Στο Fisker Ocean του 2024 θα μπορείς να αλλάζεις μπαταρίες όταν αδειάζουν

Σύμφωνα με την Fisker, η αλλαγή μπαταρίας είναι εξίσου γρήγορη με τον ανεφοδιασμό με βενζίνη, αλλά με χαμηλότερο κόστος ανά χιλιόμετρο

Fisker Ocean

Ανταλλαγή μπαταριών. Πρόκειται για την λύση που μέχρι στιγμής, αν και όχι διαδεδομένη -προς το παρόν το κάνει ήδη η Nio-, προβάλλει ως η πιο λειτουργική ανάμεσα στις επιλογές που μπορεί να έχει ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού μοντέλου για να περιορίσει τον χρόνο παραμονής του σε σταθμούς φόρτισης. Η Fisker, προχώρησε σε συνεργασία με την Ample, ώστε να φέρει στην αγορά μια έκδοση του SUV Ocean που θα είναι συμβατή με τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Στόχος είναι τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα που θα χρησιμοποιούν εναλλασσόμενες μπαταρίες, να έρθουν στην αγορά στις αρχές του 2024.

Διαβάστε Επίσης

Ωστόσο, σύμφωνα με επίσημο δελτίο τύπου που εξέδωσε η Fisker, οι πρώτοι που θα επωφεληθούν απο τις εκδόσεις του Ocean με μπαταρίες της Ample, θα είναι εταιρείες που θα το επιλέξουν για τον στόλο τους. Σε απλή μετάφραση, οι ιδιώτες αποκλείονται, τουλάχιστον αρχικά.

Ample batteries

Συνεργασία Fisker και Ample

Οι εναλλάξιμες μπαταρίες της Ample, αποτελούνται από πολλαπλές μονάδες ίδιου μεγέθους, που είναι περίπου όσο εκείνο ενός κουτιού παπουτσιών. Η επιλογή της Ample που παραπέμπει ευθέως σε τουβλάκια της Lego, απ' όπου πιθανότατα άντλησε την έμπνευση για την κατασκευή των μπαταριών της, επιτρέπει σε ένα ηλεκτρικό όχημα να εφοδιαστεί με μια συμβατή μπαταρία την οποία μπορεί να αλλάξει σε έναν σταθμό ανταλλαγής με μία ίδια πλήρως φορτισμένη.

Ample battery swap

Διευκρινίζεται βέβαια, πως για να είναι συμβατό ένα όχημα με αυτό τον τύπο μπαταριών, θα πρέπει να έχει κατασκευαστεί εξαρχής με γνώμονα το συγκεκριμένο σύστημα, κάτι που σχεδιάζει να κάνει η Fisker. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Henrik Fisker, δήλωσε ενθουσιασμένος "που θα προσφέρουμε αυτό το καινοτόμο σύστημα εναλλαγής μπαταριών της Ample, το οποίο ουσιαστικά θα κάνει πιο προσιτό το Fisker Ocean και ενδεχομένως και άλλα οχήματα που θα διαθέσουμε στην αγορά στο μέλλον”.

Fisker Ocean SUV

Το κόστος και τα έσοδα του μηχανισμού εναλλαγής των μπαταριών θα αναλάβουν από κοινού οι δύο εταιρείες, με τη συνολική διαδικασία αλλαγής μιας αποφορτισμένης με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία, να διαρκεί λιγότερα από δέκα λεπτά. Από την πλευρά του ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Ample, Khaled Hassounah, εμφανίστηκε και αυτός ιδιαίτερα ενθουσιώδης στις δηλώσεις του, λέγοντας πως "ανυπομονούμε να συνδράμουμε στη διάθεση του Fisker Ocean σε ένα ευρύ φάσμα πελατών, ως μέρος του στόχου μας να φέρουμε περισσότερα EV στους δρόμους".

Διαβάστε Επίσης

Πρωτοπόρος εταιρεία στην συγκεκριμένη τεχνολογία είναι η κινεζική Nio, η οποία έχει πραγματοποιήσει συνολικά πάνω από 20 εκατομμύρια ανταλλαγές μπαταριών στους σταθμούς ταχείας αλλαγής στην Κίνα και την Ευρώπη, αν και μέχρι τώρα στις ΗΠΑ δεν φαίνεται να τυγχάνει ευρείας αποδοχής. Όσο για την περίπτωση της Fisker, να θυμίσουμε πως το Ocean έχει ήδη λάβει έγκριση τύπου για διάθεση στην Ευρώπη, με τις πρώτες παραδόσεις του να ξεκινούν τις αμέσως επόμενες μέρες.

Διαβάστε ακόμα:
 - Ο κροκόδειλος της Κολωνίας: Το παράξενο όχημα που κυκλοφορούσε νόμιμα
 - Ετοιμοπαράδοτο το SUV Peugeot 3008 στην Ελλάδα και με χαμηλότερη τιμή
 - Το Nurburgring ανέβασε το όριο ταχύτητας: Πόσα km/h πρέπει να πιάνει το αυτοκίνητό σου για να μπεις
 - Δοκιμή Toyota Corolla Cross 2.0L Hybrid 4x4: Γιατί αυτό και όχι το Corolla;

Best of Network