Στο σφυρί η θρυλική Mercedes W196 R που οδήγησαν οι Fangio και Moss

Μία από τις μόλις τέσσερις Mercedes-Benz W196 R του 1954 που σηματοδότησαν την επιστροφή της Mercedes στους αγώνες, βγαίνει σε δημοπρασία την 1η Φεβρουαρίου 2025.

Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen
Mercedes W196 R Stromlinienwagen

Είναι μία από τις μόλις τέσσερις που κατασκευάστηκαν και βοήθησε τον Fangio να κατακτήσει το δεύτερό του πρωτάθλημα στη Formula 1 το 1955. Με περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ, θα μπορούσες να αποκτήσεις ένα νησί στην Καραϊβική, ή ένα μεγάλο πολυτελές γιοτ.

Ή εναλλακτικά, θα μπορούσες να επενδύσεις σε κάτι λίγο διαφορετικό: μία από τις τέσσερις Mercedes-Benz W196 R με αμάξωμα "Stromlinierwagen".

Διαβάστε Επίσης

Η ιστορία της W196

Η W196 κατασκευάστηκε το 1954 σηματοδοτώντας την επιστροφή της Mercedes στους αγώνες, μετά από την παύση που ακολούθησε τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτό το συγκεκριμένο μοντέλο έγραψε ιστορία, αφού κέρδισε στο ντεμπούτο του στο GP του Μπουένος Άιρες το 1955, με οδηγό τον διάσημο Αργεντινό Juan Manuel Fangio.

Mercedes W196 R Stromlinienwagen

Ομόσταυλός του, ήταν ένα ακόμη σπουδαίο όνομα, ο Sir Stirling Moss, που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στο GP της Monza την ίδια χρονιά με αυτό το αυτοκίνητο.

Αυτή η W196 συνέβαλε αποφασιστικά στο να κατακτήσει ο Fangio το δεύτερο πρωτάθλημά του το 1955, έπειτα από τέσσερα χρόνια αναμονής. Ο Moss τερμάτισε δεύτερος, ενώ συνολικά, αυτό το σασί κατέκτησε 11 νίκες σε 14 εκκινήσεις, έχοντας καθιερωθεί ως ένας απόλυτος θρύλος των αγώνων.

Mercedes W196 R Stromlinienwagen

Ακόμα και η ίδια η Mercedes αναγνώρισε τη σημασία της, διοργανώνοντας ένα ιδιαίτερο "πάρτι αποχώρησης" για το αυτοκίνητο, προτού παραδοθεί στο Μουσείο της Πίστας Ινδιανάπολης, όπου εκτίθεται μέχρι σήμερα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις

Η W196 εξοπλιζόταν με έναν 8κύλινδρο σε σειρά κινητήρα 2.5 λίτρων, γνωστό ως "M196”, ο οποίος αποτελούνταν ουσιαστικά από δύο σειρές τεσσάρων κυλίνδρων σε ένα ενιαίο μπλοκ. Με τεχνολογίες όπως ξηρό κάρτερ και έγχυση καυσίμου υψηλής πίεσης, απέδιδε έως και 290 ίππους.

Mercedes W196 R Stromlinienwagen

Ακόμα πιο εντυπωσιακή ήταν η τελική της ταχύτητα: περίπου 300 km/h και μιλάμε για το 1955! Εξοπλισμένη με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, διπλά ψαλίδια στην ανάρτηση και τεράστια ταμπούρα στο σύστημα φρένων, η W196 είχε ότι χρειαζόταν για να επιβιώσει σε ακραίες συνθήκες.

Mercedes W196 R Stromlinienwagen

Η εντυπωσιακή της ταχύτητα όμως, οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό και στο αεροδυναμικό σχήμα της, που έμοιαζε με τορπίλη με καλυμμένους τροχούς, επιτρέποντάς της να "σκίζει" τον αέρα.

Στο σφυρί τον Φεβρουάριο

Το μονοθέσιο, με την ιδιαίτερη καρό ταπετσαρία του, θα βγει σε δημοπρασία την 1η Φεβρουαρίου 2025, και δεν θα μας εκπλήξει αν ξεπεράσει ακόμη και την αρκετά υψηλή εκτιμώμενη τιμή. Άλλωστε τέτοια αυτοκίνητα έχουν αποδείξει ότι η αξία τους στον κόσμο των συλλεκτών είναι ανεκτίμητη.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network