαι για να "σκάψουν" και λίγο. Πώς το κάνει αυτό;
Εάν επιλέξεις τη λειτουργία οδήγησης "Dynamic", η τετρακίνηση Q4 βελτιστοποιεί την απόδοση για να εξασφαλίσει μέγιστη πρόσφυση και απόκριση. Από τα 0 έως τα 40 km/h, το αυτοκίνητο λειτουργεί πάντα με AWD, κατανέμοντας τη ροπή στους δύο άξονες για να εξασφαλίσει μέγιστη πρόσφυση και αποτελεσματικότερη επιτάχυνση.
Πάνω από τα 40 km/h και μέχρι τα 90 km/h, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην αποδοτικότητα, μεταβαίνοντας αυτόματα μόνο στην κίνηση στους μπροστινούς τροχούς (FWD) για να μειώσει τις απώλειες ενέργειας.
Επιπλέον, στη λειτουργία "Q4", η τετρακίνηση είναι πάντα ενεργή μέχρι τα 30 km/h, εξασφαλίζοντας καλύτερη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες. Μόλις ξεπεραστεί αυτό το όριο, τίθεται σε λειτουργία η λειτουργία SMART Q4mode, όπου ο ηλεκτροκινητήρας παραμένει ενεργοποιημένος ανά πάσα στιγμή, για ταχύτερη ενεργοποίηση της πίσω κίνησης όταν είναι απαραίτητο.
Αυτό το έξυπνο σύστημα βελτιστοποιεί τη δυναμική οδήγησης, διατηρώντας την απόκριση της τετρακίνησης μέχρι τα 90 km/h, για μια ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και αποδοτικότητας.
Επίσης χάρη στη λειτουργία Power Looping Technology function, η κίνηση στους πίσω τροχούς παραμένει ενεργή ακόμη και σε χαμηλή στάθμη μπαταρίας, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια των επιδόσεων. Σε αυτή τη διαμόρφωση, ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια ενέργειας, τροφοδοτώντας απευθείας τον πίσω κινητήρα.
H νέα ρύθμιση της ανάρτησης και η βελτιστοποιημένη διαχείριση της ροπής κατανέμουν την πρόσφυση πιο αποτελεσματικά, βελτιώνοντας περαιτέρω τις ιδιότητες του Junior Ibrida και κάνοντας την οδήγηση ακόμα πιο απολαυστική.
Α, να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και τα υπέροχα bucket καθίσματα της Sabelt (που είναι έξτρα) που δεν ξέρεις αν πρέπει να κάτσεις ή να τα θαυμάσεις -εμπρός και πίσω. Εννοείται ότι ως top range έκδοση ο βασικός της εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος και συγκεκριμένα περιλαμβάνει:
Το περιμένουμε στην Ελλάδα στις αρχές καλοκαιριού αλλά μπορείτε ήδη να το παραγγείλετε και κοστίζει 36.500 ευρώ. Συντονιστείτε στο topgeargreece.gr για την δοκιμή επί ελληνικού εδάφους.