



















Ταξιδέψαμε μέχρι την Σλοβενία και οδηγήσαμε ένα αυτοκίνητο, ή μάλλον δύο αυτοκίνητα, εκ των οποίων το ένα είναι ένα οικογενειακό station wagon και το άλλο ζει για την πίστα
Ποιες είναι οι πιθανότητες να οδηγήσεις μια BMW M3 Touring; Ένας σίγουρος τρόπος είναι να είσαι ο ταχύτερος οδηγός στις κατατακτήριες δοκιμές του MotoGP το 2022 και να το πάρεις ως βραβείο. Ένας άλλος είναι να οδηγείς το αυτοκίνητο ασφαλείας του MotoGP -που είναι η M3 Touring.
O πιο δαπανηρός είναι να την αποκτήσεις, καταβάλλοντας ένα διόλου ευκαταφρόνητο χρηματικό ποσό -αλλά το πλεονέκτημα εδώ είναι ότι δεν χρειάζεται να είσαι οδηγός αγώνων μοτοσικλέτας ή αυτοκινήτου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Και υπάρχει και ένας ακόμα τρόπος: να είσαι συντάκτης αυτοκινήτου και να συμμετέχεις στο BMW Arena του 2022 που διεξήχθη στην Σλοβενία. Προφανώς πετάξαμε από την Ελλάδα (και τη χαρά μας) και ήμασταν εκεί.
Είναι η πρώτη 3άρα station που δέχθηκε το M-αγικό άγγιγμα. Ήταν μια απαίτηση δεκαετίων από τους λάτρεις της φίρμας, που η BMW M αποφάσισε να ικανοποιήσει για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της. Το αποτέλεσμα της επετείου είναι αυτό που βλέπεις στις φωτό: ένα υπέροχα κτηνώδες station. Μια απάντηση στο RS4 Avant της Audi αν θέλεις. Μια ευκαιρία για τον οικογενειάρχη Δρ. Τζέκιλ -που δεν κοιτάει προς Ιngolstadt μεριά- όταν θέλει να γίνει αυτοκινητικός Μίστερ Χάιντ.
Ας δούμε τα στοιχεία. Εξακύλινδρος κινητήρας 3 λίτρων με twinturbo απόδοσης 510 ίππων. Τετρακίνηση, που αν είσαι πνευματικά ασταθής και απενεργοποίησεις το σύστημα ευστάθειας μπορεί να εξαφανιστεί και να έχεις ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο. Ενεργό διαφορικό Μ, ενεργητική ανάρτηση Μ εμπρός και πίσω, φρένα με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά.
Δέκα στάδια απενεργοποίησης του συστήματος ευστάθειας και πολλά άλλα που σε ενδιαφέρουν κυρίως αν είσαι καθοδόν για track day. 0-100 km/h σε μόλις 3,6 δλ. Και τελική ταχύτητα; Φιμωμένη στα 250 km/h ή 280 km/h με το το πακέτο M Driver. Α, και 500 λίτρα χώρος αποσκευών γιατί -μην ξεχνιόμαστε- πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Αν ρίξεις τα καθίσματα έχεις 1.510 λίτρα. Σου φτάνουν;
...η υπόθεση δεν είναι αν μπορεί το αυτοκίνητο. Η υπόθεση είναι αν μπορείς εσύ. Με τα συστήματα ενεργοποιημένα είναι ακλόνητο. Το ίδιο όμως συμβαίνει και με μερική απενεργοποίηση. Για πλήρη δεν μπορούμε να σου πούμε γιατί δεν οδηγήσαμε σε πίστα. Θα ήταν υπερβολικά ανεύθυνο εκ μέρους μας αν τολμούσαμε να οδηγήσουμε "γυμνοί” από ασφαλιστικές δικλίδες σε ένα αρκετά στενό επαρχιακό δρόμο στα βουνά της Σλοβενίας.
Και όμως, αν έχεις στο πίσω κάθισμα ένα παιδί που του κουνιέται το δοντάκι του είναι σχεδόν σίγουρο ότι σε μια στροφή θα το χάσει και μετά θα το ψάχνεις στην μοκετά. Και δεν θα καταλάβει και τίποτα. Απλά θα έχει κάπως πιο γοητευτικό χαμόγελο. Ένα χαμόγελο που μάλλον θα έχουν κυρίως οδηγός και συνοδηγός. Είναι τέτοιες οι δυνάμεις που ασκούνται στους επιβαίνοντες που αν έχεις πίσω επιβάτες θα είναι πραγματικό καψόνι να πιέσεις την M3 Touring στις στροφές.
Νιώθεις ότι το πλαίσιο είναι πιο άκαμπτο και από συντηρητικό ψηφοφόρο στο Οχάιο. Με το τιμόνι μπορείς να χειρουργήσεις εγκέφαλο γιατί νιώθεις τα πάντα και κατευθύνεις το αμάξωμα των 4,8 μέτρων και περίπου 1.900 κιλών ακριβώς όπως φαντάζεσαι. Δεν είναι ελαφρύ και δεν θα έπρεπε να είναι. Έχει το βάρος και την αίσθηση που πρέπει να έχει αυτό το αυτοκίνητο.
Πριν φθάσουμε στο δρόμο με στροφές, είχαμε την τύχη -θα καταλάβεις γιατί- να βρεθούμε στην κίνηση και να κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες σε ένα κομβόι που οδηγούσε μια νταλίκα, σε μια διαδρομή που δεν ήταν υπόδειγμα οδοποιίας. Η M3 Touring ήταν ένα άλλο αυτοκίνητο. Ή μάλλον ένα ακόμα αυτοκίνητο.
Εκεί καταλαβαίνεις την πραγματικά διττή φύση του οχήματος. Παρά το γεγονός ότι οι ζάντες ήταν 19 ιντσών μπροστά με 35άρι προφίλ και 20άρες πίσω με 30 προφίλ, η άνεση που έδινε στους επιβάτες ήταν εντυπωσιακή. Άλλωστε είχαμε επιλέξει την ρύθμιση Comfort.
Εκείνες τις στιγμές οι τρεις επιβάτες του οχήματος ήταν χαλαροί. Ο πίσω ασχολούνταν με διαδικαστικά της εργασίας του και μιλούσε στο τηλέφωνο, ο συνοδηγός τραβούσε βίντεο και ο οδηγός αδημονούσε να καθαρίσει ο δρόμος από τα ενοχλητικά αυτοκίνητα. Προφανώς ούτε έντονος θόρυβος από τον τρίλιτρο εξακύλινδρο κάτω από καπό, ούτε και από την εξάτμιση. Και αυτό είναι θέμα επιλογής στην M3 Touring. Ίσως αρχικά να σαστίσεις με τις ατελείωτες ρυθμίσεις που προσφέρει το αυτοκίνητο αλλά στην ουσία είναι απλά θέμα συνήθειας.
Στην Ελλάδα θα χρειαστεί να βγάλεις από τον ψηφιακό κουμπαρά σου τουλάχιστον 136.000 ευρώ. Προφανώς δεν είναι λίγα αλλά σκέψου ότι παίρνεις δύο αυτοκίνητα, χωρίς να χρειάζεσαι δύο θέσεις πάρκινγκ. Εύλογα ότι ακουμπάς στο εσωτερικό είναι υψηλής ποιότητας. Από τους διακόπτες και τα υλικά σε κάθε σημείο της καμπίνας, όπως τα καθίσματα.
Αυτά που θα κρατήσουν άνετο όταν πηγαίνεις τα παιδιά στο σχολείο και θα κρατήσουν -γενικά- όταν αποφασίσεις ότι ήρθε η ώρα του κυρίου Χάιντ.
Α, υπάρχει και η οθόνη των 14,9 ιντσών μέσω της οποίας κάνεις τα πάντα. Αλλά όποιος ασχολείται με την οθόνη όταν μπροστά του υπάρχει αυτό το υπέροχο τιμόνι να μην τον κάνετε παρέα.