Η ιστορία του Citroen Dyane 6 που κυκλοφόρησε στη σκιά του 2CV

Ξεκίνησε ως ο επίδοξος διάδοχος του 2CV με περισσότερη λειτουργικότητα και πιο μοντέρνα αισθητική όμως κατέλειξε ως ένα ενδιάμεσο μοντέλο μεταξύ αυτού και του Ami 6. Αυτή είναι η ιστορία του Citroen Dyane 6.

Citroen Dyane 6
Citroen Dyane 6
Citroen Dyane 6
Citroen Dyane 6
Citroen Dyane 6
Citroen Dyane 6
Citroen Dyane 6
Citroen Dyane 6
Citroen Dyane 6

Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1968 και στα 15 χρόνια της εμπορικής του πορείας παρήχθη σε 1.443.493 αντίτυπα. Το Citroen Dyane 6 ξεκίνησε ως project αντικατάστασης του 2CV όμως σύντομα αυτή η ιδέα εγκαταλείφθηκε με το μοντέλο παραγωγής που ακολούθησε να τοποθετείται ανάμεσα στο 2CV με την σπαρτιάτικη απλότητα και το πιο σύγχρονο Citroen Ami 6.

Την ίδια εποχή η εταιρεία είχε στο τραπέζι την ανάπτυξη των μελλοντικών Ami 8 και GS αλλά και την ανανέωση του αρχέτυπου μοντέλου DS – ευρύτερα γνωστού με το υποκοριστικό "βάτραχος”. Η εξέλιξη του Dyane 6 δεν εξέλαβε τους πόρους που επενδύθηκαν στα παραπάνω project. Επίσης θα έπρεπε να είχε προσιτή τιμή και αυτό έφερε μειώσεις κλίμακας κόστους.

Citroen Dyane 6

Ως εκ τούτου βασίστηκε στο πλαίσιο του 2CV και θα έπρεπε να κατασκευαστεί στην ίδια γραμμής παραγωγής με αυτό. Μια συνθήκη που περιόρισε τις διαστάσεις, τον εξοπλισμό και το τεχνολογικό του υπόβαθρο.

Σε σχέση με το 2CV οι διαφορές στο Dyane 6 ήταν περιορισμένες αλλά εύκολα αναγνωρίσιμες. Το παρμπρίζ και η θέση οδήγησης ήταν τοποθετημένα υψηλότερα διευρύνοντας την ορατότητα. Το πίσω μέρος επανασχεδιάστηκε όπως και η θύρα του χώρου αποσκευών ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονταν.

Citroen Dyane 6

Το αμάξωμα ήταν πιο γωνιώδες – ένα στυλ αρκετά δημοφιλές εκείνη την περίοδο – έχοντας μεγαλύτερες πόρτες και μια υφασμάτινη οροφή που ήταν πιο επίπεδη από την κυρτή που είχε το 2CV.

Διαβάστε Επίσης

Το εσωτερικό σχεδιάστηκε από τον Henri Dargent, υιοθετώντας τα σωληνωτά καθίσματα και την ταπετσαρία από τον καμβά του Dos Caballos και παρουσίασε ένα φουτουριστικό πλαστικό ταμπλό στο οποίο δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην εργονομία: όλες οι λειτουργίες, από τα φλας μέχρι τον μοχλό ταχυτήτων ή το ραδιόφωνο ήταν σε κοντινή απόσταση.

Citroen Dyane 6

Το μοντέλο είχε χαμηλή κατανάλωση, πολύ καλύτερα φρένα από εκείνα του 2CV και πιο σφικτή ανάρτηση. Ήταν επίσης ιδιαίτερα οικονομικό στη συντήρηση. Η παραγωγή του έληξε το 1983, ωστόσο υπήρχε μια έκδοση van με την ονομασία Citroen Acadiane (AYU) ή Dyane 6 400, η oποία συνέχισε να κυκλοφορεί μέχρι το 1987 σημειώνοντας συνολικά περίπου 250.000 πωλήσεις.

Εμπορικά, το Citroen Dyane 6 τα πήγε πολύ καλά στις αγορές της Ισπανίας και την Ιταλίας. Η διαφημιστικές καμπάνιες της εποχής είχαν ως σλόγκαν: "Για υπέροχους ανθρώπους” ή "Το αυτοκίνητο με τα τζιν” προάγοντας την ανέμελη πτυχή της αυτοκίνησης ενώ άφησε έντονα το στίγμα του στη λαϊκή κουλτούρα των δύο χώρων συμμετέχοντας σε διάφορες ταινίες των δεκαετιών '70 και '80.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network