





Η επαφή σου με αυτοκίνητα όπως το Swift Sport διέπεται από έναν ρομαντισμό για μια εποχή που μάλλον έχει περάσει ανεπιστρεπτί, καθώς πλέον αριθμεί ελάχιστα τέτοια δείγματα.
Οδική συμπεριφορά, κατανάλωση.
Χώροι, τιμή.
Δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά, αυτό είναι σίγουρο. Κι αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό με το που θα βρεθείς στο εσωτερικό του Swift Sport. Ένας άνεμος νοσταλγίας περιβάλλει το μικρό Suzuki, ένα μοντέλο από αυτά που θαρρείς ότι υπάρχουν για να σου θυμίζουν την ερμηνεία που έδινε κάποτε η αυτοκινητοβιομηχανία στον όρο "σπορ".
Αναφέρομαι στην εποχή που ο πίνακας οργάνων ήταν δεδομένα αναλογικός, το κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητο και με τη δυνατότητα να κινείσαι πραγματικά γρήγορα να σου τη δίνει περισσότερο το πλαίσιο παρά η ιπποδύναμη. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το Swift Sport. Εντάξει, η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων αφήνει μια υποψία εκσυγχρονισμού, όμως το μέγεθός της παραπέμπει περισσότερο σε οθόνη smartphone παρά στα infotainment που συναντάς στα νέα μοντέλα.
Δηλαδή, δεν υπάρχει τίποτε άλλο που να παραπέμπει στο 2023; Υπάρχουν μια σειρά από ηλεκτρονικά βοηθήματα, που όμως μοιάζουν ξένο σώμα με το προφίλ του Swift Sport, καθώς και ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, που το μόνο σίγουρο είναι ότι επηρεάζει θετικά την κατανάλωση. Από κει και πέρα είσαι εσύ και ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.4 lt που αποδίδει 129 ίππους. Για την εποχή που σε παραπέμπει το μοντέλο της Suzuki ήταν μια απόλυτα αποδεκτή τιμή.
Με σημερινούς όρους των κορυφαίων εκδόσεων μοντέλων supermini ακούγεται χαμηλή. Μη βιαστείς όμως να κρίνεις αρνητικά το Swift, γιατί υπάρχει μία ακόμα παράμετρος που είναι ικανή να αλλάξει τα δεδομένα. Το βάρος. Η κορυφαία έκδοση του Swift, λοιπόν, ζυγίζει μόλις 975 κιλά. Είναι τόσο εκτός εποχής το συγκεκριμένο νούμερο, που θα χρειαστεί να το διαβάσεις ξανά και ξανά προκειμένου να το συνειδητοποιήσεις.
Οι επιδόσεις του είναι τουλάχιστον αξιοπρεπείς, όμως το χαμόγελο στο πρόσωπό σου δε θα έρθει από την επιτάχυνση, αλλά από την αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας το. Κάθεσαι χωμένος σε ένα κάθισμα που παρέχει καλή πλευρική στήριξη, έχεις ένα γρήγορο και με καλή αίσθηση τιμόνι και ένα κιβώτιο που, αν και δε φτάνει τα επίπεδα ενός Mazda ή ενός Honda, είναι σε θέση να σου θυμίσει τους λόγους που κάποτε όλες οι κοινωνικές ομάδες ήταν υπέρ του χειροκίνητου.
Το Swift έχει υψηλή πρόσφυση και ανθεκτικά σε γενικές γραμμές φρένα, αν και το δυνατό πάτημα του μεσαίου πεντάλ στα πολλά χιλιόμετρα δημιουργεί τάσεις αποσταθεροποίησης του πίσω μέρους. Ναι, το Swift δεν είναι τόσο απόλυτο όσο ήταν ένα 106 Rallye, ούτε τόσο εκρηκτικό όσο ένα Punto GT. Όμως, συγκεντρώνει αρκετά από τα χαρακτηριστικά των δύο, σε ένα πακέτο που, αν και εκτός εποχής, εξακολουθεί να αποτελεί έρεισμα για τη fun πλευρά της οδήγησης. Και μάλιστα με κατανάλωση που σέβεται την τσέπη σου.
Το πρόβλημα είναι ότι δεν τη σέβεται αντίστοιχα και η τιμή του Swift Sport. Με το κόστος του να ξεκινά από τα 24.480 ευρώ, το μικρό Suzuki έχει ισχυρό ανταγωνισμό, ο οποίος μπορεί να υστερεί κατά βάση σε ταμπεραμέντο, αλλά είναι πολύ πιο φρέσκος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Αν θεωρείς τον εαυτό σου ρομαντικό και θέλεις με κάθε τρόπο να συνεχίσεις τη διαιώνιση ενός είδους αυτοκινήτου που όλα δείχνουν ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα συναντήσει τη μοίρα του, τότε το Swift Sport είναι μία από τις ελάχιστες επιλογές που σου έχουν απομείνει. Εκμεταλλεύσου την ή, αλλιώς, ξεκίνα να ψάχνεις για wallbox.
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 1.373cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο/ 6
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 129 ίπποι
Ροπή: 235 Nm
0-100 km/h: 9,1 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: από 5,6 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,1 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 3.890 mm x 1.735 mm x 1.495 mm
Βάρος: 975 kg
Χώρος αποσκευών: 265 lt
Εκπομπές CO2: 125 g/km
Τιμή: από €24.480