Πρώτη επαφή με το Subaru Crosstrek στην Ελλάδα
Το μοντέλο που αντικαθιστά το XV, έρχεται με νέα εμφάνιση, αναβαθμισμένο εσωτερικό και φυσικά μόνιμη τετρακίνηση και κινητήρα boxer. Α, και 8ετή εγγύηση χωρίς περιορισμό στα χιλιόμετρα.
Το μοντέλο που αντικαθιστά το XV, έρχεται με νέα εμφάνιση, αναβαθμισμένο εσωτερικό και φυσικά μόνιμη τετρακίνηση και κινητήρα boxer. Α, και 8ετή εγγύηση χωρίς περιορισμό στα χιλιόμετρα.
Κάποια πράγματα στη ζωή θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένα. Κάτι σαν την ανατολή του ήλιου κάθε πρωί. Ή τους κινητήρες boxer και την τετρακίνηση στα μοντέλα της Subaru. Η ιαπωνική εταιρεία που τις περασμένες δεκαετίες διαμόρφωσε ένα φανατικό κοινό με μοντέλα όπως τα Impreza και Forester, ήταν και εξακολουθεί να είναι μια εταιρεία που απευθύνεται σε ένα συνειδητοποιημένο κοινό. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό;
Σε μια πρώτη ματιά, τα μοντέλα της φαντάζουν ξεπερασμένα συγκρινόμενα με την πλειοψηφία της υπόλοιπης αγοράς. Αυτή η διαπίστωση όμως κρύβει μια παγίδα. Γιατί αυτό που συμβαίνει, είναι πως τα μοντέλα της Subaru, υπηρετούν μια συγκεκριμένη κατεύθυνση και την υπηρετούν πιο αποτελεσματικά από τους περισσότερους κατασκευαστές. Πάρε για παράδειγμα το Crosstrek, που αποτελεί τον διάδοχο του XV και τελικά, την πρόταση της Subaru στα μεσαία SUV.
Χωρίς να διαθέτει σχεδίαση που θα χαρακτήριζες προχωρημένη, καταφέρνει να είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο αισθητικά, σε αντίθεση με παλαιότερες υλοποιήσεις της εταιρείας. Το ίδιο ισχύει και για την σχεδίαση του εσωτερικού, όπου υπάρχει πλέον η οθόνη infotainment που έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε δεδομένη και μάλιστα με κάθετη διάταξη και διαγώνιο 11,6 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων αντιστέκεται στην πλήρη ψηφιοποίηση, όμως η ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay και Android Auto αποτελεί πλέον μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Σε γενικές γραμμές ο εξοπλισμός του Crosstrek είναι πλήρης, αν και υπάρχουν κάποια στοιχεία που παραπέμπουν σε παλαιότερες εποχές, όπως π.χ. η ηλιοροφή στην εποχή των γυάλινων πανοραμικών οροφών. Ακόμη κι έτσι όμως, όλα αυτά θα μπορούσες να τα εκλάβεις σαν ένα statement από πλευράς Subaru. Γιατί μπορεί τα φανταχτερά στοιχεία εξοπλισμού να απουσιάζουν, όμως όλα τα πραγματικά χρήσιμα είναι εκεί. Από τις ποτηροθήκες τόσο μπροστά όσο και πίσω, μέχρι τις θύρες USB-A και USB-C (επίσης εμπρός-πίσω).
Και μαζί, η ιδιαίτερη αναφορά στο κομμάτι της ασφάλειας, με το μικρόβιο της Volvo να φαίνεται πως "χτύπησε” και την Subaru. Η οποία πλασάρει πλέον το μότο All-Around Safety, που μεταφράζεται σε στόχο μηδενικού αριθμού θανατηφόρων ατυχημάτων στα μοντέλα της. Το μέσο για να το πετύχει, είναι ο συνδυασμός του νέου πατώματος SGP και ενός πακέτου συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Είπαμε και στην αρχή του κειμένου πως η Subaru είναι από τις εταιρείες που ορκίζονται στο όνομα των κινητήρων boxer. Το νέο Crosstrek εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 2.0 λίτρων απόδοσης 136 ίππων και 182 Nm ροπής. Η έκδοση 1.6 που γνωρίζαμε από το XV καταργείται. Η πινελιά εκσυγχρονισμού εδώ, είναι η προσθήκη ενός υβριδικού συστήματος που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα που συνεισφέρει στο γενικό σύνολο 16,7 ίππους και 66 Nm ροπής.
Στην πράξη, σε κατηφορικούς δρόμους όπου το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται χωρίς ο οδηγός να πατά γκάζι, ή όπου οι απαιτήσεις για ισχύ είναι μειωμένες, το Crosstrek μπορεί να κινηθεί για μικρό χρονικό διάστημα και αμιγώς ηλεκτρικά. Σε γενικές γραμμές, η ποιότητα κύλισης θα μπορούσε να συμπεριληφθεί στα δυνατά σημεία του μοντέλου της Subaru, ενώ και η ηχομόνωση είναι αρκετά καλή.
Εξαίρεση ο ήχος του κιβωτίου CVT όταν πατάς βαθιά το γκάζι, αλλά και πάλι, ο χαρακτηριστικός ήχος αυτού του τύπου κιβωτίου που παραπέμπει σε πατινάρισμα, είναι σαφώς μειωμένος στην περίπτωση του Crosstrek.
Και ερχόμαστε έτσι σε ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά όχι μόνο του Crosstrek, αλλά κάθε μοντέλου της Subaru. Την μόνιμη συμμετρική τετρακίνηση. Πρόσεξε πως έχουν τα πράγματα, για να καταλάβεις πως σε αυτό τον τομέα, το Crosstrek παίζει ουσιαστικά χωρίς ανταγωνισμό. Με την απόσταση από το έδαφος να βρίσκεται στα 22 εκατοστά, η μόνιμη τετρακίνηση συνδυάζεται με το σύστημα X-Mode και το Active Torque Vectoring. Το πρώτο κατανέμει τη ροπή σε αναλογία 60/40 ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, ενώ το δεύτερο, φροντίζει για την ιδανική κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τροχούς.
Αυτά στην θεωρία. Η πράξη, έστω και στην μικρή χωμάτινη διαδρομή που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Crosstrek, αποδεικνύει πως η Subaru βρίσκεται σε δικό της επίπεδο στο off road. Γεγονός που μας επαναφέρει στην αρχική διαπίστωση. Τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας απευθύνονται σε ένα κοινό που ξέρει τι θέλει και που θα το βρει. Οι προδιαγραφές των κινητήρων της δεν εντυπωσιάζουν, όμως στην πράξη, ακόμη και η ταπεινή ισχύς των 136 ίππων είναι επαρκής για να κινηθείς αξιοπρεπώς στο ταξίδι.
Στον επαρχιακό δρόμο, είναι βέβαιο πως θα ήθελες έστω μια μικρή επιπλέον ισχύ, όμως το πλαίσιο σε συνδυασμό με την τετρακίνηση σου επιτρέπουν να διατηρήσεις έναν σβέλτο ρυθμό χωρίς προβληματισμό.
Η διάθεση του Crosstrek στην ελληνική αγορά έχει ξεκινήσει, με τις εκδόσεις Style, Style Extra και Premium. O εξοπλισμός είναι πλήρης ήδη από την πρώτη, με την τιμή να διαμορφώνεται στα 41.995 ευρώ. Οι άλλες δύο κοστίζουν 43.945 και 45.970 ευρώ αντίστοιχα και περιλαμβάνουν επιπλέον ζάντες 18 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού και κάποια διακοσμητικά στοιχεία η Style Extra και ηλιοροφή, καλύτερο ηχοσύστημα και δερμάτινα καθίσματα η κορυφαία Premium.
Το σημαντικότερο στοιχείο ωστόσο, είναι πως όλα τα μοντέλα MY2024 της Subaru, συνοδεύονται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών και απεριόριστων χιλιομέτρων.