Δοκιμή Honda e:Ny1: Μπορεί να πετύχει στα ηλεκτρικά SUV;

Η πρώτη σοβαρή απόπειρα της Honda στην κατηγορία των ηλεκτρικών, είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις ολοκληρωμένο. Αν το έκρινες με τα δεδομένα της χρονιάς που παρουσιάστηκε.

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1
Honda e:Ny1

Αν και είναι ευχάριστο στην οδήγηση, το e:Ny1 στερείται πρακτικότητας και η αυτονομία του υστερεί από τον ανταγωνισμό, χωρίς να ισχύει το ίδιο και για την τιμή του.

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Χώροι επιβατών, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Μέτριοι χώροι αποσκευών και αυτονομία, χαμηλός ρυθμός φόρτισης

Η Honda δεν είναι από τις εταιρείες που αγαπάνε την ηλεκτροκίνηση ή αποφάσισαν να παίξουν τα ρέστα τους σε αυτή. Αν ανατρέξει κανείς σε δηλώσεις στελεχών της, θα βρει την πρόθεση σταδιακού εξηλεκτρισμού των μοντέλων της, αλλά τα λόγια είναι η μία όψη και οι πράξεις η άλλη. Για την ώρα, προσωπική μου άποψη είναι πως η Honda προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση ως αναγκαίο κακό.

Διαβάστε Επίσης

Από μια άποψη αυτό είναι λογικό, καθώς η Honda είναι γνωστή όχι μόνο για την ποιότητα των αυτοκινήτων της, αλλά και για την οδηγοκεντρική τους προσέγγιση. Η οποία υπογραμμίζεται παραδοσιακά από κάποια εξαιρετικά θερμικά σύνολα και κιβώτια ταχυτήτων που αποτελούσαν σημείο αναφοράς. Όταν δεν ήταν CVT, αλλά χειροκίνητα.

Honda e:Ny1

Ρίξε μια ματιά στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Honda, το e. Ένα όμορφο, ποιοτικό αυτοκίνητο πόλης, που ήταν και συνολικά πολύ ευχάριστο στην οδήγηση και όχι απλά επειδή ήταν πισωκίνητο. Πράγματα δηλαδή που ξέρει να κάνει καλά η Honda.

Από την άλλη πλευρά, η πολύ υψηλή τιμή σε συνδυασμό με την πολύ μικρή αυτονομία, δεν άφηναν περιθώρια αισιοδοξίας. Το e υπήρξε περισσότερο μια άσκηση της Honda, πριν πέσει στα βαθιά νερά της κατηγορίας των ηλεκτρικών.

Όνομα που παραπέμπει σε κωδικό wi-fi

Και μετά ήρθε το e:Ny1. Ποιο; Εντάξει, ας αφήσουμε στην άκρη το όνομα, για το οποίο θεωρώ πως μεγάλος αριθμός ανθρώπων ακόμη και από το στελεχιακό δυναμικό της Honda, θα απορεί με την επιλογή του. Υποτίθεται πως το e:Ν υπογραμμίζει το νέο πάτωμα που χρησιμοποιεί το ηλεκτρικό Honda και θα αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία θα χτιστεί το ηλεκτρικό μέλλον της ιαπωνικής μάρκας τα χρόνια που έρχονται.

Honda e:Ny1

Συνήθως όμως, αυτά που αποτελούν κωδικές ονομασίες στα πλαίσια μιας προϊοντικής εξέλιξης, δύσκολα μπορούν να παίξουν επιτυχημένα και το ρόλο ενός εμπορικού ονόματος.

Σε κάθε περίπτωση το e:Ny1 αποτελεί την ηλεκτρική version του HR-V. Ελάχιστα μεγαλύτερο σε μήκος καθώς φτάνει τα 4,39 μέτρα (πλάτος και ύψος παραμένουν αναλλοίωτα) και με τις γρίλιες στη μάσκα να έχουν αντικατασταθεί από ένα πλαστικό κάλυμμα, που φιλοξενεί τη θύρα φόρτισης.

Honda e:Ny1

Άλλες μικροδιαφορές, περιλαμβάνουν την ενιαία φωτιζόμενη μπάρα στο πίσω μέρος και την αναγραφή του ονόματος Honda με διαφορετική γραμματοσειρά απ' ότι στα θερμικά μοντέλα.

Απέναντι στον ανταγωνισμό

Το e:Ny1 έρχεται να τοποθετηθεί σε μια κατηγορία που δεν της λείπουν οι επιλογές. Ωστόσο η Honda είναι λογικό να έχει υψηλότερες απαιτήσεις από την εμπορική πορεία ενος C-SUV, απ' ότι είχε με το e.

Το e:Ny1 εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 310 Nm ροπής που κινεί τους μπροστινούς τροχούς και συνδυάζεται με μια μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 62kWh. Κι αν το μέγεθος της μπαταρίας σου δημιουργεί προσδοκίες για κάτι καλό σε επίπεδο αυτονομίας, η μέτρια διαχείριση ενέργειας τις αναιρεί.

Honda e:Ny1

Ανάμεσα σε 300-350 χιλιόμετρα θα κάνεις κινούμενος στον αστικό ιστό (η εργοστασιακή τιμή υπερβαίνει τα 400), τιμή που μπορεί να είναι τουλάχιστον αξιοπρεπής σε σχέση με το e, αλλά απέχει από την πλειοψηφία των μοντέλων της κατηγορίας.

Η εικόνα του εσωτερικού είναι τυπική για Honda, με καλή ποιότητα υλικών και πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει από θερμαινόμενα καθίσματα (εκείνο του οδηγού είναι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο, και μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης, που περιλαμβάνει ακόμη και αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Honda e:Ny1

Η αισθητική του ταμπλό υπογραμμίζεται από την κάθετα τοποθετημένη οθόνη πολυμέσων 15,1 ιντσών, με τις ενδείξεις του συστήματος κλιματισμού να βρίσκονται μόνιμα στο κάτω μέρος της. Θέση για φυσικά κουμπιά δεν βρέθηκε στο e:Ny1, οπότε είσαι αναγκασμένος να συμβιώσεις με ένα απόλυτα ψηφιακό περιβάλλον. Να σημειωθεί πως υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, αλλά όχι ασύρματα.

Άνετοι χώροι για επιβάτες

Οι χώροι στο εσωτερικό του e:Ny1 είναι αρκετά καλοί, ενώ ακόμη και όσοι κάθονται πίσω, θα βρεθούν σε ένα άνετο περιβάλλον χωρίς να απαιτούνται ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Αντιθέτως, ο χώρος για τις αποσκευές δεν ξεπερνά τα 360 λίτρα, τιμή μάλλον μικρή για τα δεδομένα της κατηγορίας και δεν το λέω έχοντας στο μυαλό κάποιο Skoda.

Αν πάντως η οδηγική εμπειρία είναι για σένα πιο σημαντική από την πρακτικότητα, αλλά για κάποιο λόγο αποφάσισες να ακολουθήσεις τη μόδα και να αγοράσεις SUV, τότε υπάρχουν κάποια καλά νέα. Αρχικά εντός πόλης, όπου το e:Ny1 αποδεικνύεται άνετο, με καλή ηχομόνωση και ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης.

Honda e:Ny1

Εκτός πόλης, το τιμόνι αν και ελαφρύ, παρέχει καλή πληροφόρηση και το χαμηλό κέντρο βάρους αποτρέπει τις μεγάλες κλίσεις. Πάντως στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το επίπεδο άνεσης από την ανάρτηση μειώνεται αρκετά.

Οι επιδόσεις αποτελούν ένα από τα δυνατά σημεία για κάθε ηλεκτρικό και το e:Ny1 δεν αποτελεί εξαίρεση, αν και τα νούμερα στην περίπτωσή του δεν εντυπωσιάζουν. Πάντως τα 7,6 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης 0-100 km/h και τα 160 km/h της τελικής, είναι αξιοπρεπείς τιμές για ένα EV. Αλλά το σημαντικότερο είναι πως συνδυάζονται με καλή οδική συμπεριφορά.

Κάπου εδώ, είναι η ώρα να επαλέλθουμε στα σημεία που αποτελούν αστερίσκους στην εν δυνάμει επιλογή του e:Ny1 ως του επόμενου αυτοκινήτου σου. Αρχικά, είναι η περιορισμένη αυτονομία. Με την Honda να μην έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με την παράμετρο της ανάκτησης ενέργειας. Τα paddles στο τιμόνι υποτίθεται πως βρίσκονται εκεί γι' αυτό, όμως στην πράξη η ένταση φρεναρίσματος διαφοροποιείται ελάχιστα.

Honda e:Ny1

Χαμηλός ρυθμός φόρτισης

Όλα αυτά σημαίνουν πως το μοντέλο της Honda θα απαιτεί πιο συχνές επισκέψεις σε σταθμούς φόρτισης από τον ανταγωνισμό του και όταν βρίσκεται σε έναν απ' αυτούς, θα γεμίζει την μπαταρία του με ρυθμό όχι μεγαλύτερο από 78kW. Που είναι χαμηλός με βάση τα σημερινά στάνταρ.

Τα πράγματα γίνονται καλύτερα στην περίπτωση φόρτισης στο σπίτι, όπου ο ενσωματωμένος φορτιστής 11kW του e:Ny1, του επιτρέπει να φτάσει από το 10-80% σε περίπου 6 ώρες. Και πόσο κοστίζουν όλα αυτά; Οι τιμές του e:Ny1 ξεκινούν από τα 39.900 ευρώ στην έκδοση Elegance και φτάνουν τα 44.900 ευρώ για την πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Advance.

Honda e:Ny1

Το e:Ny1 αποτελεί αναμφίβολα την πρώτη σοβαρή προσπάθεια της Honda στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι ανταγωνιστικό σε κάποιους τομείς, ενώ αποδεικνύεται και αρκετά ευχάριστο στην οδήγηση, δικαιολογώντας σε ένα βαθμό το σήμα που έχει στο αμάξωμά του.

Το θέμα όμως είναι πως οι αγοραστές των SUV δεν αξιολογούν ψηλά την διασκέδαση στην οδήγηση και εκείνοι των ηλεκτρικών ειδικότερα, ιεραρχούν ψηλά τομείς στους οποίους υστερεί το Honda, όπως η αυτονομία, η ταχύτητα φόρτισης και οι χώροι αποσκευών.

Επίσης, η ατυχία για ένα ηλεκτρικό μοντέλο σήμερα, είναι ο ρυθμός με τον οποίο εμφανίζονται νέα μοντέλα στην αγορά. Το τοπίο αλλάζει από μήνα σε μήνα, κάτι που σημαίνει πως είναι πολύ πιο εύκολο για ένα μοντέλο να δείχνει ξεπερασμένο σε σύντομο χρονικό διάστημα. Έστω κι αν έχει το logo της Honda στο αμάξωμα.

Honda e:Ny1

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας 150 kW
Μπαταρία: 68,8 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 310 Nm
0-100 km/h: 7,6 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 
18,2 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 21,1 kWh/100 km
Αυτονομία: 412 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ:
 4.387 mm x 1.790 mm x 1.584 mm
Μεταξόνιο: 2.607 mm
Βάρος: 1.730 kg
Χώρος αποσκευών: 361 - 1.176 lt
Τιμή: από 39.900 ευρώ (χωρίς επιδότηση)

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network