Δοκιμή Honda HR-V e:HEV: Η ομορφιά της λιτότητας

Το νέο HR-V είναι ξεχωριστό από κάθε άποψη. Τόσο αισθητική όσο και τεχνολογική με το υβριδικό σύστημα e:HEV να ξεχωρίζει

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV
Δοκιμή Honda HR-V e:HEV

"To νέο HR-V επιβάλλεται στους χώρους που κινείται. Και η επιβολή δεν έχει να κάνει με τον όγκο αλλά με την σχεδίαση"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί είναι οικονομικό, με μεγάλους χώρους για επιβάτες και πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί το κιβώτιο eCVT δεν είναι ό,τι πιο ήσυχο υπάρχει

"Να, ο Αμερικάνος", ακούγονται ψίθυροι στη γειτονιά. Μην βιαστείς όμως να θεωρήσεις ότι μοιάζεις με τον Χάρρυ Κλυν ως Τζέι Αρ στο "Αλαλούμ". Γενικά αν το ακούσεις ενώ οδηγείς το νέο Honda HR-V θα είναι για καλό. Εκτός αν χρησιμοποιηθεί ως ψόγος από κάποιον αντιαμερικάνο με iPhone. To HR-V είναι ένα αυτοκίνητο που επιβάλλεται στους χώρους που κινείται. Και η επιβολή δεν έχει να κάνει με τον όγκο -όχι ότι είναι μικρό- αλλά με την σχεδίαση. Στη Honda εδώ και χρόνια έχουν πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού τους -ή μάλλον στο μπροστινό και φαίνεται- την αγορά των ΗΠΑ. Μια αγορά που απαιτεί επιβλητικά αυτοκίνητα και ως εκ τούτου η Honda αρέσκεται σε σχεδίαση που ξέρει να επιβάλλεται και η Ευρώπη απολαμβάνει σχεδίαση που δεν είναι τόσο προορισμένη για τα (μάλλον) gothic γούστα της. Είναι τέτοια η σχέση που θέλει να αποκτήσει η Honda με τις ΗΠΑ που τα πρώτα ηλεκτρικά της συνεργασίας με την Sony θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ και θα εξάγονται στην Ιαπωνία.

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV

Ακόμα λίγο σχεδίαση

Είναι πολύ ιδιαίτερη η μάσκα του HR-V. Είναι μεγάλη εξαγωνική με λιτές οριζόντιες γρίλιες. Δεν ξέρεις πώς να νιώσεις. Άμεσα αντιλαμβάνεσαι ότι είναι μεγάλη και απέριττη γιατί το πρώτο φωνάζει ΗΠΑ και το δεύτερο Ιαπωνία. Είναι μια λιτότητα που το αποτέλεσμά της οριακά κινείται στα πλαίσια του εκκεντρικού. Και αυτό είναι καλό αν μιλάμε για συναίσθημα και σχεδίαση.

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV

Το HR-V είναι ένα αυτοκίνητο που θα το προσέξεις στο δρόμο. Και όχι γιατί ακόμα δεν κυκλοφορούν πολλά και ξεχωρίζει ελέω σπανιότητας. Τα υπόλοιπα σχεδιαστικά αναμενόμενα: ένα crossover της μικρομεσαίας κατηγορίας με αρκετή απόσταση από το έδαφος και πολύ ισορροπημένη fastback σιλουέτα. Σε κάθε περίπτωση μόνο τυχαίο δεν είναι που κέρδισε Red Dot Design Award.

Τι σημαίνει e:HEV

Το αναμενομένο fastback σχήμα διαδέχεται το διόλου αναμενόμενο σύστημα κίνησης με το όνομα e:HEV. Έτσι ονομάζεται το υβριδικό σύστημα 2 κινητήρων της Honda, το οποίο τοποθετείται ως η βασική τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της φίρμας. Και τι κάνει; Σε πρώτο επίπεδο είναι ένα αυτο-φορτιζόμενο ηλεκτρικό/ υβριδικό αυτοκίνητο. Και πώς αυτοφορτίζεται; Με βενζινοκινητήρα. Στην πράξη το σύστημα κίνησης του HR-V επιλέγει αυτόματα μεταξύ των τριών λειτουργιών: Electric Drive, Hybrid Drive, Engine Drive. Στην Electric Drive: κινείσαι μόνο με τη χρήση δύο ηλεκτροκινητήρων ενώ στη Hybrid Drive χρησιμοποιεί τον κινητήρα βενζίνης και τους δύο ηλεκτροκινητήρες για να προσφέρει πολύ υψηλή απόδοση.

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV

Υπάρχει και η Engine Drive στην οποία ο κινητήρας βενζίνης αναλαμβάνει τη διατήρηση υψηλότερων ταχυτήτων και βοηθά στη φόρτιση, αποθηκεύοντας την περίσσια ενέργεια στη μπαταρία για μελλοντική χρήση. Αν αδιαφορείς για αυτά που συμβαίνουν και δεν φαίνονται δεν γίνεται να αδιαφορήσεις για το αποτέλεσμα που βιώνεις.

Τι κερδίζω

Αυτό που κερδίζεις από το σύστημα e:HEV είναι χαμηλότερη κατανάλωση άρα και μεγαλύτερη αυτονομία. Το αυτοκίνητο θα καταναλώσει λίγο πάνω από 5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα αν δεν το ζορίσεις, κάτι παραπάνω από 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα αν το παπούτσι σου είναι από μολύβι και δυσκολεύσαι να το κρατήσεις λίγο πιο ψηλά. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι καθόλου άσχημα τα περίπου 700+ χιλιόμετρα αυτονομίας.

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV

Στην ηλεκτρική λειτουργία όλα είναι αγγελικά πλασμένα. Κινείσαι αθόρυβα και οικονομικά και σου έρχεται να βαρέσεις παλαμάκια. Αν πατήσεις ελαφρά το γκάζι τα αγγελάκια αρχίζουν να ακούγονται και αν πατήσεις πολύ το γκάζι, τα -ίδια- αγγελάκια αρχίζουν να φωνάζουν και εσύ απορείς πώς γίνεται και είναι τόσο αισθητή η λειτουργία του βενζινοκινητήρα και του κιβωτίου σε ένα Honda, αλλά μετά θυμάσαι ότι βόμβος του CVT είναι χαρακτηριστικός για το είδος της μετάδοσης . Το καλό της υπόθεσης είναι ότι δεν υπάρχει λόγος το πόδι σου να εφάπτεται διαρκώς με το πάτωμα και ως εκ τούτου τα φωνακλάδικα αγγελάκια δεν θα τα ακούς συχνά.

Ναι, στρίβει καλά

Το ότι ταξιδεύει αγγελικά ήταν σχεδόν αναμενομένο αλλά τι κάνει σε ένα στενό επαρχιακό δρόμο με στροφές; Μια χαρά. Παρά το ύψος και τον όγκο του το HR-V είναι ένα αυτοκίνητο καλοστημένο με ένα μπροστινό που βιδώνεται στην στροφή -για τα μέτρα της κατηγορίας- και εμπνέει εμπιστοσύνη. Θα στρίψει χωρίς περιττές κλίσεις και θα είναι υπάκουο όσο δεν ξεπεράσεις τα όρια και δεις το εμπρός μέρος να τραβάει την δική του πορεία προς το εξωτερικό της στροφής. Αλλά και πάλι, ένα πλεόνασμα συστημάτων ασφαλείας θα σε "μαζέψουν”.

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV

Κατά την διάρκεια της φωτογράφισης προπορευόταν ένα νέο Civic με έναν -κάτι παραπάνω από- καλό οδηγό στο τιμόνι και το δίλιτρο civic ποτέ δεν έχασε από τους καθρέπτες του HR-V. Αυτό και αν είναι έπαινος. Αρκετά ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι και φρένα που αντέχουν είναι κάποια ακόμα από πλεονεκτήματα του μοντέλου.

Ιαπωνία μέσα

Φυσικά και θα ήταν λιτό το εσωτερικό ενός Honda. Πόσο μάλλον ενός αυτοκινήτου που διατυμπανίζει την λιτότητά του τόσο αισθητικά όσο και στην κατανάλωση ενέργειας. Το κλισέ πια με τα μαλακά πλαστικά στην καμπίνα -που αυτόματα σημαίνουν και υψηλή ποιότητα- δεν ισχύει για το HR-V. Τα πλαστικά του είναι σκληρά και ποιοτικά. Δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό η οθόνη αφής 9 ιντσών.

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV

Η διάταξη του ταμπλό είναι αμιγώς οριζόντια για να δίνει έξτρα αίσθημα ευρυχωρίας, σε ένα μοντέλο που δεν του λείπει. Ο όγκος του χώρου αποσκευών δεν είναι μεγάλος βέβαια αλλά το σύστημα ανάκλησης Magic Seats των πίσω καθισμάτων είναι από αυτά που σε κάνουν να εκτιμάς την Honda γιατί είναι ωραίο να ξέρεις που θα κοιμηθείς αν δεν βρεις δωμάτιο το τριήμερο.

Και ακόμα μια υπέροχη λεπτομέρεια: το σύστημα Air Diffusion, με τους ειδικά σχεδιασμένους αεραγωγούς που βρίσκονται τοποθετημένοι στις πάνω γωνίες του ταμπλό και σου δίνουν την δυνατότητα να αλλάζεις τη "φόρμα” διάχυσης του αέρα.

Δοκιμή Honda HR-V e:HEV

Συνολικά το νέο HR-V είναι ένα μικρομεσαίο crossover με μπόλικη τεχνολογία στο σύστημα κίνησης που τελικά συμφέρει, προσφέρει σούπερ χώρους κυρίως για τους επιβάτες, καλή ποιότητα κατασκευής, θα κινηθεί on και off road με χαρακτηριστική άνεση και σαφώς και πρόκειται για ένα μοντέλο που αισθητικά είναι ιδιαίτερο -και βραβευμένο.

Honda HR-V e:HEV 5D 1.5 HYBRID CVT

Kινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης, 1.498 cc
Ηλεκτροκινητήρας: 96 kW (131PS), μπαταρία ιόντων λιθίου
Κιβώτιο / σχέσεις: e-CVT /1
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 131 ίπποι (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
Ροπή: 253 Nm (συνδυαστική με ηλεκτροκινητήρα)
0-100 km/h: 10,6 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή:
από 5,4 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,3 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.340 mm x 1.790 mm x 1.582 mm
Βάρος: 1.380 kg
Χώρος αποσκευών: 335 lt
Εκπομπές CO2: 122 g/km
Τιμή: από €33.800

Best of Network