














Το νέο Forester απευθύνεται σε ένα απαιτητικό ακροατήριο που δε φλερτάρει με τις εντυπωσιακές γραμμές και τις κάθε λογής φιοριτούρες. Εδώ η βασική ιδέα περιστρέφεται σε στοιχεία όπως η τετρακίνηση, η ασφάλεια, η αντοχή και η τεχνολογία.
Τετρακίνηση, off road συμπεριφορά, άνεση, εξοπλισμός.
Άτολμο σχέδιο, υψηλή κατανάλωση, τσιμπημένη τιμή.
Στα τέλη της δεκαετίας τoυ ’90 αναγνωρίζαμε τη Subaru κυρίως από το Impreza και τις επιτυχίες στους αγώνες ράλι. Κάτι είχαμε ακούσει και για το Legacy με την ανέλπιστη πορεία του στην αμερικάνικη αγορά, αλλά στα μέρη μας κυκλοφόρησε ελάχιστα. Αυτά άλλαξαν εν μία νυκτί κατά την παρουσίαση του Forester, εκεί κάπου το 1997.
Σαν χθες θυμάμαι την πρεμιέρα του πρώτου Forester στην ελληνική αγορά, που πραγματοποιήθηκε στην επιβλητική περιοχή των Μετεώρων, και μας κέρδισε με τις off road δυνατότητες αλλά και το αμάξωμα τύπου wagon, που όμως είχε καλή απόσταση από το έδαφος για να περνά απρόσκοπτα ανωμαλίες.
Ουσιαστικά, ήταν ένα off roader πολύ διαφορετικό από τα SUV της εποχής, καθώς συνδύαζε έναν boxer κινητήρα με ένα εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης –σε κάποιες εκδόσεις διέθετε κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων– και είχε ένα χαμηλοπρόφιλο αμάξωμα τύπου wagon, που του εξασφάλιζε καλή αεροδυναμική στο ταξίδι.
Σήμερα, 28 χρόνια μετά, το νέο Forester 6η γενιάς δεν έχει διαφοροποιηθεί και πολύ από την αρχική ιδέα και αυτό δείχνει ότι η τεχνολογία του αντέχει και το κοινό του παραμένει συσπειρωμένο.
Ναι, το Forester νέας εσοδείας διαθέτει ακόμα έναν boxer κινητήρα –πλέον με υβριδικό σύστημα– αλλά και την εμβληματική συμμετρική τετρακίνηση της Subaru με σύστημα X-MODE, που είναι καλύτερο ακόμα και από τα τελευταίας γενιάς συστήματα Haldex.
Μπορεί πλέον το αμάξωμα να μην είναι τύπου wagon και να έχουμε πληθώρα συστημάτων ADAS, προεξέχοντος του EyeSight, όμως το τεχνολογικό υπόβαθρο παραμένει πιστό στην αρχική ιδέα – φυσικά, με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις του.
Το νέο Forester δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να επιδείξει σχεδιαστικά. Η φόρμα είναι συντηρητική κρινόμενη με αυτά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, όμως παραμένει ένα αυτοκίνητο με καλή αναλογία μεταξύ μεταλλικών και γυάλινων επιφανειών.
Το μεσαίο SUV της Subaru συνεχίζει να προσφέρει καλή ορατότητα σε όλους τους άξονες και φωτεινή καμπίνα. Είναι από εκείνα τα μοντέλα που δε σου γεμίζουν το μάτι, αλλά σε κερδίζουν σταδιακά με την ευκολία και την πρακτικότητα που προσφέρουν.
Οι μεγάλες πόρτες ανοίγουν σχεδόν σε ορθή γωνία διευκολύνοντας την είσοδο και την έξοδο. Το αμάξωμα μπορεί να έχει βελτιωθεί αεροδυναμικά, όμως αυτό δεν αποτυπώνεται στην κατανάλωση, η οποία, παρά το υβριδικό σύστημα, παραμένει σχετικά υψηλή.
Η τεχνολογία e-Boxer που φέρει κάτω από το καπό του συνδυάζει έναν επίπεδο (Boxer) 4κύλινδρο μοτέρ βενζίνης στα 2,0 λίτρα με ατμοσφαιρική πλήρωση και έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 17 ίππων μαζί με μια μπαταρία 0,6 kWh. Η απόδοση βρίσκεται στους 136 ίππους, που είναι λίγοι για ένα μοντέλο με απόβαρο στα 1.768 κιλά.
Από την άλλη, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Lineartronic είναι τεχνολογίας CVT και, όταν ο κινητήρας δουλεύει ψηλά, παράγει θόρυβο, όχι όμως τόσο όσο τα αντίστοιχα σασμάν στα μοντέλα της Toyota.
Το κιβώτιο του Forester προσπαθεί να αναπαράγει την αίσθηση ενός συμβατικού σασμάν σταθερών σχέσεων, παρόλο που στην πραγματικότητα δε διαθέτει τέτοιες. Οι εικονικές αλλαγές ταχυτήτων μπορούν να ενεργοποιηθούν μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.
Εν τούτοις, η συνολική εμπειρία δε θυμίζει εκείνη ενός παραδοσιακού αυτόματου κιβωτίου ούτε στην επιτάχυνση ούτε όταν αφήνεις το γκάζι. Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται και στους τέσσερις τροχούς με διάφορα προγράμματα λειτουργίας, που είναι ομαδοποιημένα στο σύστημα X-Mode.
Γενικά, η μέση κατανάλωση βρίσκεται πάνω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ δεν υπάρχει και κάτι αξιομνημόνευτο σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, με τα 0-100 να έρχονται σε χρόνο 12,2 δευτερολέπτων και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 188 χλμ./ώρα.
Το Forester προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης στο ταξίδι, κυρίως λόγω της μαλακής ανάρτησης με την καλή απόσβεση. Ωστόσο, αυτή η ρύθμιση έχει σαφείς επιπτώσεις στη δυναμική συμπεριφορά του μοντέλου, ειδικά όταν ο ρυθμός ανεβαίνει στον επαρχιακό δρόμο με στροφές.
Στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης παρουσιάζει καθυστερημένες αντιδράσεις, με το αμάξωμα να παίρνει σχετικά μεγάλες κλίσεις. Η αίσθηση είναι περισσότερο επικεντρωμένη στην άνεση παρά στην ακρίβεια. H απόκριση του αυτοκινήτου εξυπηρετείται από υψηλά περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης, χάρη στο εξαιρετικό σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης που διαθέτει.
Είναι γεγονός ότι το Forester είναι ένα από τα πιο ικανά οχήματα σε off road χρήση με ειδικά προγράμματα για συνθήκες χιονιού, άμμου ή λάσπης, ενώ διαθέτει και καλές γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης εμποδίων, που, σε συνδυασμό με τα 220 χλστ. απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, κάνουν την προσπέλαση σε δύσκολα τερέν μια εύκολη διαδικασία.
Μία από τα βασικότερες τεχνολογίες στο Forester που χρησιμοποιείται σε όλα τα μοντέλα της Subaru είναι το σύστημα στερεοσκοπικής κάμερας EyeSight, που έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 2008 και έχει πλέον εξελιχθεί σημαντικά.
Η τελευταία του έκδοση περιλαμβάνει 14 λειτουργίες, από τις οποίες οι επτά είναι νέες, ενισχύοντας αισθητά τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια του οχήματος.
Με δυνατότητα προβολής πληροφοριών απευθείας στο παρμπρίζ, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και αυτόνομο φρενάρισμα σε περιπτώσεις αδράνειας ή διάσπασης προσοχής του οδηγού, το σύστημα επιτηρεί συνεχώς το περιβάλλον του αυτοκινήτου.
Η λειτουργία έκτακτης πέδησης έχει πλέον τη δυνατότητα να εντοπίζει πεζούς και ποδηλάτες αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα του συστήματος σε συνθήκες πραγματικής κυκλοφορίας.
Στο εσωτερικό ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν υβριδικό πίνακα ενδείξεων (με αναλογικά όργανα και κάποιες digital ενδείξεις) καθώς και ένα ιδιαίτερα λειτουργικό σύστημα infotainment με καλά γραφικά, που υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 11,6 ιντσών, με την πλοήγηση στα υπομενού να γίνεται εύκολα.
Το λογισμικό του αυτοκινήτου συνδέεται ασύρματα με εξωτερικές συσκευές μέσω των οικοσυστημάτων Apple CarPlay 2 και Android Auto 3. Παράλληλα, προσφέρει τη δυνατότητα φωνητικών εντολών ακόμα και στην πλοήγηση.
Η διάθεση του νέου Forester στην ελληνική αγορά επικεντρώνεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού –Free, Style, Adventure και Premium– με τιμές που έχουν εκκίνηση τα 45.920 ευρώ.
Ο εξοπλισμός ακόμα και στη βασική έκδοση είναι πλούσιος περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, φώτα LED, κάμερα οπισθοπορείας και θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός. Στα υπέρ και η παρεχόμενη εγγύηση καλής λειτουργίας, όπου με την επέκταση φτάνει στα 8 έτη.
Πρόκειται για μια επιλογή εξ ολοκλήρου made in Japan, με ιδιαίτερη και δοκιμασμένη τεχνολογία που δεν απευθύνεται στο συναίσθημα, αλλά στην πρακτικότητα. Ένα όχημα που τα έχει όλα και θα σε πάει παντού.
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo, Boxer 1.995cc + Ηλεκτροκινητήρας
Κιβώτιο/σχέσεις: Αυτόματο / CVT
Κίνηση: AWD
Συνδυαστική Ισχύς: 136 ίπποι
Συνδυαστική Ροπή: 182 Nm
0-100 km/h: 12,2 sec
Tελική ταχύτητα: 188 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 8,1 lt/100 km
μέση δοκιμής: 9,1 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,670 mm x 1.830 mm x 1.730 mm Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.768 kg
Χώρος αποσκευών: 508-1.731 lt
Εκπομπές CO2: 183 g/km
Τιμή: από 45.920 ευρώ