Οτιδήποτε κάνει η Dacia γίνεται πλέον μεγάλη είδηση, κυρίως όταν πρόκειται για νέο μοντέλο. Στην περίπτωση του Dacia Spring όχι μόνο έχουμε ένα νέο μοντέλο, αλλά και το πρώτο ηλεκτρικό της ρουμάνικης εταιρείας. Δημοσιεύματα και πρώτες εντυπώσεις είχαμε αρκετούς μήνες πριν, καθώς το μοντέλο έχει κυκλοφορήσει από το 2021 σε κάποιες αγορές της Ευρώπης.
Οπότε, στην ελληνική αγορά το έχουμε με καθυστέρηση και με τιμή βασικής έκδοσης 25.000 ευρώ (18.950 ευρώ με την επιδότηση). Η έκδοση της δοκιμής μας, η κορυφαία Extreme Plus Colour, τιμάται στα 26.200 ευρώ (19.860 ευρώ με την επιδότηση).
Το πιο προσιτό ηλεκτρικό
Το Spring, λοιπόν, είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό city car με πεντάθυρο αμάξωμα και πίσω κάθισμα. Με συνολικό μήκος 3,730 μ. και βάρος 1.045 κιλά, το πιο μικρό και ελαφρύ Dacia δεν έχει καμία σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας στο θέμα της ποιότητας.
Στο φτηνό Spring η σπαρτιάτικη εικόνα συνυπάρχει με τη φιλοσοφία μείωσης κόστους στα υλικά και στην πρόχειρη ηχομόνωση. Αντίθετα, η συναρμολόγηση είναι απροσδόκητα καλή, όπως και η ποιότητα κύλισης. Οι δε χώροι είναι περιορισμένοι για τους δύο πίσω, με τις αποσκευές να βολεύονται σε χώρο 270 λίτρων.
Μικρή μπαταρία, χαμηλή ισχύς
Τεχνολογικά, έχουμε έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 65 ίππων που συνδυάζεται με μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 27,4 kWh και έναν ενσωματωμένο φορτιστή που δέχεται ισχύ έως 6,6 kW. Προαιρετικά, υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης με συνεχές ρεύμα, η ισχύς του οποίου περιορίζεται στα 30 kW.
Με αυτές τις προδιαγραφές, το Spring φορτίζει από οικιακή πρίζα (2,3 kW) σε περίπου 15 ώρες και από wallbox 22 kW σε 5 ώρες. Η μέση αυτονομία του μοντέλου κυμαίνεται μεταξύ 200 και 230 χλμ. ανά φόρτιση.
Το Spring έχει πάνω του τα βασικά από εξοπλισμό, όμως δεν έχει ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας ή πρόγραμμα one-pedal, ενώ το τιμόνι δε μετακινείται. Έχει δύο προγράμματα λειτουργίας –Νormal και Eco–, όπου στο οικονομικότερο πρόγραμμα η τελική περιορίζεται στα 100 χλμ./ώρα – με το άλλο πρόγραμμα φτάνει μέχρι τα 125 km/h. Από την άλλη, διαθέτει σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, δίχως λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλατών.
Διαθέτει, επίσης, έξι αερόσακους, BS, ESP και βάσεις Isofix στο πίσω κάθισμα. Συνολικά το ηλεκτρικό Dacia έχει tag "στο καλάθι του νοικοκυριού", όμως θυμίζει σε αίσθηση και ποιότητα φτηνό μοντέλο της δεκαετίας του 2000.
Dacia Spring Electric 65
Κινητήρας: 1 ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία 27,4 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς (ίπποι): 65
Ροπή (Nm): 113
0-100 km/h: 13,7 sec
Τελική ταχύτητα: 125 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 14,5 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 16,3 kWh/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 3.734 mm x 1.579 mm x 1.516 mm
Βάρος: 1.050 kg
Χώρος αποσκευών: 270 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από 18.950 ευρώ (με επιδότηση)