Δοκιμή Kia EV3: Οδηγούμε το κορυφαίο αυτοκίνητο του 2025

Το Kia EV3 ήταν εξαρχής ένα project για το πώς ένα ηλεκτρικό compact SUV θα υποτάξει κάθε ανταγωνισμό. Το αποτέλεσμα κινείται στα όρια του τρομακτικού για τον ανταγωνισμό, από όπου κι αν προέρχεται.

Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή
Kia EV3 Δοκιμή

"To EV3 αντικαθιστά το Soul, όμως η ψυχή της Kia είναι πιο ζωντανή απο ποτέ."

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Σχεδίαση, χώροι, αυτονομία

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Ενοχλητικές ειδοποιήσεις του ADAS, βάρος.

Ξέραμε εδώ και καιρό ότι το 2025 θα κυκλοφορήσει το Kia EV3, όπως γνωρίζαμε και ότι η Kia πόνταρε πολλά σε αυτό το αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV. Δεν μπορούσαμε, όμως, να ξέρουμε αν το αυτοκίνητο της νοτιοκορεατικής φίρμας θα ήταν ικανό για κάτι περισσότερο από το να είναι ένα ακόμα καλό B-SUV της αγοράς, με κάποια πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά που το φέρνουν απέναντι και στα C-SUV.

Διαβάστε Επίσης

Προφανώς, είχαμε κάποια στοιχεία από την Kia που υποδήλωναν ότι κάτι ξεχωριστό θα προκύψει, αλλά ποια μάνα δεν παινεύει το παιδί της; Το πρώτο που έκανε η φίρμα ήταν να φροντίσει το τέκνο της να έχει τα πιο fancy ρούχα. Και είναι αλήθεια ότι εδώ και καιρό έχει τον καλύτερο ενδυματολό... συγγνώμη, σχεδιαστή.

Ο Karim Habib δεν είναι ένας ακόμα σχεδιαστής στον κόσμο της αυτοκίνησης. Εδώ και κάποια χρόνια είναι μακράν ο κορυφαίος όλων και ο μόνος ανταγωνισμός του είναι από τον Franz von Holzhausen της Tesla. Αυτοί οι δύο είναι μια λίγκα μόνοι τους και από τη στιγμή που ακόμη η Tesla δεν είναι στο παιχνίδι των πραγματικά compact SUV, ο Habib αλωνίζει μόνος του και κάνει τα Kia να ξεχωρίζουν από χιλιόμετρα. Αν υπάρχει μόνος ένας λόγος που κάνει το EV3 οικείο στο μάτι, αυτός είναι ότι υπάρχει ο μεγάλος αδελφός – όχι του Τζορτζ Όργουελ, αλλά η ηλεκτρική SUV ναυαρχίδα EV9. 

Μετά τα EV9 και EV6 το EV3 έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η Kia αποτελεί έναν πολύ δυνατό παίκτη στην κατηγορία των ηλεκτρικών.

Το μοντέλο της Kia είναι ένα παιδί της εποχής του, που φέρνει όμως στοιχεία από μερικά χρόνια μετά. Όπως θα δεις στις εικόνες (κυρίως αυτή πίσω 3/4), κάθε γραμμή δείχνει πόσο καλά μπορεί να παίξει η ομάδα του Habib με τις επιφάνειες και να δώσει σκιές, όγκους και χαρακτήρα χωρίς κραυγές. Άλλωστε, δεν υπάρχει τίποτα κραυγαλέο στο EV3. Υπάρχει υψηλή αισθητική και προσωπικότητα, δεν είναι ακόμα ένα άτολμο σχήμα, όπως, π.χ., κυρίως το BYD Atto 3 αλλά και Atto 2.

Kia EV3 Δοκιμή

Προφανώς, κάνει ακόμα και αυτοκίνητα με διαχρονικό αισθητικό στίγμα, όπως το Volvo EX30, να μοιάζουν οριακά βαρετά. Οι millennials και η Gen Z, που είναι το target group του EV3, δε θα μείνουν αδιάφοροι στην προσπάθεια της φίρμας να τους δώσει κάτι που αναγνωρίζουν και θα εκτιμήσουν. Ανταγωνίζεται ξεκάθαρα τον συγγενή του Hyundai Kona αλλά και τον αδελφό του Kia Niro σαν να μην το ενδιαφέρει πόσα και από πού θα είναι τα σκαλπ που θα μαζέψει. Εδώ κλείνουμε με το πρώτο σημείο που το νέο Kia αφήνει πίσω τον ανταγωνισμό. 

Το άλλο ερώτημα είναι αν το EV3 είναι Β-SUV ή C-SUV. Τελικά, είναι και τα δύο και συγκεκριμένα παίρνει τα καλύτερα από τους δύο κόσμους: τις διαστάσεις των B-SUV και τους χώρους των C-SUV. Φαντάσου ότι ο χώρος αποσκευών του είναι στα 460 λίτρα (και 25 λίτρα ακόμα το frunk), ενώ του ΕΧ30 είναι 400 λίτρα και του κατά 15 εκ. μεγαλύτερου σε μήκος Atto 3 440 λίτρα. Αντίστοιχα εξαιρετικοί είναι και οι χώροι για τους επιβάτες και το μυστικό βρίσκεται στο μεταξόνιο, που είναι σχεδόν ίδιο με του καθαρού C-SUV Kia Sportage. Και όλα αυτά σε 4,3 μέτρα!

Kia EV3 Δοκιμή

Ναι, φαίνεται πολύ μεγαλύτερο, ογκώδες, αλλά είναι ένα B-SUV και αυτό σημαίνει ότι δεν οδηγείς ένα αυτοκίνητο που ξεχειλίζει στα στενά της πόλης. Είναι όσο ευέλικτο οφείλει να είναι σε αστικό περιβάλλον, αλλά σε βγάζει από τη διαδικασία να το σκεφτείς για δεύτερο αυτοκίνητο, καθώς έχεις τους χώρους (και πολλά άλλα) για να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο σε ένα σπιτικό.

Kia EV3 Δοκιμή

Όσο για τη σχεδίαση και τα υλικά της καμπίνας, υπάρχει κάτι πολύ σπαρτιάτικο. Όχι ως προς τη λιτότητα, αλλά σε επίπεδο "μολών λαβέ". Δείχνει στον ανταγωνισμό το πώς συνδυάζεις το καλό γούστο με την ποιότητα, την υψηλή τεχνολογία και τα βιώσιμα υλικά. Υπάρχουν σημεία που θα σε ενθουσιάσουν με την αφή τους παρά το γεγονός ότι δεν κατασκευάστηκαν από κέρατο μονόκερου ή δέρμα γοργόνας – εντάξει, πλάκα κάνουμε, αλλά καταλαβαίνεις. Η εκμετάλλευση ανακυκλώσιμων υλικών είναι ανώτερου επιπέδου και τα καθίσματα, ανεξαρτήτως έκδοσης, υπέροχα σε αισθητική αλλά και χρήση.

Και, φυσικά, τεχνολογία. Οι τρεις οθόνες δίνουν όλα τα στοιχεία, έχουν εξαιρετικά γραφικά και ένα λειτουργικό που αποδεικνύει ότι οι Κινέζοι και η Tesla δεν είναι μόνοι τους σε αυτό τον κόσμο. Εννοείται ότι έχει και σούπερ πρακτικά φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό και ένα ωραία τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα volume. Α, και ένα υποβραχιόνιο που επεκτείνεται στη GT-Line ώστε να ακουμπάς laptop! Η εργονομία στα καλύτερά της.

Kia EV3 Δοκιμή

Στην κορυφαία έκδοση υπάρχει η απίστευτα ολοκληρωμένη σουίτα ADAS, ακριβώς η ίδια με το EV9 των 100.000 ευρώ. O νοτιοκορεατικός όμιλος ασχολείται σοβαρά με την αυτόνομη οδήγηση και αυτό φαίνεται, για παράδειγμα, όταν ενεργοποιείς την υποβοήθηση τιμονιού. Τα κάνει όλα σωστά και ήπια, ενώ στο adaptive cruise control θα μειώσει ταχύτητα πιο κομψά από τον οδηγό –ακόμα και σε δύσκολες στιγμές– και γενικά εμπνέει εμπιστοσύνη, αλλά θα σε πρήξει με τις ειδοποιήσεις, που τις σβήνεις, όμως, από το μενού. Άσε που δεν μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από τον δρόμο πάνω από 2 δεύτερα.

Πάντως, ο κινέζικος ανταγωνισμός της ελληνικής αγοράς είναι ακόμη αισθητά πίσω σε αυτό τον τομέα. Πού αλλού δείχνει στους Κινέζους ότι σε κάποια πράγματα έχουν ακόμη να κάνουν χιλιόμετρα; Στην οδική συμπεριφορά. Παρότι ψηλό, σχετικά μαλακό και με βάρος 2 τόνους (η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των ωφέλιμων 77 kWh), στρίβει με ακρίβεια, αυτοπεποίθηση και καταφέρνει να κρύβει το βάρος του σχεδόν όπως κάποιες ηλεκτρικές BMW.

ΜΕ ΚΑΛΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ ΤΙΜΗ, ΤΟ EV3 ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ.

Βάζει τη δύναμη στον δρόμο με απόλυτα κομψό τρόπο και δε σπινάρει με το πρώτο πάτημα στο γκάζι. Μπορεί να σου φανεί άνευρο, αλλά δεν είναι, απλά διαχειρίζεται την ισχύ των 204 ίππων στους εμπρός τροχούς όπως πρέπει. Και "όπως πρέπει" σημαίνει και κάτι άλλο, ότι αυτή τη στιγμή είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που έχει διαχείριση ενέργειας σχεδόν στο κορυφαίο επίπεδο του Tesla Model 3.

Kia EV3 Δοκιμή

Με τη μεγάλη μπαταρία θα βγάλει οπωσδήποτε κοντά στα 360-400 χλμ. ακόμα και με κρύο καιρό και μπορεί να φτάσει και τα 700 χλμ., αν μιλάμε για κίνηση στην πόλη. 

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας 150 kW
Μπαταρία: 81,4 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 283 Nm
0-100 km/h: 7,9 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή:
16,2 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 17,5 kWh/100 km
Αυτονομία: 563 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ:
4.310 mm x 1.850 mm x 1.570 mm
Μεταξόνιο: 2.680 mm
Βάρος: 1.885 kg
Χώρος αποσκευών: 460 - 1.251 lt
Τιμή: από 37.990 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network