Σε περίοπτη θέση στο μουσείο της Mercedes-Benz βρίσκεται το όχημα ειδικής ανάγκης 230 G της DLRG (Γερμανική Ένωση Διάσωσης Ζωής). Το μοντέλο κατασκευάστηκε από την Ziegler ως όχημα εξοπλισμού διάσωσης νερού το 1982 και εκτελούσε αξιόπιστα τα καθήκοντά του για σχεδόν 40 χρόνια πριν γίνει μουσειακό έκθεμα.
Ήδη από το 1949, το Mercedes-Benz Unimog εντυπωσίασε τις οργανώσεις βοήθειας και διάσωσης, ιδίως τις πυροσβεστικές δυνάμεις, με το ευρύ φάσμα των δυνατοτήτων του. Το μοντέλο G ακολούθησε αυτή την παράδοση με μεγάλη επιτυχία από τα τέλη των seventies.
Το όχημα έκτακτης ανάγκης της DLRG συνδύαζε τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά εκτός δρόμου της σειράς G με τον ειδικά προσαρμοσμένο εξοπλισμό που διέθετε: από τον αμφίδρομο ασύρματο και το ειδικό σύστημα σηματοδότησης με μπλε φάρους στη σκεπή, μέχρι το ισχυρό μπροστινό "εργάτη" με συρματόσχοινο βαρούλκο.
Το συγκεκριμένο όχημα διέθετε τετρακύλινδρο κινητήρα 2,3 λίτρων ισχύος 102 ίππων και εκτέλεσε τις πρώτες του αποστολές τη δεκαετία του 1980, μεταφέροντας την ομάδα δυτών της DLRG Φρανκφούρτης. Τα πληρώματα κάθονταν εμπρός, σε μαυρόασπρα καρό υφασμάτινα καλύμματα καθισμάτων, ενώ ο ειδικός εξοπλισμός τους ήταν αποθηκευμένος στο κέντρο και στο πίσω μέρος του οχήματος.
Ο αρχικός κατάλογος εξοπλισμού αποκαλύπτει τι έφερε το εν λόγω 230 G στην καμπίνα του. Μεταξύ άλλων περιελάμβανε τρεις στολές κατάδυσης, μετρητές βάθους, αναπνευστήρες και πολλά άλλα είδη καταδυτικού εξοπλισμού. Παράλληλα διέθετε μπουκάλες με εξοπλισμό κοπής φλόγας.
Η ομάδα της DLRG εκτίμησε επίσης τη δύναμη έλξης του οχήματος με συνεισφορά σε εποχιακές επιχειρήσεις διάσωσης μετά από έντονες βροχοπτώσεις αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις διάσωσης και τεχνικής βοήθειας. Σε αυτές τις αποστολές, ο εξοπλισμός του περιελάμβανε αλυσοπρίονο, κράνος με προσωπίδα, προστατευτικό ρουχισμό, καθώς και εύκαμπτους σωλήνες.