
Μια δήλωση του CEO της Mercedes, Ola Kallenius, ήταν αρκετή για να φουντώσουν τα σενάρια. "Η Mercedes είναι πιθανό να παρουσιάσει μια νέα γκάμα μοντέλων συμπαγών διαστάσεων μέσα στη χρονιά, με βάση τη νέα αρχιτεκτονική MMA", δήλωσε ο Kallenius και τα λόγια του ερμηνεύτηκαν ως έμμεση παραδοχή πως οι νέες A-Class και B-Class μπορεί να παρουσιαστούν μέσα στο 2023.
Η Mercedes δίνει σημασία και στις "μικρές" κατηγορίες
Η Mercedes θεωρείται βέβαιο πως θα εξακολουθήσει να εκπροσωπείται στις μικρές κατηγορίες, παρά το γεγονός ότι δίνει ξεκάθαρη έμφαση στις πωλήσεις μοντέλων με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, όπως οι εκδόσεις AMG, τα μεγάλα SUV και οι πολυτελείς Maybach. Ενδεικτικά, η μέση τιμή πώλησης μιας Mercedes έχει αυξηθεί κατά 43% από το 2019, έχοντας διαμορφωθεί σήμερα στα 73.000 ευρώ.

Η στρατηγική εστίασης σε αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών, έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν η Mercedes εξακολουθεί να δεσμεύεται στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, παραδέχθηκε ο Kallenius την Παρασκευή 17/2, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Mercedes για το 2022. Σε ερώτηση για το αν θα υπάρξουν μελλοντικές επενδύσεις σε μικρότερα αυτοκίνητα, ο Kallenius είπε: "Η σύντομη απάντηση είναι ναι", για να διευκρινίσει όμως πως η Mercedes θα επικεντρωθεί σε μοντέλα που θεωρεί ότι είναι τα πιο επιτυχημένα σε παγκόσμια βάση.
Αυτή τη στιγμή, η Mercedes διαθέτει στην ευρωπαϊκή αγορά επτά μοντέλα συμπαγών διαστάσεων που βασίζονται στο πάτωμα MFA2. Πρόκειται για τις A-Class, B-Class, A-Class sedan, CLA coupe, CLA station wagon, GLA (και EQA EV) και GLB (και EQB EV). Η γερμανική εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει αυτόν τον αριθμό σε τέσσερα μοντέλα τα επόμενα χρόνια.

Η "entry luxury" κατηγορία της Mercedes
Αναφορικά με το πάτωμα, σε αντίθεση με τη μελλοντική αρχιτεκτονική MB.EA της Mercedes για μεγαλύτερα αυτοκίνητα, η οποία προορίζεται μόνο για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, η MMA μπορεί να φιλοξενήσει κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν και σχεδιάστηκε γύρω από ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Το πρώτο από τα τέσσερα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν το πάτωμα αυτό, αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2024.
Ο Kallenius έχει περιγράψει τη νέα στρατηγική της Mercedes για τα μοντέλα compact ως "entry luxury" και σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές στη συγκεκριμένη κατηγορία, σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους φέρνοντάς τα πιο κοντά στο συνολικό στόχο του 14%. Η Mercedes δήλωσε στους αναλυτές τον Μάρτιο του 2022, ότι τα μοντέλα entry level θα αποτελούν πολύ μικρότερο μερίδιο των συνολικών πωλήσεών της μέχρι το 2026.