Ας είμαστε ειλικρινείς. Όταν ακούμε για κάποιο SUV, η λέξη "σπορ" συνήθως ακούγεται σαν μια υπόσχεση, θαμμένη κάτω από τόνους πρακτικότητας, χώρων αποσκευών και σχαρών οροφής.
Το Toyota RAV4, ένα από τα πιο εμπορικά επιτυχημένα SUV της αγοράς, έχει χτίσει την καριέρα του πάνω στην αξιοπιστία και τη χρηστικότητα, όχι την οδηγική απόλαυση.
Όμως με την αποκάλυψη της 6ης γενιάς του RAV4 για το 2026, η Toyota επιχειρεί να αλλάξει αυτό το αφήγημα, παρουσιάζοντας τη νέα έκδοση GR Sport, φέρνοντας για πρώτη φορά πραγματική σπορτίφ διάθεση στο κορυφαίο της SUV.

Η νέα γκάμα του συμβατικού RAV4 περιλαμβάνει πλέον τις εκδόσεις Regular, Sport και την πιο περιπετειώδη Woodland, προσφέροντας στους αγοραστές περισσότερες επιλογές.
Η έκδοση GR Sport μοιράζεται μέρος του body kit με την Sport, όμως πηγαίνει το σπορτίφ στοιχείο ένα βήμα παραπέρα με πιο επιθετική σχεδίαση.
Παρουσιαστικό GR Sport
Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, η μάσκα υιοθετεί μοτίβο παρόμοιο με εκείνο του αγωνιστικού GR Corolla, ενώ διακρίνεται και εμπρός διαχύτης. Το μάτι τραβά, φυσικά, η εντυπωσιακή πίσω αεροτομή, ίσως η μεγαλύτερη που έχουμε δει ποτέ σε compact SUV.

Οι τροχοί 20 ιντσών γεμίζουν τα τονισμένους θόλους, προσθέτοντας στο δυναμικό παρουσιαστικό. Όσοι θέλουν κάτι ακόμη πιο εκφραστικό, μπορούν να επιλέξουν τον αποκλειστικό χρωματικό συνδυασμό Supersonic Red με μαύρη οροφή.
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι περιορισμένες αλλά στοχευμένες: εμφανίζονται λογότυπα GR σε καθίσματα και τιμόνι, αλουμινένια πεντάλ, καθώς και paddles πίσω από το τιμόνι.

Διαφορετικό setup
Σύμφωνα με την Toyota, η έκδοση GR Sport αναπτύχθηκε με την υπογραφή και τεχνογνωσία των μηχανικών της Gazoo Racing, και αυτό δεν περιορίζεται μόνο στην εμφάνιση.
Το σπορ SUV διαθέτει πλέον ειδικά ρυθμισμένη ανάρτηση GR, ενισχυμένη ακαμψία αμαξώματος, και βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης. Μπορεί να μην περιμένουμε την αίσθηση ενός hot hatch, όμως για τους οδηγούς που δίνουν σημασία στη δυναμική οδήγηση, αυτές οι παρεμβάσεις θα κάνουν το RAV4 GR Sport σαφώς πιο απολαυστικό πίσω από το τιμόνι.
Αυτό που τραβά πραγματικά την προσοχή, ωστόσο, είναι το σύστημα κίνησης. Το GR Sport εξοπλίζεται με την ισχυρότερη plug-in υβριδική μονάδα της Toyota, η οποία συνδυάζει έναν κινητήρα 2.5 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες, αποδίδοντας 324 ίππους.

Ισχυρότερο από GR Corolla
Συγκριτικά, η GR Corolla αποδίδει 300 ίππους από έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1.6 λίτρων, με ροπή 400 Nm. Η μετάδοση της ισχύος γίνεται σε όλους τους τροχούς (AWD), αν και η Toyota δεν έχει ανακοινώσει ακόμη επίσημα στοιχεία επιδόσεων όπως η επιτάχυνση 0-100 km/h.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η GR Sport έκδοση του RAV4 δεν είναι εντελώς νέα για την παγκόσμια αγορά. Στην Ευρώπη κυκλοφορεί ήδη από το 2022 σε προηγούμενης γενιάς μοντέλο, με πιο διακριτικές αλλαγές στην εμφάνιση και σπορ ανάρτηση. Αντίστοιχες σπορτίφ εκδόσεις έχουν λανσαριστεί επίσης για τα Yaris Cross, C-HR και Corolla Cross.
Πέρυσι, ο πρόεδρος της Toyota Gazoo Racing, Tomoya Takahashi, άφησε να εννοηθεί ότι εξετάζεται η ανάπτυξη ενός SUV αμιγώς για την οικογένεια GR, παραδεχόμενος ωστόσο ότι οι πόροι για εξέλιξη νέων μοντέλων είναι περιορισμένοι. Έτσι, παραμένει ανοιχτό το ερώτημα: Θα μπορούσε το RAV4 να είναι το πρώτο αμιγώς GR SUV της Toyota; Θα δείξει.