-Πες μου κάτι κοινότοπο.
-Τα SUV είναι η κυρίαρχη τάση στην αγορά.
-Πολύ καλό, όμως πλέον τα SUV, χωρίζονται σε ένα σωρό υποκατηγορίες. Κάτι πιο συγκεκριμένο έχεις να μου πεις;
-Μπορώ να σου πω το εξής: κάτι περισσότερο από ένα στα πέντε αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην ελληνική αγορά το 2021, ήταν B-SUV. Σε απλή μετάφραση, αν δεν έχεις ήδη ένα στην κατοχή σου, είναι σχεδόν σίγουρο πως θα αποκτήσεις την επόμενη φορά που θα περάσεις την είσοδο μιας αντιπροσωπείας.
Με τις βασικές τους εκδόσεις να είναι 3κύλινδρες και τις τιμές τους να ξεκινούν λίγο κάτω από τις €20.000 και σε ορισμένες περιπτώσεις να φτάνουν μέχρι τις €40.000, μπορεί να μην τα λες και φτηνά, όμως στο σημερινό τοπίο της αγοράς, δύσκολα αγοράζεις κάτι αξιοπρεπές με λιγότερα από €15.000. Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν πως με αυτά τα λεφτά, δεν μπορείς να τα έχεις όλα. Κι αν δεν το αντιλαμβάνεσαι, εμείς είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε. Οι παραχωρήσεις που θα χρειαστεί να κάνεις, υπαγορεύονται από τις ανάγκες σου, και εσύ είσαι αυτός που -θεωρητικά- τις ξέρει καλύτερα απ' όλους. Ας δούμε τι αξίζει περισσότερο να επιλέξεις, ανάλογα με το αποτέλεσμα της προσωπικής σου ιεράρχησης.
Σχεδίαση - Peugeot 2008
Αν το σημαντικότερο για εσένα είναι να γνωρίζεις πως οδηγείς ίσως το πιο όμορφο Β-SUV της αγοράς, τότε το Peugeot 2008 είναι αυτό από το οποίο θα πρέπει να ξεκινήσεις την περιήγησή σου στην κατηγορία. Συνολικά η σχεδίαση του 2008 καταφέρνει να κλέψει την παράσταση, τόσο με τον δυναμισμό όσο και με την επιβλητική μάσκα και τους χαρακτηριστικούς προβολείς. Το καλό είναι πως το σύγχρονο πρόσωπο της Peugeot, δεν το θαυμάζουν μόνο όσοι βρίσκονται έξω από αυτό, αλλά και οι επιβαίνοντες. Πλήρως ψηφιακός και 3D πίνακας οργάνων (εντάξει, όχι από τη βασική έκδοση, αλλά ποιος Έλληνας αγοράζει βασική έκδοση...), ταμπλό σπουδή στον μινιμαλισμό και μπόνους η ποιότητα υλικών που μέχρι πριν από κάποια χρόνια, δύσκολα θα περίμενες να συναντήσεις σε μοντέλο της μάρκας. Οι τιμές του ξεκινούν από τα €22.900 για την έκδοση 1.2 Active των 100 ίππων και αγγίζουν τις €40.000 για την 1.2 GT Plus των 155 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Βγαίνει και σε αμιγώς ηλεκτρικό.
Οδική συμπεριφορά - Ford Puma
Ας είμαστε ειλικρινείς. SUV και fun to drive αποτελούν έννοιες που είναι δύσκολο να συνυπάρξουν. Ναι, κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις του, αρκεί στη συγκεκριμένη περίπτωση να γνωρίζεις τι αγοράζεις. Από την εποχή του πρώτου Focus το 1997, η Ford φρόντισε να καταστήσει σαφές πως η οδική συμπεριφορά βρίσκεται ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων της. Στον χρυσό αιώνα των SUV, αυτόν που διανύουμε δηλαδή, το Ford Puma κλήθηκε να σηκώσει στους ώμους του το βάρος της οδηγοκεντρικής προσέγγισης. Και τα κατάφερε. Αρκεί να μην το συγκρίνεις με hatchback, αλλά με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Είναι αυτό που λένε "στους τυφλούς, ο μονόφθαλμος βασιλεύει". Τιμόνι με καλή αίσθηση και πληροφόρηση, πλαίσιο που ανταποκρίνεται και κάτω από το καπό, ο καλύτερος 3κύλινδρος της αγοράς σε διάφορες εκδοχές ισχύος, συνεπικουρούμενος από ήπια υβριδικά συστήματα. Οι τιμές ξεκινούν από τα €23.833 (1.0 EcoBoost 125PS ST-Line) και φτάνουν τα €33.375 (1.0 EcoBoost 155PS Vignale Auto). Η έκδοση ST (1.5 EcoBoost 200PS) είναι η φωτεινή εξαίρεση στα SUV, με σπορτίφ οδική συμπεριφορά σε απόλυτες τιμές και τιμή €37.401.
Χώροι - Skoda Kamiq
Ωραίο πράγμα η εμφάνιση, σίγουρα καλές οι επιδόσεις, αλλά για αρκετό κόσμο, η επιλογή ενός SUV υπαγορεύεται από την ανάγκη για χώρους. Είναι κοινό μυστικό πως όταν μιλάμε για χώρους στα αυτοκίνητα, το όνομα που έρχεται κατευθείαν στο μυαλό είναι η Skoda. Ανεξαρτήτως κατηγορίας, τα μοντέλα της εταιρείας αποτελούν μέτρο σύγκρισης σε επίπεδο εκμετάλλευσης εσωτερικών χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Το Skoda Kamiq μπορεί να αποτελεί το μικρότερο SUV στη γκάμα της Skoda, ωστόσο οι χώροι του συγκρίνονται με εκείνους μοντέλων της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Με 2,65m μεταξόνιο, 4 ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση ανεξαρτήτως αναστήματος, την ώρα που ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 400-1.395lt. Οι εκδόσεις ξεκινούν από τα €17.980 και την έκδοση 1.0 TSI Active 95 PS και φτάνουν τα €24.980 για την 1.5 TSI Style DSG των 150 ίππων. Αν ενδιαφέρεσαι, που ίσως θα έπρεπε, είναι από τα ελάχιστα μοντέλα που διαθέτουν και έκδοση με φυσικό άεριο (1.0 TSI Ambition G-TEC 90PS) με τιμή €20.650.
Ποιότητα κύλισης - Renault Captur
Η γαλλική σχολή (όταν υπήρχαν ακόμη τέτοιες στον χώρο του αυτοκινήτου), διακρινόταν για το επίπεδο άνεσης της ανάρτησης. Πλέον οι σχολές αποτελούν πεδίο αναφοράς για τον ιστορικό του μέλλοντος και οι διαφορές μεταξύ των μοντέλων γίνονται ολοένα και πιο δυσδιάκριτες. Ακόμη κι έτσι όμως, η βελτίωση της νέας γενιάς του Renault Captur είναι τεράστια σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Το μοντέλο της Renault, έχει αναβαθμιστεί ποιοτικά σε τέτοιο βαθμό, που πλέον διαθέτει συνολικά την καλύτερη αίσθηση στο δρόμο στην κατηγορία. Ανεξαρτήτως διαδρομής και ποιότητας ασφάλτου, το γαλλικό μοντέλο φιλτράρει με υποδειγματικό τρόπο τις όποιες κακοτεχνίες, διατηρώντας μία -τηρουμένων των αναλογιών- πολύ καλή αναλογία άνεσης/κρατήματος. Σιγά το νέο, θα σκεφτείς. Ίσως δεν έχεις εικόνα της προηγούμενης γενιάς και της κατηγορίας γενικότερα. Το Captur έχει ως βασική έκδοση την 1.0 Tce 90PS Expression Plus στα €19.980, ενώ για την κορυφαία 1.3 Tce 140PS MHEV Dynamic EDC υπολόγισε €27.740. Στα συν η ύπαρξη εργοστασιακής έκδοσης με υγραέριο (LPG), από τα €20.680.
Premium - Audi Q2
Από τη στιγμή που η Audi επέλεξε να εκπροσωπηθεί στη συγκεκριμένη κατηγορία, η θέση θα πρέπει να θεωρηθεί λίγο έως πολύ καπαρωμένη. Το Audi Q2 διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που περιμένεις να βρεις σε ένα Audi σε επίπεδο ποιότητας, ώστε να δικαιολογείται το mark up στην τιμή έναντι των υπολοίπων μοντέλων του γκρουπ και προφανώς της κατηγορίας. Η αισθητική του Q2 δεν υποκύπτει στους κανόνες του family look, διατηρώντας αποστάσεις από τα μεγαλύτερα SUV στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας. Με δεδομένο πως τα μηχανικά του μέρη τα βρίσκεις τόσο σε μοντέλα της VW όσο και της Skoda, οι χώροι του δεν είναι κορυφαίοι και η τιμή του, είναι αναλογικά υψηλή, το βασικό του πλεονέκτημα είναι το κύρος που προσδίδουν οι τέσσερις κύκλοι στη μάσκα και το αναμφίβολα ποιοτικό της κατασκευής. Το οποίο προφανώς και δεν είναι αμελητέο μέγεθος. Κάπως έτσι, για να πάρεις στα χέρια σου το κλειδί ενός Q2 θα χρειαστεί να καταβάλλεις το λιγότερο €23.550 (30 TFSI Comfort 110PS), με την έκδοση 35 TFSI S-Tronic S Line των 150 ίππων να κοστίζει €33.350. Αν τώρα για κάποιο λόγο που μόνο εσύ ξέρεις, αποφασίσεις να κυκλοφορείς με ένα τετρακίνητο SQ2 300 ίππων, υπολόγισε €65.400.
+1 - Toyota Yaris Cross
Στην Ελλάδα, κάθε νέο μοντέλο της Toyota, είναι κάτι σαν τις καινούργιες ταινίες του James Bond. Ανεξαρτήτως του πόσο καλές είναι, οι εισπράξεις είναι δεδομένες. Από τη στιγμή μάλιστα που οι Ιάπωνες αποφάσισαν να εισέλθουν στα B-SUV με το Yaris Cross, η κατάκτηση της πρωτιάς στις πωλήσεις της κατηγορίας από την Toyota, δεν θα είχε απόδοση πάνω από 1,10 στο στοίχημα. Σου ακούγεται υπερβολικό; Κάνε τον κόπο να πας σε μια αντιπροσωπεία της Toyota να το παραγγείλεις. Με χρόνο παράδοσης γύρω στον έναν χρόνο, το Yaris Cross είναι από τα μοντέλα που θα μπορούσαν να πωλούνται και στη μαύρη αγορά. Υπάρχει κάποιος σοβαρός λόγος για να περιμένεις τόσο; Η trademark υβριδική τεχνολογία της Toyota, η ποιοτική κατασκευή και η ύπαρξη τετρακίνητης έκδοσης, που δεν είναι και ότι πιο συνηθισμένο στην κατηγορία. Η βασική 1.5 Active με τους 125 ίππους ξεκινά από τα €18.270, με την 1.5 Hybrid Premier Edition e-CVT AWD των 116 ίππων να κοστίζει €32.010.