
Τα αυτοκινητικά memorabilia είναι μια μικρή βιομηχανία από μόνα τους και συγκεντρώνουν πάντα ενδιαφέρον καθώς ένα τραπεζάκι για το σαλόνι μπορεί να κοστίζει όσο μερικά αυτοκίνητα. Αυτό που έγινε όμως στην πρόσφατη δημοπρασία που έλαβε χώρα στις 24 ώρες του Λε Μαν, στο πλαίσιο των σπουδαίων εορταστικών εκδηλώσεων, δύσκολα θα βρει μιμητές στο μέλλον, κυρίως λόγω του ότι ο φετινός 24ωρος αγώνας γιορτάζει 100 χρόνια και είναι λίγο διαφορετικός.

Η σημαία εκκίνησης του αγώνα του 1965 εντάχθηκε μέσα σε μια ονειρική δημοπρασία με 22 αγωνιστικά αυτοκίνητα του παρελθόντος, τα οποία συγκέντρωσαν τελικά σχεδόν 20 εκατομμύρια ευρώ. Στη δημοπρασία που διοργάνωσε ο οίκος RM Sotheby's υπήρχε και η συγκεκριμένη σημαία εκκίνησης που προφανώς αποτελεί ένα σπουδαίο συλλεκτικό αντικείμενο, καθώς η πλειοδοσία σταμάτησε στις 396.000 ευρώ.

Η σημαία είναι κλασική φυσικά. Είναι στα χρώματα της Γαλλίας με χρυσά κεντημένα πάνω της γράμματα να αναφέρουν "24 ώρες του Λε Μαν" και την ημερομηνία του αγώνα. Είναι τοποθετημένη σε κορνίζα και μαζί διατίθεται και το κοντάρι στο οποίο ήταν καρφωμένη για να την ανεμίσει ο κριτής που έδωσε την εκκίνηση.

Ακόμη μεγαλύτερη αξία της δίνει πιθανότατα το γεγονός πως αυτή η εκκίνηση ήταν η πρώτη που είχαν μεταδώσει ζωντανά οι τηλεοράσεις στις ΗΠΑ. Ο λόγος ήταν πως οι 24 ώρες του Λε Μαν είχαν αρχίσει να εξαπλώνονται ως αγωνιστικό γεγονός και εκτός Ευρώπης και οι συμμετέχοντες στον αγώνα του 1965, ήταν ορισμένα από τα κορυφαία ονόματα στην ιστορία του motorsport. Οδηγοί όπως οι Graham Hill, Jackie Stewart, John Surtees και Bruce McLaren.

Την νίκη τελικά σε εκείνον τον αγώνα ειχαν πάρει οι Masten Gregory και Jochen Rindt με μια Ferrari 250 LM.
Υπέρογκα ποσά για σπάνια αγωνιστικά
Αντιστοίχως στην δημοπρασία υπήρχαν και αγωνιστικά αυτοκίνητα με ακόμη μεγαλύτερη αξία, οικονομικά και συλλεκτικά. Το ακριβότερο από όσα πουλήθηκαν ήταν μια Ferrari 121 LM Spyder του 1955. Ένα αυτοκίνητο που είχε σχεδιάσει ο Sergio Scaglietti και το οποίο οδήγησαν στον αγώνα του 1955, οι Maurice Trintignant, Harry Schell και Piero Taruffi.

Η Ferrari πουλήθηκε αντί 5.742.500 ευρώ και ήταν το ακριβότερο αυτοκίνητο της δημοπρασίας. Ωστόσο συνολικά 7 αυτοκίνητα ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο ευρώ σε τιμή και αυτά από μόνα τους συγκέντρωσαν το αδιανόητο ποσό των 15.000.000 ευρώ. Τα συνολικά έσοδα της δημοπρασίας ήταν σχεδόν 20 εκατομμύρια ευρώ και αξίζει να σημειωθεί πως ορισμένα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που αποτέλεσαν βιτρίνα για την συγκεκριμένη δημοπρασία δεν έπιασαν την εκτιμώμενη τιμή με αποτέλεσμα να μην πουληθούν καν.
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αυτή η Porsche 962 του 1985 που είχε εκτιμηθεί από 6 έως 9 εκατομμύρια ευρώ

Και αυτή η Jaguar XJR-12 του 1991 που υπολογιζόταν να πιάσει 2 με 3 εκατομμύρια ευρώ.
