Η 917 ήταν μια πολύ σοβαρή κατασκευή, αυτό επιβεβαιώθηκε από το γεγονός ότι ήταν η πρώτη Porsche που κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans το 1970, αφού φυσικά η Porsche είχε πρώτα διορθώσει τα προβλήματα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες. Στην πραγματικότητα, η 917 κατέγραψε 15 νίκες σε 23 αγώνες κατά τη διάρκεια της "επίσημης", πλην σύντομης τριετούς παρουσίας της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων.
Οι νέοι κανονισμοί που ίσχυσαν στους αγώνες αντοχής ουσιαστικά την ανάγκασαν να αποσυρθεί μετά το πρωτάθλημα του 1971 και κατάφερε να εμφανιστεί μόνο για άλλα δύο χρόνια στη σειρά Can-Am στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπου δεν ίσχυαν περιορισμοί.
Ένα σύντομο παράθυρο επιστροφής άνοιξε το 1981 στο Le Mans. Η Kremer Racing, με έδρα την Κολωνία, ανταποκρίθηκε δεόντως παρουσιάζοντας μια αναθεωρημένη έκδοση που κατασκευάστηκε με την πλήρη υποστήριξη των κεντρικών γραφείων της Porsche. Ονομάστηκε 917 "K-81" με την Porsche να στέλνει ακόμη και μερικούς παλιούς κινητήρες της 917 για να την τροφοδοτήσουν.
H τελευταία 917 στο Le Mans
Έτσι, αυτή είναι η τελευταία 917 που κατασκευάστηκε με τις ευλογίες της Porsche και η τελευταία που έτρεξε στο Le Mans (αν και μια διαρροή λαδιού δεν της επέτρεψε να διακριθεί στον αγώνα). Τώρα δημοπρατείται από τον οίκο RM Sotheby's. Όπως μπορείς να φανταστείς όμως, δεν θα είναι φτηνή. Αναμένεται να πιάσει μεταξύ 3,5 και 4,7 εκατομμυρίων ευρώ. Ναι, είναι πράγματι πολλά λεφτά.
Υποθέτουμε όμως ότι θα θέλεις να μάθεις λίγα περισσότερα για το πώς αυτό το αυτοκίνητο διαφέρει από τα προηγούμενα αντίτυπα πριν δεσμευτείς για ένα τέτοιο ποσό, σωστά; Λοιπόν, το πλαίσιο υποβλήθηκε σε μια μικρή ανακατασκευή από την Kremer Racing, ενώ τα φρένα, η ανάρτηση και πολλά άλλα εσωτερικά εξαρτήματα μεταφέρθηκαν από έναν ανταγωνιστή στη σειρά Can-Am.
Κινητήρας V12 5.0 λίτρων
Ο κινητήρας, ανακατασκευάστηκε το 2019. Πρόκειται για έναν αερόψυκτο 12κύλινδρο 5.0 λίτρων, ο οποίος στέλνει περίπου 573 ίππους στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων. Μπορεί να μην ακούγεται πολύ τρομακτικό, αλλά μην ξεχνάς ότι αυτό το αυτοκίνητο δεν ζυγίζει πολύ και έχει τη δυνατότητα να φτάσει μέχρι και τους 1.100 ίππους. Κάπως καλύτερα τώρα, έτσι;
Επιπλέον έχει διατηρηθεί σε αρκετά καλή κατάσταση. Κανένα από τα ασπρόμαυρα βινύλια και τις πινελιές δεν φαίνεται να ξεφλουδίζει από το φωτεινό κίτρινο χρώμα, κάτι που αποτελεί καλό σημάδι. Ωστόσο, το εσωτερικό, και ειδικότερα τα εκτεθειμένα πλαίσια, έχουν υποστεί κάποιες φθορές. Όσο για το μπόλικα ακάλυπτα καλώδια, δεν θα πρέπει να σε ανησυχούν, καθώς αποτελούν ένα αρκετά κοινό θέαμα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα της παλιάς σχολής.