Renault Clio E-Tech Hybrid: Αυτοφορτιστίξ
Στο γαλατικό χωριό την υπόθεση υβριδικό supermini αναλαμβάνει το Renault Clio που με την ταμπέλα E-Tech hybrid σερβίρει καθαρό πνεύμα, απόδοση και άρωμα F1
Στο γαλατικό χωριό την υπόθεση υβριδικό supermini αναλαμβάνει το Renault Clio που με την ταμπέλα E-Tech hybrid σερβίρει καθαρό πνεύμα, απόδοση και άρωμα F1
Γιατί είναι το απενοχοποιημένο supermini της εποχής που σε χορταίνει καταναλώσεις σκούτερ με το πόδι στο πάτωμα, χωρίς θυσία στην απόδοση
Γιατί είναι κομματάκι ακριβό και αν περιμένεις Clio απελευθερωμένο για ζωηρές οδηγικές στιγμές, υπολόγισε ότι η οικολογική θυσία έχει καμουφλάρει φλόγα και απόλαυση
Στις μέρες μας, η 5η γενιά επαναφέρει το γαλλικό σουπερμίνι στις γνώριμες κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας. Για τη διαχρονική του θέση στα επιθυμητά και πολυσυζητημένα, το Clio προικίζεται από τους Γάλλους με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ότι αφορά την απόδοση, την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα, ενώ δεν αφήνει στην άκρη το οικολογικό του προφίλ στην προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο στον πλανήτη Γη.
Θεωρητικά λοιπόν θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Clio ακολουθεί το υβριδικό μονοπάτι που άνοιξε η Toyota και η Honda. Πρακτικά όμως ο δρόμος της Renault διαφέρει των Ιαπώνων, δεν υιοθετεί CVT, αλλά ένα δικό της κιβώτιο που είναι σε αγαστή συνεργασία με τα δυο ηλεκτρομοτέρ για την υλοποίηση του σκοπού.
Ο τρόπος της υβριδικής διάταξης έχει παρόμοιο τρόπο λειτουργίας που υπάρχει στα μονοθέσια με τα οποία η Renault (Alpine) συμμετέχει στη Formula 1, με σαφή προτεραιότητα βέβαια στην οικονομία και όχι στις επιδόσεις.
To E-Tech Hybrid, αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, ένα ντουέτο ηλεκτροκινητήρων και ένα ασυγχρόνιστο σασμάν που χωρίς συμπλέκτη χρησιμοποιεί τα ηλεκτρικά μοτέρ στον ρόλο της σύμπλεξης και της διαβάθμισης των "σχέσεων". Δηλαδή, ένας μειωτήρας δύο ταχυτήτων δίνει στις τέσσερις φυσικές σχέσεις του κιβωτίου το αποτέλεσμα οκτώ σχέσεων στη μετάδοση.
Και οι δύο ηλεκτροκινητήρες ανακτούν ενέργεια κατά την επιβράδυνση στις μπαταρίες λιθίου ιόντων που έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 1,2 kWh και βρίσκονται τοποθετημένες στο πίσω μέρος του οχήματος.
O πρώτος ηλεκτροκινητήρας, αυτός που υπό προϋποθέσεις αναλαμβάνει την κινητικότητα των εμπρός τροχών και συνδράμει τον βενζινοκινητήρα, έχει μέγιστη ισχύ 49 PS και ροπή 205 Nm. O δεύτερος, με 20 PS και 50 Nm ροπής λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τις μπαταρίες και να εκκινεί τον θερμικό κινητήρα των 91 PS /5.600 rpm (ροπή 144 Nm). Η συνδυαστική απόδοση της "ορχήστρας" είναι 140 ίπποι και 210 Nm ροπής.
Πρακτικά με τη μπαταρία "χορτάτη" ενέργεια και χωρίς να υπάρχει απαίτηση για μέγιστη ισχύ ο βασικός ηλεκτροκινητήρας είναι εκείνος που κινεί το Clio E-Tech. Ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει όταν ξελιγωθεί η μπαταρία ή όταν το πόδι πέσει βαρύτερα στο δεξί πεντάλ και απαλλάσσεται απο καθήκοντα περιφερειακών συστημάτων (π.χ αντλίες νερού λαδιού κ.ά λειτουργίες υποσυστημάτων). Φυσικά η μεταξύ τους εναλλαγή είναι δεδομένη για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα κατανάλωσης.
Και αν όλα αυτά φαντάζουν σύνθετα και αγχωτικά καλό είναι να γνωρίζει ο οδηγός που θα βρεθεί με το "κλειδί" στο χέρι, ότι όλα συμβαίνουν αρμονικά και φυσιολογικά. Με πατημένο το μπουτόν "EV" που υπενθυμίζει την ηλεκτρική λειτουργία, μπορεί να κινηθεί ηλεκτροκίνητα για μια θεωρητική απόσταση 65 km εντός πόλης και για 50 km με ταχύτητα έως 135 km/h, όμως όπως είπαμε αυτό προϋποθέτει μια επίπεδη πόλη χωρίς υψομετρικά, άγχος και γεμάτους λαμαρίνα δρόμους.
Όπως και να έχει, η απελευθερωμένη, σβέλτη οδήγηση με το Clio E-Tech hybrid δεν απογειώνει την κατανάλωση. Ευκολάκι είναι η μετακίνηση με σχεδόν 5 lt/100 km με δικαίωμα στην γευστική μπουκιά των επιδόσεων (0-100 km/h: 9,9 sec) και όχι κινούμενος με αυγό στο πέλμα. Αν επιλέξεις την β' οδό, τότε μην εκπλαγείς αν δεις τα στατιστικά να στρογγυλοκάθονται σε τιμές στη βάση του τέσσερα.
Ώς Clio παραμένει κορυφαίο σε άνεση, ποιότητα κύλισης και κράτημα, με τη σειρά που καταγράφονται οι προτεραιότητές του. Διατηρεί εν ολίγοις την ταυτότητά του αλλά είναι σαν να έχει καταχωνιάσει το σπορ ένστικτο κάτω απο την υβριδική κουβέρτα, ενώ επικρατεί και η υπερπροστατευτικότητα των ηλεκτρονικών. Οπότε μην περιμένεις κάτι παραπάνω απο ροή στα περάσματα σου.
Παρηγοριά το δεμένο πλαίσιο σε συνδυασμό με την συνεργασία της ανάρτησης που παρά τα 156 επιπλέον κιλά απο υβριδικό σύστημα και μπαταρίες παραμένει υπόδειγμα επικοινωνιακής συμπεριφοράς, λέξη άγνωστη στον υβριδικό ανταγωνισμό.
Φυσικά ως εικόνα επικρατεί η γνωστή σιλουέτα Clio με το εξωτερικό design να ακολουθεί μια διαχρονική αντίληψη κάτι που είναι ένα από τα χαρακτηριστικά εισαγωγικά σημεία υπεροχής του. Κάτω από την αναγνωρίσιμη εμφάνιση όμως, ως γνωστόν, όλα είναι καινούρια. Από την πλατφόρμα CMF-B που είναι εντελώς νέα και ανοίγει τους ορίζοντες προς την υβριδική τεχνολογία και την αυτόνομη οδήγηση, μέχρι το εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί.
Η οδηγοκεντρική λογική είναι δεδομένη την οποία η Renault αποκαλεί Smart Cockpit και όσο ανεβαίνεις σε έκδοση, κερδίζει σε πολυτέλεια και μαλακά υλικά. Συνδυάζεται δε, από πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 10’’ και οθόνη TFT 9,3 ιντσών για το infotainment που φροντίζει για τη ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα και πλοήγηση.
Τα premium στοιχεία τεχνολογίας - εξοπλισμού και το υβριδικό του ταλέντο δικαιολογούν την αλμυρή τιμή. Σε προσελκύει με την συνολική του αρτιότητα αν ψάχνεις σβέλτο και προπάντων οικονομικό και σύγχρονο supermini. Αν ψάχνεις βέβαια για οδηγική απόλαυση συνυφασμένη με ιστορικές Clio στιγμές, μάλλον παρεξήγησες.
Κινητήρας: 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζίνης, 1.598 cc
Ηλεκτροκινητήρες: 36 kW + 15 kW, μπαταρίες ιόντων λιθίου 1,2 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / Multi-modes
Κίνηση: Εμπρός
Ισχύς: 140 ίπποι (συνδυαστική)
Ροπή: 210 Nm (συνδυαστική)
0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 4,3 lt/100 km
μέση δοκιμής: 5,3 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.050 mm x 1.798 mm x 1.440 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Βάρος: 1.323 kg
Χώρος αποσκευών: 393 lt
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Τιμή: από € 26.120