Το 1998 είναι μια ιδιαίτερη χρονιά για τους φίλους της Porsche καθώς είναι το τελευταίο έτος παραγωγής των αερόψυκτων μοντέλων της 911. Αναφερόμαστε στην γενιά 993 που παρήχθη από το 1995 έως το 1998 και στους συλλεκτικούς κύκλους έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα ιδιαίτερα περιζήτητες.
Προσφάτως μια Porsche 911 Turbo S ενισχυμένη με έναν μακρύ κατάλογο αξεσουάρ και πιστοποιημένη με δύο εργοστασιακές αναβαθμίσεις επιδόσεων πουλήθηκε σε δημοπρασία από τον οίκο Bonhams στις 7 Σεπτεμβρίου.
Το συγκεκριμένο μοντέλο βγήκε από τις γραμμές παραγωγής του Zuffenhausen στις 27 Μαρτίου 1998, περίπου τέσσερις ημέρες πριν από το προγραμματισμένο τέλος της παραγωγής της. Ήταν μια 911 Turbo S σε χρώμα Ocean Blue με αριθμό πλαισίου "370750”.
Στα χαρτιά που την συνόδευαν είχε τις εργοστασιακές πιστοποιήσεις WLS 1, με τροποποίηση στο λογισμικό διαχείρισης του κινητήρα και αύξηση της πίεσης υπερπλήρωσης για την παραγωγή 424 ίππων και WLS 2, όπου έφερε νέα Turbo με μεγαλύτερες μονάδες KKK K24 για την περαιτέρω αναβάθμιση της απόδοσης στους 444 ίππους.
Το αυτοκίνητο πουλήθηκε έναντι 614.200 λιρών (περίπου 737.000 ευρώ) όμως θεωρητικά η αξία του στο χρηματιστήριο των μεταχειρισμένων συλλεκτικών Porsche είχε εκτιμηθεί για πιο ψηλά – από 850.000 έως 960.000 ευρώ. Κι αυτό διότι υπάρχει και μια ωραία ιστορία από πίσω όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις.
Η 911 Turbo S με αριθμό πλαισίου "370750” μπορεί να μην ήταν η τελευταία αερόψυκτη Porsche - το τελευταίο μοντέλο ήταν μια Mexico Blue Carrera 4S που βγήκε στις 31 Μαρτίου '98 και πουλήθηκε στον κωμικό και συλλέκτη Jerry Seinfeld – όμως είχε παραγγελθεί από τον γνωστό Γερμανό συγγραφέα Clauss Vanderborg από το 1997.
Το μοντέλο έμεινε για αναβάθμιση στο εργοστασιακό τμήμα διασκευών Sonderwunsch (τώρα γνωστό ως Porsche Exclusive Manufaktur) για έξι μήνες μέχρι να παραδοθεί στον Vanderborg. Και κάπου εδώ αρχίζει η περίεργη ιστορία καθώς η ημερομηνία ολοκλήρωσης αυτού του αυτοκινήτου (στις 27 Μαρτίου 1998) ήταν επίσης η ημέρα που πέθανε ο Ferry Porsche σε ηλικία 88 ετών.
Ο Vanderborg ήταν φίλος του Ferry και ως φόρο τιμής στον ιδρυτή της εταιρείας έβαλε δύο πλακέτες. Η πρώτη ήταν στερωμένη στο ταμπλό με την επιγραφή "In memoriam Prof Ferry Porsche" και η δεύτερη βρισκόταν στα μαρσπιέ και έγραφε: "The Last Waltz".