Δοκιμή BYD Dolphin Surf: Ηλεκτρικό πόλης σε τιμή ευκαιρίας

Το πιο μικρό ηλεκτρικό της BYD έχει την έξωθεν καλή μαρτυρία για μεγάλα πράγματα, αν και το σερφάρισμα εκεί έξω είναι πάντα συγκριτικό.

BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf
BYD Dolphin Surf

"Η BYD μας έχει συνηθίσει σε ηλεκτρικά μοντέλα με καλή ενεργειακή απόδοση και το νέο Dolphin Surf δεν αποτελεί εξαίρεση"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Ενεργειακή απόδοση, εργονομία, εξοπλισμός, τιμή

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Ορατότητα πίσω, θόρυβος ανάρτησης

Ο κόσμος της BYD συνεχώς εξαπλώνεται και διευρύνεται. Στην Ευρώπη τα μοντέλα της κυκλοφορούν ήδη σε 17 χώρες. Τελευταία επιχειρεί και στην Κύπρο. Στην Ελλάδα έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον σημειώνοντας άνω των 3.000 ταξινομήσεων μέχρι τώρα. Ουσιαστικά, με ελάχιστες ταξινομήσεις μέσω κρατικής επιδότησης, καθώς το "Κινούμαι Ηλεκτρικά III” σερνόταν το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Για νεοεισερχόμενη εταιρεία στην ελληνική αγορά, η BYD τα πήγε πολύ καλά. Η εταιρεία παρουσίασε το καλοκαίρι το νέο Dolphin Surf ταυτόχρονα σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιείται. Πρόκειται για ένα compact ηλεκτρικό citycar που επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει την έννοια της "προσιτής ηλεκτροκίνησης” στην ευρωπαϊκή αγορά.

Διαβάστε Επίσης

Βασισμένο πάνω στη δομή του πετυχημένου μοντέλου Seagull, που κυκλοφορεί στην Κίνα, το Dolphin Surf δεν αποτελεί απλώς μια παραλλαγή με νέο όνομα, αλλά και ένα μοντέλο ειδικά προσαρμοσμένο στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις, με ενισχυμένο πλαίσιο, μεγαλύτερες διαστάσεις και εμφανώς πιο προσεγμένη εικόνα, τόσο στην κατασκευή όσο και στην οδική συμπεριφορά.

BYD Dolphin Surf

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα supermini νέας τεχνολογίας με αμάξωμα μήκους 4 μ. και μεταξόνιο 2,5 μ. Με αυτές τις διαστάσεις δεν μπορείς να έχεις υψηλές απαιτήσεις σε χώρους, όμως κατά έναν περίεργο τρόπο το Surf διαψεύδει αυτή την πεποίθηση.

Ειδικά πίσω υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω επιβατών. Για το δε πορτμπαγκάζ τα 308 λίτρα που προσφέρει κρίνονται, απλώς ικανοποιητικά.

Σχέδιο σφήνας

Η εικόνα του Dolphin Surf είναι σίγουρα μοντέρνα και κάπως τολμηρή ακολουθώντας ακροθιγώς τις γραμμές του μεγαλύτερου Dolphin. Η σιλουέτα παραπέμπει σε hot supermini σε σχέδιο σφήνας, ειδικά στο τελείωμα της οροφής, που καταλήγει σε αεροτομή. Το μικρό BYD αποπνέει χαρακτήρα χωρίς να δείχνει επιτηδευμένο.

BYD Dolphin Surf

Το αμάξωμα φαίνεται και είναι ψηλό (1,59 μ.), ενώ στέκεται πάνω σε τροχούς 16 ιντσών. Τα πιο φινετσάτα στοιχεία είναι τα σώματα LED τόσο μπροστά όσο και πίσω δημιουργώντας μια δυναμική φωτιστική υπογραφή.

Η BYD μας έχει συνηθίσει και σε ευφάνταστα εσωτερικά (βλ. Atto 3), όπου όλα μεταξύ τους διαφέρουν αλλά συνάμα έχουν και κοινά στοιχεία. Η χαρακτηριστική περιστρεφόμενη οθόνη infotainment των 10,1 ιντσών –σήμα κατατεθέν της BYD– παραμένει και εδώ προσφέροντας ένα διαδραστικό και τεχνολογικά ενημερωμένο περιβάλλον, με πληθώρα λειτουργιών.

BYD Dolphin Surf
Ρέουσες γραμμές και έξυπνη σχεδίαση για τα κουμπιά της κεντρικής κονσόλας χαρακτηρίζουν την εικόνα του ταμπλό

Πληροφορίες θα βρεις σχεδόν για τα πάντα, αν και μερικές από αυτές θέλουν μεγέθυνση σε επικείμενο update. Εξαιρετική είναι και η εργονομία, ειδικά στην –τύπου– αιωρούμενη κεντρική κονσόλα όπου, εκτός από τις δύο ποτηροθήκες, υπάρχει, επιτέλους, θέση φόρτισης για το smartphone υπό κλίση για γρήγορη ματιά.

Πλήρης χαρακτηριστικών είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. Υπάρχει λειτουργία μέχρι και για τη ρύθμιση της βαρύτητας του τιμονιού. Γενικά, το λειτουργικό του Dolphin Surf είναι καλά σχεδιασμένο.

BYD Dolphin Surf
Το αμάξωμα δείχνει μοντέρνο, με νεανική αισθητική και κάποιες σχεδιαστικές επιρροές από το μεγαλύτερο Dolphin

Τεχνολογική πλατφόρμα

Η πλατφόρμα του μικρού BYD μπορεί να βολέψει συστοιχία μπαταριών έως 43,2 kWh. Το βασικό μοντέλο φέρει ηλεκτροκινητήρα 89 ίππων μαζί με μπαταρία 30 kWh. Είναι προφανές ότι η συγκεκριμένη έκδοση έχει δημιουργηθεί για την πόλη και όχι για επιδόσεις, κάτι που εξάλλου αντανακλάται και στην αυτονομία των 220 χλμ./φόρτιση (WLTP).

Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν εκείνη με ηλεκτρικό μοτέρ 157 ίππων με την μπαταρία των 43,2 kWh. Εδώ η αυτονομία ανά φόρτιση ανεβαίνει στα 310 χλμ. Έχει πιο ζωηρό τράβηγμα από το βασικό μοντέλο, με την τελική ταχύτητα να είναι ίδια και στα δύο, κάπου εκεί στα 150 χλμ./ώρα. Υπάρχουν και τρία προγράμματα λειτουργίας του συστήματος κίνησης για περισσότερο έλεγχο των επιδόσεων.

BYD Dolphin Surf

Υπάρχει, επίσης, μια λειτουργία σχεδιασμένη για ολισθηρές επιφάνειες δρόμου που χαλαρώνει ελαφρώς την παρέμβαση του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης και επιτρέπει στους τροχούς να σπινάρουν ελαφρώς για να βοηθήσουν στο ξεκίνημα από στάση. Στην πόλη θα δεις μέσες καταναλώσεις ακόμα και κάτω από 14 kWh/100 χλμ. Σε περιαστική χρήση δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 17 kWh/100 χλμ.

Η BYD έχει φροντίσει να αναβαθμίσει την εμπειρία του χρήστη εφοδιάζοντας το Surf με ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW, αντί για τους συνηθισμένους 6,6 kW, και υποστήριξη ταχυφόρτισης DC έως 65 kW για τη βασική έκδοση και 85 kW για την ισχυρότερη.

Έτσι η φόρτιση από 10% έως 80% ολοκληρώνεται σε περίπου 30 λεπτά, στοιχείο ιδιαίτερα θετικό για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Το μοντέλο διαθέτει, επίσης, τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load), που επιτρέπει τη χρήση της ενέργειας από την μπαταρία του αυτοκινήτου για να φορτίζει εξωτερικές συσκευές. Η απουσία αντλίας θερμότητας είναι ένα στοιχείο με μικρή σημασία στην Ελλάδα. Αντίθετα, η απουσία του μπορεί να θεωρηθεί ως μειονέκτημα σε άλλες χώρες με πιο ψυχρά κλίματα.

BYD Dolphin Surf

Από τα πρώτα χιλιόμετρα έχεις την εικόνα ενός αυτοκινήτου με καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητικές επιδόσεις στην πόλη. Παρά το μικρό του ίχνος, έχει καλό πάτημα και πλευρική πρόσφυση, ενώ αποδεικνύεται και ελάχιστα νευρικό στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Κάτι που δεν είναι αυτονόητο για τα μικρά αυτοκίνητα στο μέγεθος του Surf.

Στην πόλη είναι αρκετά ευκίνητο. Ο κύκλος στροφής είναι στα 9,9 μ., τιμή πολύ καλύτερη από τα 10,6 μ. του Hyundai Inster και τα 10,3 μ. του Renault 5. Το σύστημα πέδησης έχει και δισκόφρενα πίσω, κάτι που επίσης δεν είναι δεδομένο στην κατηγορία. Από την άλλη, η ανάρτηση φαίνεται ότι παράγει θόρυβο όταν το αυτοκίνητο κινείται σε κακής ποιότητας δρόμους.

BYD Dolphin Surf

Το λιλιπούτειο BYD ξεκινά από τα 20.790 ευρώ με το μικρό μοτέρ-μπαταρία (έκδοση Active) και φτάνει μέχρι τα 25.990 ευρώ της κορυφαίας έκδοσης Comfort με τον ισχυρότερο κινητήρα και τη μεγαλύτερη μπαταρία. Ενδιάμεσα υπάρχει η έκδοση Boost επίσης στα μεγάλα "κυβικά” με 23.790 ευρώ.

Αυτές βεβαίως είναι οι ανώτατες λιανικές τιμές χωρίς την κρατική επιδότηση και μια προωθητική ενέργεια που ισχύει αυτή την περίοδο (Electric Bonus) από την BYD.

Εάν συνυπολογίσουμε και αυτές τις παραμέτρους, η βασική έκδοση του Surf Dolphin ξεκινά από τα 17.290 ευρώ, συνεχίζει στην έκδοση Boost με 20.290 ευρώ και καταλήγει στην έκδοση Comfort με 22.290 ευρώ. Τιμές για όσα Dolphin Surf είναι βαμμένα στο χρώμα Lime Green. Διότι τα υπόλοιπα χρώματα έχουν μια έξτρα επιβάρυνση της τάξεως των 650 ευρώ.

Ανταγωνιστές σε μέγεθος και τιμές υπάρχουν πολλοί: Citroen e-C3, FIAT Grande Panda, Jeep Avenger, Renault 5, Hyundai Inster και στα μικρότερα κλιμάκια τα Dacia Spring και Leapmotor T03. Νέες προτάσεις και εξόχως ανταγωνιστικές. Ως προσωπική επιλογή δεν ξέρω ακόμα τι θα επέλεγα μετά βεβαιότητας. Το Dolphin Surf θα ήταν σίγουρα μέσα στην πρώτη τριάδα.

BYD Dolphin Surf

BYD Dolphin Surf 157PS

Κινητήρας: Ενα ηλεκτρικό μοτέρ 115 kW
Μπαταρία: 43,2 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: FWD
Ισχύς: 157 PS
Ροπή: 220 Nm
0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 16 kWh/100 km
μέση δοκιμής:16,8 kWh/100 km
Αυτονομία δοκιμής: 305 km
Χρόνος φόρτισης: 30'' σε DC 85kW (0-80%) σε 5 ώρες σε Wallbox (AC) με ισχύ 11 kW
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 3.990 mm x 1.720 mm x 1.590 mm
Μεταξόνιο: 2.500 mm
Βάρος: 1.390 kg
Χώρος αποσκευών: 308-1.037 lt
Τιμή: από 23.790 ευρώ ή από 20.290 ευρώ (με επιδότηση και bonus BYD)

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network