Αυτή είναι η ιστορία της πρώτης Rolls Royce Silver Ghost

H θρυλική ιστορία της Rolls-Royce 40/50 H.P. του 1906 που έγινε ευρύτερα γνωστή ως Silver Ghost περιλαμβάνει ολίγον από πολυτέλεια πασπαλισμένη με τεχνολογική αξιοπιστία και αρκετά ρεκόρ.

Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910
Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910
Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910
Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910
Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910
Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910

Από όλα τα διάσημα ονόματα που φέρουν τα αυτοκίνητα της Rolls-Royce από το 1904 μέχρι σήμερα, λίγα είναι τόσο διάσημα και σημαντικά όσο το "Silver Ghost". Παρουσιάστηκε επίσημα το 1906 ως 40/50 H.P. και ήταν το πρώτο μοντέλο που απέσπασε τον χαρακτηρισμό "το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο".

Η RR Silver Ghost ήταν επίσης μια εμπορική επιτυχία για την εταιρεία, με σχεδόν 8.000 μονάδες να έχουν κατασκευαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ σε μια περίοδο 18 ετών.

Μέχρι το 1906, μόλις τρία χρόνια μετά την ίδρυσή της, η Rolls-Royce είχε πέσει θύμα της ίδιας της επιτυχίας της. Η ζήτηση για τα αυτοκίνητά της ήταν τέτοια που η γκάμα της επεκτάθηκε γρήγορα από το αρχικό δικύλινδρο 10 H.P. σε τρικύλινδρα μοντέλα 15 H.P., τετρακύλινδρα 20 H.P. και εξακύλινδρα 30 H.P.

Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910

Ο Henry Royce είχε κατασκευάσει ακόμη και το πρώτο επιβατικό μοντέλο με V8 κινητήρα, γνωστό ως "Legalimit", καθώς ο κινητήρας των 3,5 λίτρων ρυθμιζόταν ώστε να διατηρείται κάτω από το όριο ταχύτητας των 20 μιλίων/ώρα που ίσχυε τότε στη Βρετανία. Μόνο τρία τέτοια αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν και παραμένει το μοναδικό μοντέλο της Rolls-Royce από το οποίο δεν σώζεται κανένα δείγμα.

Όπως με όλα τα μοντέλα της Rolls-Royce της εποχής -και μάλιστα μέχρι τη δεκαετία του 1950- το 40/50 H.P. πρότεινε ένα βασικό πλαίσιο πάνω στο οποίο ο πελάτης ανέθετε την κατασκευή του αμαξώματος σε μια ανεξάρτητη καροσερία –υπήρχαν πολλές εκείνη την εποχή.

Στην καρδιά του μοντέλου βρισκόταν ένας νέος εξακύλινδρος κινητήρας 7.036 κ.εκ. όπου στα μοντέλα από το 1910 και μετά, η χωρητικότητα αυξήθηκε στα 7.428 κ.εκ.

Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910

Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός του Royce χώριζε ουσιαστικά τον κινητήρα σε δύο block των τριών κυλίνδρων έκαστο σε συνδυασμό με έναν αποσβεστήρα κραδασμών στον στροφαλοφόρο άξονα που εξάλειψε αποτελεσματικά τα προβλήματα που προκαλούσαν οι συχνότητες συντονισμού και ταλαιπωρούσαν τους 6κύλινδρους κινητήρες μέχρι τότε.

Φορολογικά τεχνάσματα

Όταν κυκλοφόρησε το 40/50 H.P., τα νέα αυτοκίνητα φορολογούνταν με βάση την ισχύ τους. Σε γενικές γραμμές, αυτό σήμαινε ότι τα αυτοκίνητα υψηλότερης αξίας προσέλκυαν μεγαλύτερους δασμούς από τα μοντέλα χαμηλότερης τιμής. Δεδομένου ότι πολλά από τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα της αγοράς ήταν εισαγόμενα, ο φόρος βοήθησε επίσης στην προστασία των εργοστασίων που είχαν ως βάση το Ηνωμένο Βασίλειο.

Διαβάστε Επίσης

Για να παρέχει μια καθολική βάση για αυτούς τους υπολογισμούς φόρων, η Βασιλική Λέσχη Αυτοκινήτου (RAC) ανέπτυξε τη "φορολογική βαθμολογία ιπποδύναμης". Αυτή δεν προερχόταν από την πραγματική ισχύ του κινητήρα, αλλά από έναν εσωτεριστικό μαθηματικό τύπο που βασιζόταν σε τρεις μετρήσεις του κινητήρα.

Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910

Δεδομένου ότι αυτά διέφεραν από κινητήρα σε κινητήρα, στην πραγματικότητα, ο αριθμός που προέκυπτε ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου αυθαίρετος, αλλά μπορούσε να εφαρμοστεί τόσο από τους κατασκευαστές όσο και από τους γραφειοκράτες.

Χρησιμοποιώντας αυτόν τον τύπο, η νέα Rolls-Royce βαθμολογήθηκε φορολογικά από την RAC με 40 ίππους- στην πραγματικότητα, ανέπτυσσε 50 ίππους. Ως εκ τούτου, της δόθηκε η πεζή ονομασία "40/50 H.P." κατά το λανσάρισμά της, ώστε οι πελάτες να γνωρίζουν τόσο το επίπεδο του φόρου που θα έπρεπε να πληρώσουν όσο και πόση ισχύ θα μπορούσαν να περιμένουν.

Ως μηχανικός, ο Royce ήταν μάλλον αρκετά άνετος με αυτή τη λειτουργική σύμβαση ονομασίας, αλλά όχι και ο Claude Johnson που ήταν υπεύθυνος των πωλήσεων. Ως εκ τούτου, περίπου 50 από τα πρώτα αυτοκίνητα έλαβαν κατάλληλα επιβλητικά ονόματα, είτε από τον Johnson είτε από τους περήφανους ιδιοκτήτες τους.

Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910

Σε μια εμπνευσμένη στιγμή, ο Johnson ονόμασε το δωδέκατο σασί, με αριθμό 60551 ως "Silver Ghost", φόρο τιμής στη σχεδόν υπερφυσική ησυχία και την ομαλή οδήγησή του. Βαμμένο ασημένιο και στολισμένο με επάργυρα εξαρτήματα, εκτέθηκε ευρέως από τη Rolls-Royce σε εκθέσεις αυτοκινήτου, και το Silver Ghost θα γινόταν το όνομα με το οποίο η σειρά 40/50 H.P. έχει γίνει ευρύτερα γνωστή ως τις μέρες μας.

Εξαιρετική σε δοκιμές αντοχής και αξιοπιστίας

Στο δρόμο, κυριάρχησε σε εξαντλητικές δοκιμές αξιοπιστίας ξεκινώντας σε μια τέτοια το 1907 στη Σκωτία κατά την οποία διανύθηκαν περίπου 3.200 χλμ. χωρίς καμία βλάβη. Αμέσως μετά, διένυσε περίπου 24.000 χλμ. (15.000 μίλια όπως γράφουν τα αρχεία) χωρίς διακοπή, λειτουργώντας μέρα και νύχτα - εκτός από τις Κυριακές - θέτοντας ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ συνεχούς ταξιδιού.

Το 1911 παρουσιάστηκε μια νέα έκδοση του Silver Ghost: γνωστή ως τύπος "Λονδίνο-Εδιμβούργο”, σχεδιάστηκε για τις δοκιμές αξιοπιστίας της RAC, καλύπτονας μια διαδρομή μετ' επιστροφής σχεδόν 1.287 χλμ. (800 μιλίων) μεταξύ των δύο πρωτευουσών.

Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910

Σε μια εποχή πολύ πριν από τους αυτοκινητόδρομους, η διαδρομή αποτελούνταν σχεδόν εξ ολοκλήρου από κακοτράχαλους δρόμους. Για να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη δυσκολία στην πρόκληση, τα αυτοκίνητα ήταν "κλειδωμένα” στην υψηλότερη ταχύτητα από την αρχή έως τον τερματισμό.

Διαβάστε Επίσης

Το σασί με αριθμό 1701 κέρδισε τον αγώνα με μέση ταχύτητα 33 χλμ./ώρα, έχοντας μια πρωτόγνωρη για την εποχή, αποδοτικότητα καυσίμου. Σε άλλη δοκιμή στην πίστα Brooklands στο Surrey πέτυχε τελική ταχύτητα 164 χλμ./ώρα (101,8 μίλια/ώρα). Ήταν η πρώτη Rolls Royce που ξεπέρασε το φράγμα των 100 μιλίων/ώρα (160 χλμ./ώρα).

Rolls-Royce 40/50 HP Silver Ghost 1910

Αναμφισβήτητα οι μεγαλύτεροι αθλητικοί θρίαμβοι της 40/50 H.P. ήρθαν το 1913. Μια "εργοστασιακή ομάδα" από τρία Silver Ghost, καθώς και ένα ιδιωτικό αυτοκίνητο, όλα ειδικά προετοιμασμένα με τις ίδιες προδιαγραφές για τις απαιτήσεις του αγώνα ταχύτητας και αντοχής στο Alpine Trial εκείνης της χρονιάς, το οποίο ξεκίνησε και τελείωσε στην Αυστρία, κατακτώντας την πρώτη και την τρίτη θέση.

Οι πελάτες ζήτησαν αμέσως ένα Silver Ghost που να προσφέρει παρόμοιες επιδόσεις, οπότε η Rolls-Royce κυκλοφόρησε ένα μοντέλο παραγωγής που επίσημα βαφτίστηκαν Continental, αλλά ήταν γενικά γνωστά ως "Alpine Eagles".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network