Mini 2.0 JCW: Μίνι διαστάσεις, μάξι απόλαυση
Όσο ο πλήρης εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης πλησιάζει, τόσο μοντέλα όπως το JCW θα αποκτούν διπλή συλλεκτική αξία. Μία λόγω ονόματος και μία λόγω χαρακτήρα
Όσο ο πλήρης εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης πλησιάζει, τόσο μοντέλα όπως το JCW θα αποκτούν διπλή συλλεκτική αξία. Μία λόγω ονόματος και μία λόγω χαρακτήρα
Αν ψάχνεις αυτοκίνητο που συνδυάζει ποιότητα, fun to drive, επιδόσεις και βαρύ όνομα, η επιλογή σου είναι η εξής μία: JCW
Αν ψάχνεις αυτοκίνητο που συνδυάζει ποιότητα, fun to drive και επιδόσεις, χωρίς να σε ενδιαφέρει το όνομα, υπάρχουν και φτηνότερες επιλογές
Οι άγραφοι νόμοι της αγοράς, ορίζουν πως όταν ένα μοντέλο έχει αρκετά χρόνια στην πλάτη του, θα πρέπει να δέχεται κάποιες αναβαθμίσεις, προκειμένου να διατηρείται ζωντανό το αγοραστικό ενδιαφέρον γι' αυτό. Βέβαια υπάρχει ένα πολύ κλειστό κλαμπ μοντέλων, που έχουν την πολυτέλεια να έχουν γραμμένους τους άγραφους νόμους της αγοράς. Ένα από τα μέλη αυτού του κλαμπ, είναι και το Mini. Ανεξαρτήτως έκδοσης.
Από τη στιγμή που πέρασε στα χέρια της BMW, και μιλάμε πλέον για περισσότερα από 20 χρόνια, η εικόνα του Mini δεν έχει αλλάξει δραματικά από γενιά σε γενιά. Το βασικό σουλούπι παραμένει ανέγγιχτο και οι όποιες αλλαγές αφορούν σε λεπτομέρειες, πέρα από τη συνήθη αύξηση των διαστάσεων. Ωστόσο τα νούμερα που καταγράφονται στα charts των πωλήσεων, δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης. Το Mini σε κάθε του εκδοχή, είναι από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς. Και η απήχησή του είναι εξίσου μεγάλη τόσο στο αντρικό όσο και στο γυναικείο κοινό, κάτι όχι ιδιαίτερα συνηθισμένο.
Βέβαια στην πιο hardcore εκδοχή του, την John Cooper Works, το Mini κλείνει το μάτι σε ένα πιο ειδικό κοινό, που δεν ικανοποιείται με τίποτα λιγότερο από το απόλυτο. Ή τουλάχιστον έτσι θέλει να νομίζει. Για το 2022, η Mini προχώρησε σε κάποιες αλλαγές στην εμφάνιση και τον εξοπλισμό της έκδοσης JCW. Οι οποίες συνοψίζονται στους προβολείς LED, το logo John Cooper Works στις κόκκινες δαγκάνες των εμπρός δισκόφρενων, τις ατσάλινες απολήξεις των εξατμίσεων και τον ανασχεδιασμένο διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος.
Αυτά αναφορικά με την εξωτερική εμφάνιση. Στο εσωτερικό, υπάρχει η οθόνη infotainment 8,8 ιντσών με βελτιωμένα γραφικά, τα τύπου μπάκετ καθίσματα και φυσικά, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που αντικατέστησε τον αναλογικό. Αυτά όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν αποτελούν ουσία. Ας ειμαστε ειλικρινείς. Κανείς δεν επιλέγει μια γρήγορη έκδοση του Mini λόγω εξοπλισμού. Τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης είναι εκεί (τουλάχιστον κάποια), το head up display επίσης, το ίδιο και το σύστημα start/stop του δίλιτρου κινητήρα. Όμως πίστεψέ με, και να απουσίαζαν, δεν πρόκειται να σου έλειπαν.
Το JCW είναι από τις σπάνιες εκείνες περιπτώσεις σύγχρονων μοντέλων, που δεν σε απασχολούν με τη διαδικασία απενεργοποίησης του συστήματος διατήρησης λωρίδας. Γιατί στη Mini, γνωρίζουν καλά πως ο οδηγός του JCW είναι πολύ πιθανό να θέλει να εκμεταλλεύεται όλο το πλάτος του δρόμου και πως η μόνη υποβοήθηση που χρειάζεται στις ειδικές του διαδρομές, είναι αυτή του συστήματος διεύθυνσης. Το οποίο με την ευκαιρία, είναι σχετικά βαρύ, αλλά γρήγορο και με πολύ καλή πληροφόρηση.
Οι 231 ίπποι της έκδοσης JCW, είναι μια τιμή που πλέον βλέπεις αρκετά συχνά στην κατηγορία των hot hatch, πολλά από τα οποία φλερτάρουν εδώ και καιρό ακόμη και με τους 300 ίππους. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, το Mini είναι ένα αρκετά γρήγορο αυτοκίνητο. Εντάξει, με δεδομένο πως η επαφή όλων μας με τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι όλο και μεγαλύτερη, η τιμή επιτάχυνσης των 6,3sec για το 0-100 δεν προκαλεί την ίδια αίσθηση με λίγο καιρό πριν, όμως δεν παύει να αποτελεί μια ένδειξη των δυνατοτήτων του JCW. Που σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά, έχει τελική 246km/h.
Οι ζάντες 18 ιντσών του αυτοκινήτου δοκιμής, είναι μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού και αυτό είναι κάτι που μοιραία σε φέρνει face to face με τον ευφυέστατο τρόπο που έχει βρει η Mini να αυξάνει τα περιθώρια κέρδους από τις πωλήσεις των μοντέλων της. Με όρους μάρκετινγκ ονομάζεται εξατομίκευση. Σε απλά ελληνικά, όσο περισσότερο θέλεις να διαφέρει το αυτοκίνητό σου από τα υπόλοιπα που κινούνται γύρω σου, τόσο περισσότερα χρήματα θα πρέπει να πληρώσεις. Και η Mini έχει φροντίσει να έχεις στη διάθεσή σου έναν σχεδόν ατελείωτο κατάλογο στοιχείων έξτρα εξοπλισμού.
Με τόσα Mini που κυκλοφορούν εκεί έξω, η αλήθεια είναι πως θα θέλεις κι ο ίδιος να διαφέρεις. Όσο αυτό είναι εφικτό. Αυτά βέβαια για όσο διάστημα βρίσκεσαι στους φρακαρισμένους από την κίνηση δρόμους της πόλης. Αν θέλεις να πάρεις το μέγιστο που μπορεί να σου δώσει αυτό το αυτοκίνητο, που λογικά θέλεις, θα πρέπει να αναζητήσεις άλλου είδους διαδρομές. Και εκεί είναι που θα βιώσεις την εμπειρία οδήγησης που σου προσφέρει ένα από τα τελευταία δείγματα γραφής αυτής της σχολής, που έχουν απομείνει στην αγορά.
Το στιβαρό πλαίσιο, οι συμπαγείς διαστάσεις, το ακριβές τιμόνι, το σωστό ζύγισμα και η επίσης σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση, αποδεικνύουν για μία ακόμη φορά, πως το κλειδί για την οδηγική νιρβάνα δεν βρίσκεται -μόνο- στην ιπποδύναμη. Το Mini JCW κάνει τικ στα περισσότερα από τα κουτάκια που μπορεί να έχει στο μυαλό του όποιος δεν έχει χάσει ακόμη το ενδιαφέρον του για την οδήγηση, παρά το καθημερινό μποτιλιάρισμα στους δρόμους και την τιμή της αμόλυβδης.
Με το ανάλογο τίμημα φυσικά, καθώς η τιμή εκκίνησης είναι τα €33.550. Ναι, μπορεί με τα ίδια ή και με λιγότερα χρήματα να έχεις τη δυνατότητα να αποκτήσεις πρόσβαση σε μοντέλα που ιεραρχούν επίσης ψηλά την παράμετρο fun to drive. Αλλά δεν θα είναι Mini. Που σημαίνει πως κάποια μοντέλα, δεν μπαίνουν στη διαδικασία σύγκρισης. Το βάρος του ονόματος αρκεί. Οπότε αν θέλεις να εξοικονομήσεις κάποια χρήματα, χωρίς να χάσεις σχεδόν τίποτα από τη μαγεία, πήγαινε για το Cooper S.
Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo, 1.998cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 8
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 231 ίπποι
Ροπή: 320 Nm
0-100 km/h: 6,3 sec
Τελική ταχύτητα: 246 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 6,9 lt/100 km
μέση δοκιμής: 8,3 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 3.872 mm x 1.727 mm x 1.414 mm
Βάρος: 1.320 kg
Χώρος αποσκευών: 211-731 lt
Εκπομπές CO2: 160 g/km
Τιμή: από €33.550