Γιατί είναι λογικό που τελικά η Apple δεν θα βγάλει αυτοκίνητο

Σχεδόν 10 χρόνια ήταν θέμα συζήτησης το αυτοκίνητο της Apple, για το οποίο πολύ πίστευαν ότι θα άλλαζε τα δεδομένα. Τελικά τα δεδομένα άλλαξαν και η Apple σταμάτησε να προσπαθεί και εξηγούμε γιατί ήταν σωστή η απόφαση.

Apple αυτοκίνητο

Η Apple αποφάσισε να σταματήσει να προσπαθεί να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο και διαλύει την ομάδα των 2.000 ατόμων που είχαν αναλάβει το project. Αυτό προκύπτει από έγκυρες αναφορές του Bloomberg, τις οποίες μοιράζεται και το BBC News. Ο λόγος, όπως φαίνεται, είναι ότι η Apple αναμένει ότι η ανάπτυξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μετατραπεί σε περισσότερα κέρδη πιο γρήγορα.

Ο Elon Musk της Tesla απάντησε στο δημοσίευμα με ένα tweet με emojis χαιρετισμού και τσιγάρων. Πηγές λένε ότι η ομάδα μηχανικών αυτοκινήτων ενημερώθηκε αυτή την εβδομάδα. Περίπου οι μισοί από αυτούς είναι μηχανικοί λογισμικού αυτόνομης οδήγησης και διασύνδεσης και μεταφέρονται στην ομάδα AI. Πολλοί από τους υπόλοιπους μπορεί κάλλιστα να απολυθούν.

Παρόλα αυτά, οι καλοί μηχανικοί είναι σε έλλειψη και αλλού στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το πρόγραμμα αυτοκινήτων της Apple, γνωστό εσωτερικά ως Project Titan, ξεκίνησε περίπου το 2014. Οι προσλήψεις υψηλού προφίλ πήγαν προς και από την Tesla, τη Ford, τον όμιλο VW και άλλους.

Η Apple επεδίωκε να παρουσιάσει ένα πολυτελές μηχάνημα αυτόνομης οδήγησης. Οι αναφορές του 2021 ανέφεραν ότι ο στόχος ήταν να κυκλοφορήσει φέτος και με αυτονομία επιπέδου 4, που σημαίνει πλήρως αυτόνομη λειτουργία σχεδόν παντού. Αλλά μόλις πριν από λίγες εβδομάδες προέκυψε ότι η ημερομηνία λανσαρίσματος είχε μετατοπιστεί στο 2028 και η τεχνολογία είχε μειωθεί στο Επίπεδο 2, το οποίο είναι το συνηθισμένο σε πολλά αυτοκίνητα τώρα.

Κατά καιρούς η διοίκηση της Apple συζήτησε με τη Hyundai και με τη Magna - η οποία κατασκευάζει οχήματα για τις Mercedes, BMW, Jaguar και Toyota μεταξύ άλλων. Το 2020 ο Elon Musk δήλωσε ότι το 2017 σκεφτόταν να πουλήσει την Tesla -που τότε έχανε μεγάλα ποσά από την κυκλοφορία του Model 3- στην Apple. Αλλά, όπως είπε ο Musk, τον "σνομπάρισε" το αφεντικό της Apple, ο Tim Cook.

Διαβάστε Επίσης

Κατά τη διάρκεια αυτών των ετών, το Top Gear συμφωνούσε πάντα με την ευρέως διαδεδομένη άποψη ότι η Apple θα μπορούσε πιθανώς να αναπτύξει και να λανσάρει ένα αυτοκίνητο, με ικανότητα αυτόνομης λειτουργίας ανάλογη άλλων εταιρειών. Αυτό συμβαίνει επειδή η Apple έχει τόσα πολλά χρήματα για Έρευνα και Εξέλιξη να ξοδέψει και τόσους πολλούς τεράστιους εγκεφάλους στη διάθεσή της. Εκεί που η άποψή μου διέφερε ήταν ότι ήμουν σίγουρος ότι η Apple θα κατέληγε στο τέλος στο συμπέρασμα ότι δεν θα ήθελε πραγματικά να το κάνει.

Επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ πιο ενοχλητική και πολύ λιγότερο κερδοφόρα από τις επιχειρήσεις στις οποίες η Apple έχει συνηθίσει και είναι τόσο καλή -στο να βγάζει χρήματα.  

Ήδη από τον Φεβρουάριο του 2015 έγραψα ένα κομμάτι σε αυτόν τον ιστότοπο που εξηγούσε το σκεπτικό μου. Ακόμα και όταν η Apple προσέλαβε έναν υψηλού προφίλ μηχανικό της Fiat-Chrysler πέντε μήνες αργότερα η γνώμη μου δεν είχε αλλάξει. 

Τι είχα γράψει; Ναι, η Apple έχει τα χρήματα για να αναπτύξει ένα αυτοκίνητο. Αν γίνει καλά, θα τονώσει περαιτέρω το εμπορικό της σήμα. Και φυσικά οι άνθρωποι που θα επιβαίνουν σε αυτό το αυτόνομο αυτοκίνητο θα είναι η ιδανική αγορά για περισσότερες διαδικτυακές υπηρεσίες της Apple. Αυτό είναι το πλεονέκτημα.

Αλλά το μειονέκτημα είναι πολύ μεγαλύτερο. Αντιλαμβάνομαι ότι η κατασκευή ενός smartphone ή ενός υπολογιστή ή ενός VR headset είναι δύσκολη. Χρειάζεται τεράστια έρευνα και ανάπτυξη. Πρέπει να προωθηθεί σωστά. Πρέπει να ξεπεράσει πολύπλοκα ρυθμιστικά εμπόδια. Χρειάζεται μεγάλη επένδυση κεφαλαίου. Αλλά αν το κάνεις τόσο καλά όσο η Apple, τα περιθώρια κέρδους μπορεί να είναι 100% ή και περισσότερο.

Για την επιτυχή κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου, η απαίτηση για Έρευνα και Εξέλιξη, το μυαλό στο μάρκετινγκ, τα ρυθμιστικά εμπόδια και η επένδυση κεφαλαίου είναι ίσως μια τάξη μεγέθους μεγαλύτερη από ό,τι για ένα τηλέφωνο. Ωστόσο, τα περιθώρια κέρδους είναι γενικά μικρότερα.

Πάντα πίστευα ότι η Apple ήταν ικανή να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο. Αλλά πίστευα επίσης ότι ήταν αρκετά έξυπνη ώστε να αντισταθεί στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Έτσι αποδεικνύεται.

Του Paul Horrell / topgear.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network