Γιατί το Tesla Cybertruck δεν θεωρείται ασφαλές για την Ευρώπη

Δημοσίευμα της εφημερίδας AutomobileWoche αναφέρει ότι οι γερμανικές αρχές δεν θεωρούν το Tesla Cybertruck ασφαλές για την ευρωπαϊκή αγορά και εξηγεί τους λόγους

Tesla Cybertruck

Tesla. H εταιρεία που πολύ κόσμος αγαπά να μισεί. Ένα πρόσφατο δημοσίευμα που μας ήρθε από τη Γερμανία, δίνει έναν ακόμη λόγο γι' αυτό στους επικριτές της αμερικανικής εταιρείας. Σίγουρα έχεις διαβάσει για το ηλεκτρικό της pick-up, το Cybertruck. Το οποίο αφού πέρασε από χίλια κύμματα, πλέον μετράει αντίστροφα για την εμφάνισή του στους δημόσιους δρόμους των ΗΠΑ, στα χέρια των πρώτων από τους χιλιάδες πελάτες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτησή του.

Διαβάστε Επίσης

Πρόσεξες τη λεπτομέρεια; Στους δημόσιους δρόμους των ΗΠΑ. Τι γίνεται όμως με τις υπόλοιπες αγορές του πλανήτη και ειδικότερα την Ευρώπη, όπου μας ενδιαφέρει περισσότερο; Τα νέα δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ευχάριστα, καθώς οι γερμανικές αρχές σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας AutomobileWoche, εκτιμούν πως το Cybertruck δεν θα καταφέρει να πάρει έγκριση τύπου για κυκλοφορία στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου.

Αιτία, η ακαμψία του αμαξώματος και η δομή του μοντέλου της Tesla. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, το άκαμπτο αμάξωμα του Cybertruck δεν απορροφά αρκετή από την ενέργεια ενδεχόμενης πρόσκρουσης μέσω παραμόρφωσης και κατ' επέκταση, δεν παρέχει τα επίπεδα ασφάλειας που είναι υποχρεωτικά στην ευρωπαϊκή αγορά.

Σαν τρένο για τους πεζούς

Σε άλλο σημείο του σχετικού δημοσιεύματος, αναφέρεται πως τα χαλύβδινα πάνελ Χ30 του Cybertruck είναι τόσο άκαμπτα, που ουσιαστικά η προστασία που παρέχεται στους πεζούς είναι μηδενική. Ο μπροστινός προφυλακτήρας και το καπό ενός αυτοκινήτου πρέπει να παραμορφώνονται σε περίπτωση ατυχήματος απορροφώντας μέρος της ενέργειας πρόσκρουσης, έτσι ώστε ο πεζός να κινδυνεύει όσο το δυνατόν λιγότερο.

Tesla Cybertruck

Σύμφωνα με τον Stefan Teller, εμπειρογνώμονα της TUV (τα αντίστοιχα γερμανικά ΚΤΕΟ), το Cybertruck χρειάζεται "ισχυρές τροποποιήσεις στη βασική του δομή", καθώς "οι επιβάτες μπορεί να αισθάνονται ασφαλείς, αλλά δεν είναι". Επιπλέον, "ο προφυλακτήρας και το καπό πρέπει να είναι σε θέση να απορροφούν ενέργεια για να προστατεύουν τους πεζούς". Ο Teller πρόσθεσε πως στην περίπτωση του pick-up της Tesla "τίποτα δεν παραμορφώνεται σε περίπτωση σύγκρουσης και κατά συνέπεια, τεράστιες δυνάμεις θα απορροφηθούν από τους επιβάτες. Οι αερόσακοι δεν θα βοηθήσουν". Ως αποτέλεσμα, "δεν θα είναι δυνατόν να πωληθεί ως όχημα μαζικής παραγωγής στη Γερμανία".

Το νομικό πλαίσιο σε ΗΠΑ και Ευρώπη

Ο λόγος για τον οποίο το Cybertruck μπορεί να πωληθεί στις ΗΠΑ και όχι στην Ευρώπη, είναι επειδή στην πρώτη περίπτωση ανήκει στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών. Επιπλέον, στις ΗΠΑ οι κατασκευαστές αυτού του τύπου οχημάτων, έχουν τη δυνατότητα αυτοπιστοποίησης. Δηλαδή, αποφασίζουν οι ίδιοι τι μπορεί να κυκλοφορήσει και τι όχι. Στην Ευρώπη, οι τοπικές αρχές κάθε χώρας είναι αυτές που δίνουν την έγκριση τύπου.

Διαβάστε Επίσης

Σε αυτά θα πρέπει να προστεθεί ότι η παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων που αξιολογείται από τον EuroNCAP, είναι επίσης πολύ σημαντική στην Ευρώπη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα υπόλοιπα μοντέλα της Tesla, Model 3, S και X, δεν είχαν κανένα πρόβλημα να εισέλθουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Εκείνο που μένει να φανεί, είναι αν η Tesla θα θελήσει να προσαρμόσει το όχημά της στις προδιαγραφές της δικής μας αγοράς.

Διαβάστε ακόμα:
 - Μακάρι να είναι αλήθεια: To υπέροχο Hyundai N Vision 74 στην παραγωγή
 - 70 χρόνια Ράλλυ Ακρόπολις: Αυτές είναι οι ειδικές του 2023
 - Γιατί ο Keanu Reeves δεν χρειάστηκε κασκαντέρ οδήγησης για το John Wick 4
 - Αφιέρωμα 40 χρόνια Fiat Uno: τόσο καινοτόμο όσο και δημοφιλές
 - Πόσα βαρέλια πετρέλαιο θα εξοικονομήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030

Best of Network