
















Το νέο pick up της Volkswagen έχει ένα μεγάλο πρόβλημα: Είναι τόσο καλό που προσπαθείς να του βρεις ψεγάδια. Τελικά δεν είναι εύκολο.
Για την "επιβατική σχεδίαση", την ποιότητα κατασκευής, την ισχύ, την "επιβατική" καμπίνα, την ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης
Γιατί καίει αρκετό καύσιμο παρότι diesel
Πόσο έχει άλλαξει στο πέρασμα του χρόνου η γνώμη που έχουμε για τα pick up; Έχει αλλάξει πολύ. Ενώ πριν pick up (ή αγροτικό αν αρέσκεσαι στην ελληνική "ορολογία") επέλεγαν ως επί το πλείστον οι άνθρωποι που τα ήθελαν για σκληρή δουλειά, τώρα πλέον τα επιλέγουν και όσοι θέλουν αυτοκίνητο για σκληρή (ή extreme αν αρέσκεσαι στην αγγλική ορολογία) διασκέδαση.
Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο -σκληρούς- κόσμους βρίσκεται το νέο Volkswagen Amarok. Είναι πια η 2η γενιά του κατά Volkswagen pick up και έχει αλλάξει πολύ. Όχι τόσο που να μην είναι pick up αλλά αρκετά για να μην είναι μόνο pick up.
Αν σε ακολουθεί το νέο Amarok και το κοιτάς από τον καθρέπτη μπορεί να σκεφτείς: "καλά, τι θηρίο SUV της Volkwagen είναι αυτό; Δεν το έχω ξαναδεί". Θα έχεις δίκιο. Υπάρχει μια ιδιότυπη εκλέπτυνση στην σχεδίαση του Amarok, που μπορεί να σε κάνει να το συγχέεις με ένα ογκώδες SUV και όχι με pick-up. Αν αυτός ήταν ο στόχος της Volkswagwen, σίγουρα τα κατάφερε. Αλλά τα αυτοκίνητα δεν τα βλέπουμε μόνο από τον καθρέπτη.
Κάποια στιγμή αυτό το Amarok θα σε προσπεράσει -είναι σχεδόν σίγουρο με τον V6 turbo κινητήρα πετρελαίου- και τότε θα δεις την καρότσα και θα καταλάβεις ότι πρόκειται για ένα "αγροτικό πολυτελείας". "Ο ορισμός κυρία μου", όπως θα έλεγε και πρωταγωνιστής σε πολύ αγαπημένη και καλτ ελληνική ταινία.
Ναι, το Amarok είναι ο ορισμός του "pick up πολυτελείας". Και εκ των πραγμάτων δεν έχει ανταγωνισμό σε αυτήν την κατηγορία. Όχι γιατί είναι το καλύτερο αλλά γιατί είναι μόνο του σε αυτό το ιδιαίτερο κουλουάρ που έχει άνεση, σκόνη, δύναμη και πολυτέλεια. Την διαφορά τουλάχιστον σε επίπεδο αισθητικής την κάνει το εμπρός τμήμα με την τελείως "επιβατική" σχεδίαση και κυρίως τα φωτιστικά σώματα.
Και τα highlights της σχεδίασης δεν σταματούν εκεί. Οι φουσκωμένοι θόλοι και οι πιο ογκώδεις προφυλακτήρες δίνουν άλλη αίσθηση. Και στην έκδοση της δοκιμής (Aventura) όλα τείνουν προς το premium. Ένα σωρό λεπτομέρειες -και όχι μόνο- που στο σύνολό τους κάνουν την διαφορά.
Α, και είναι αρκετά μεγαλύτερο από πριν. Όπερ σημαίνει μην βάλεις χωρίς σύνεση στα στένα της Κυψέλης και του Παγκρατίου ένα αυτοκίνητο μήκους 5,35 μέτρων και πλάτους 2,2 μέτρων. Και αν πηγαίνεις σε υπόγεια πάρκινγκ θα σε τρώει η αμφιβολία. Αλλά να μην. Χωράει.
Παραείναι. Στα χέρια μας είχαμε το πιο δυνατό Amarok. Αυτό με τον 3λιτρο V6 turbo κινητήρα πετρελαίου που αποδίδει 240 ίππους και 600 Nm ροπής. Γι' αυτό όπως γράψαμε πριν είναι σίγουρο ότι θα σε προσπεράσει στον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να ξεκολλήσει και κάνα τρακτέρ από την λάσπη -έχει ελκτική ικανότητα 3,5 τόνους και ωφέλιμο φορτίο 1.190 κιλών.
Βέβαια καίει. Αρκετά. Ίσως να είναι ευγενικό με την τσέπη σου και να κινηθεί γύρω στα 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, αν ταξιδεύεις κάτω από το όρια ταχύτητας, αλλά άνετα θα φθάσει τα 15 λίτρα ανά 100 χλμ. σε όλες τις άλλες συνθήκες. Το τίμημα για μπόλικα κυβικά και turbo μαζί.
Τεχνολογικό highlight το 10άρι αυτόματο /σειριακό κιβώτιο με Shift by Wire που θα συνεργαστεί άριστα είτε με το Amarok στην 2κίνητη λειτουργία, είτε στην αυτόματη τετρακίνηση, είτε στην μόνιμη, είτε στα "κοντά". Κοντή δεν είναι καθόλου η απόσταση από το έδαφος και ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η δυνατότητα να βυθιστεί σε 80 πόντους νερό.
Mειώθηκαν και οι πρόβολοι, όπερ σημαίνει μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης (30 μοίρες), διαφυγής (26 μοίρες) και ράμπας (21 μοίρες). Παράλληλα υπάρχουν έξι λειτουργίες ώστε να κινηθείς σε κάθε είδους τερέν, όποια και να είναι η σύνθεσή του.
Αφού σκαρφαλώσεις μέσα στην καμπίνα και κάτσεις στα καθίσματα -με 10 ηλεκτρικές ρυθμίσεις στις περισσότερες εκδόσεις- ξεχνάς ότι είσαι σε ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο. Ακούγεται κλισέ αλλά στην περίπτωση του Amarok ισχύει.
To premium είναι η -επίσης κλισέ- λέξη που του ταιριάζει. Στην έκδοση της δοκιμής -και σε δύο ακόμα από τις συνολικά τέσσερις- βρίσκεις ότι ακριβώς θα είχε και ένα καλοεξοπλισμένο αμιγώς επιβατικό της φίρμας.
Εννοείται κορυφαία υλικά, εννοείται συνδεσιμότητα, εννοείται κάθε σύστημα υποβοήθησης που έχουν και τα άλλα Volkswagen και -δεν εννοείται για ένα αυτοκίνητο αυτού του τύπου αλλά- εννοείται για το Amarok απίστευτη ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης.
Αν μιλάμε για αυτοκινητόδρομο έκανες την τύχη σου. Αυτό είναι το ένα από τα δύο αγαπημένα τερέν του Amarok αφού η εξαιρετική ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης το κάνουν αυτοκίνητο για ταξίδια. Για εκτός δρόμου καταλαβαίνετε ότι δεν έχει νόημα να γράψουμε πολλά. Θα πάει παντού και θα κουβαλήσει σχεδόν τα πάντα αγόγγυστα.
Αυτό που μένει είναι η κίνηση στην πόλη. Όχι, δεν μπορεί να είναι everyday car γιατί οι αστικοί δρόμοι της πόλης δεν είναι χαλιά και εσύ μαζί με τους επιβάτες θα κουνηθείτε πολύ. Ο αντίλογος είναι ότι το Amarok δεν γεννήθηκε για καθημερινό αυτοκίνητο πόλης και ο υποψήφιος αγοραστής δεν θα το πάρει για να πηγαίνει στο γραφείο.
Συνολικά το νέο Amarok είναι ένα πολύπλευρο όχημα που έχει την τύχη να μην έχει ανταγωνισμό καθώς παίζει σε δική του κατηγορία. Είναι ποιοτικό και ικανότατο εργαλείο δουλειάς και διασκέδασης αλλά δεν παύει να είναι ένα ειδικό όχημα και απευθύνεται σε ειδικούς χρήστες.
Κινητήρας: diesel 6κύλινδρος 2.993 cc με turbo
Κιβώτιο / σχέσεις: αυτόματο / 10
Κίνηση: στους πίσω τροχούς και τετρακίνηση
Ισχύς: 240 ίπποι
Ροπή: 300 Nm
0-100 km/h: 8,8 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 8,5 lt/100 km
μέση δοκιμής: 13 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 5.350 mm x 2.208 mm x 1.884 mm
Μεταξόνιο: 3.270 mm
Βάρος: 2.423 kg
Ωφέλιμο φορτίο: 1.190 κιλά
Εκπομπές CO2: 270 g/km
Τιμή: από 48.200 ευρώ (έκδοση δοκιμής 62.500 ευρώ)