Τα πατροπαράδοτα 4x4, με το βοηθητικό κιβώτιο, το πλαίσιο τύπου σκάλας, τα σουστόφυλλα και τους άκαμπτους άξονες, μπορεί να θεωρούνται αναχρονιστικά στις μέρες μας, όμως παίρνουν το αίμα τους πίσω όταν τα βάλεις σε περιβάλλον για το οποίο φτιάχτηκαν.

Πεδίον δόξης λαμπρό οποιοδήποτε τερέν δεν περιλαμβάνει άσφαλτο και εδώ είναι που πίνουν νερό στο όνομά τους οι φανατικοί της περιπέτειας. Για αυτούς τα σύγχρονα, ελάχιστα πραγματικά 4x4, είναι γιαλαντζί ακόμα και αν η ετυμηγορία επιβεβαιώνει τις δυνατότητές τους. Πάμε να δούμε όμως μερικά απο τα σύγχρονα τεχνολογικά ηλεκτρονικά "κόλπα" που απλοποιούν τη ζωή με ένα σύγχρονο 4x4.
Hill Descent Control

Ένα χαρακτηριστικό "εργαλείο" που συνηθίζεται στα περισσότερα σύγχρονα και καλοεξοπλισμένα οχήματα εκτός δρόμου, ακόμα και σε SUV. Δουλειά του ο έλεγχος κατάβασης με κλειδωμένη σταθερή μονοψήφια ταχύτητα και τον οδηγό απλά να καθοδηγεί με το τιμόνι την πορεία του.

Τα πόδια μακριά από οποιοδήποτε πεντάλ και το σύστημα καλεί σε συστράτευση το ABS και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας ώστε να διαχειριστούν αποτελεσματικά ταχύτητα και πρόσφυση. Μερικοί κατασκευαστές επιτρέπουν ακόμη και να ορίσετε την ταχύτητα κατάβασης μέσω του cruise control.
Climb Control

Αν ο έλεγχος κατάβασης (Hill Descent Control) αναλαμβάνει να ψυχοθεραπεύσει την φοβία της κατηφόρας, υπάρχει το αντίστοιχο εργαλείο και για την ανάποδη φορά της. Μπορεί η ανηφόρα να μην είναι τόσο τρομακτική όμως στη διαδικασία αντιλαμβάνεσαι την αποτελεσματικότητα του. Χρησιμοποιεί τις ίδιες βοήθειες (ABS και τα συστήματα πρόσφυσης) και προϋποθέτει cruise control για τη διαχείριση του γκαζιού. Το συναντάμε συνήθως σε σύγχρονα off-road της Ford, Toyota και Land Rover και είναι αγχολυτικό για δύσκολα εδάφη. Το μόνο που ζητάει απο εσένα που κρατάς το τιμόνι είναι συγκέντρωση και αντίληψη της κατευθυντικότητας.
Ηλεκτρονικά αποσπώμενες αντιστρεπτικές

Οι αντιστρεπτικές ράβδοι αυξάνουν την στρεπτική ακαμψία και ισχυροποιούν τον έλεγχο στις στροφές, την πλευρική σταθερότητα και πρόσφυση. Υλοποιούν ένα μικρό θαύμα στην οδήγηση στο δρόμο περιορίζουν τις κλίσεις και συντάσσουν ως ένα σφιχτό και δεμένο σύνολο την ανάρτηση περιορίζοντας περιττές ταλαντώσεις της κατακόρυφης κίνησης των τροχών στην άσφαλτο. Αυτό ακριβώς χρειάζεται ένα σύγχρονο 4x4 στον πολιτισμό της ασφάλτου και το αντίθετο ακριβώς στο ζωηρό ανάγλυφο μιας χωμάτινης περιπλάνησης.

Επομένως τα περισσότερα ήμι-σκληροπυρηνικά 4x4 διαθέτουν ένα σύστημα που μπορεί να διαχωρίσει ηλεκτρονικά τις ράβδους και να επιτρέπει ασκήσεις γιόγκα στην ανάρτηση, δηλαδή τη μέγιστη άρθρωση του τροχού. Ένας τροχός που έρχεται σε επαφή με το έδαφος θα εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες των διαφορικών. Σε αντίθεση, ένας τροχός που στροφάρει στον αέρα, καλεί σε βοήθεια.
Κάμερες

Αυξάνεστε και πληθύνεστε! Ο πολλαπλασιασμός των καμερών στάθμευσης έχει όφελος και για την οδήγηση εκτός δρόμου. Η Land Rover βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, χρησιμοποιώντας υπάρχουσες κάμερες υψηλής ακρίβειας για να σας επιτρέπει να βλέπετε ακριβώς πού βρίσκονται οι τροχοί σας, τι πατούν και τι αγγίζουν.

Η θέαση 360 μοιρών απλοποιεί τις καταστάσεις με τον οδηγό να έχει εικόνα χωρίς να σηκωθεί απο το κάθισμά του, τόσο εμπρός και πίσω όσο και οπτικοποιώντας την κάτοψη του αυτοκινήτου, στον real time περιβάλλοντα χώρο.
Υδροβασία

Ένας καλός λόγος προετοιμασίας για διάσχιση ποταμιών, όμως η τεχνολογία ανίχνευσης υδροβασίας δεν σας λέει πραγματικά το βάθος του νερού στο οποίο θα οδηγήσετε, αλλά το βάθος του νερού στο οποίο ήδη βρίσκεστε.

Πράγμα που σημαίνει, στην πραγματικότητα, ότι ναι μεν είναι ένα καλό gadget εντυπωσιασμού, όμως η αποτελεσματική διάσχιση θέλει σύνεση και όχι ενθουσιασμό. Εν ανάγκη ένας έλεγχος και μια εκτίμηση της κατάστασης επιβάλλεται πριν τη διάσχιση για να αποφευχθεί το ναυάγιο.