
Το 1985, η Ford σε συνεργασία με το στούντιο σχεδίασης Ghia, παρουσίασε ένα από τα πιο ριζοσπαστικά πρωτότυπα της δεκαετίας: το Probe V. Ένα αυτοκίνητο που δεν ήταν απλώς εντυπωσιακό σχεδιαστικά, αλλά διέθετε και πρωτοποριακή τεχνολογία.
Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,137 Cd, το Probe V κατάφερε να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση κατά 10% σε σχέση με τον προκάτοχό του, το ήδη προηγμένο Probe IV. Όμως δεν σταμάτησε εκεί.

Πόρτες βγαλμένες από ταινία
Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει είναι οι πόρτες. Αντί για το συνηθισμένο άνοιγμα, το Probe V διαθέτει ένα ευφυές σύστημα: οι πόρτες εκτείνονται προς τα έξω μέσω παραλληλόγραμμων μεντεσέδων και μετά ολισθαίνουν πίσω, όπως συμβαίνει σε ένα επαγγελματικό μοντέλο. Ένα είδος sliding-door, απλά πιο hi-tech.

Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά
Η εμπρός ποδιά έχει ειδικές εύκαμπτες μεμβράνες, οι οποίες προσαρμόζονται στο στρίψιμο των τροχών, παραμένοντας ενσωματωμένες στο σώμα του αυτοκινήτου για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση.
Η οροφή του αυτοκινήτου είναι εξ ολοκλήρου από γυαλί, προσφέροντας απεριόριστη ορατότητα και φωτεινότητα στο εσωτερικό.
Εσωτερικό γεμάτο τεχνολογία

Το Probe V ήταν δεκαετίες μπροστά από την εποχή του. Διέθετε head-up display, όργανα που κινούνται μαζί με το τιμόνι, πίσω παράθυρο που ολισθαίνει αντί να ανοίγει με μεντεσέδες, αλλά και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα τύπου roll-up.
Τετραθέσιο με κινητήρα στο κέντρο

Το χαρακτηριστικό που αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη έκπληξη, είναι πως το Probe V ήταν ένα τετραθέσιο sedan με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα. Συνδυάζει την πρακτικότητα με τη δυναμική οδήγηση και την ακραία αεροδυναμική, προσφέροντας ένα μοναδικό τεχνολογικό statement για την εποχή του.
Το Ford Probe V δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, αλλά έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο εντυπωσιακά concept cars όλων των εποχών. Ένα όραμα για το μέλλον, μέσα από τον φακό της δεκαετίας του ’80.