
Το θρυλικό roadster E-Type της Jaguar, είναι από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα. Και ως τέτοιο, είναι από τις προφανείς επιλογές μιας εταιρείας που ασχολείται με αναπαλαιώσεις. Η Helm είναι μια από αυτές, με το πρώτο δείγμα γραφής της E-Type που έφερε την υπογραφή της, να παρουσιάζεται το 2021.
Σήμερα, η Helm είναι σε θέση να μας δείξει το δεύτερο από ένα σύνολο 20 αυτοκινήτων που βρίσκονται στα restomod πλάνα της, μια ακόμη πανέμορφη Jaguar E-Type.
Στον ιδρυτή της Helm, Chedeen Battick, δεν αρέσει ο όρος restomod. Του φαίνεται χοντροκομμένος για να περιγράψει τη δουλειά που γίνεται στην εταιρεία του. Ο ίδιος δηλώνει πως "τα αυτοκίνητά μας είναι γνήσια αναπαλαιωμένα E-Types με αυθεντικούς κινητήρες και συστήματα κίνησης, με έμφαση στη βελτίωση κάθε πτυχής τους, όπως τα υλικά που χρησιμοποιούνται, η ισχύς και η ποιότητα κατασκευής. Δεν χρησιμοποιούμε κινητήρες και μηχανικά μέρη άλλης μάρκας”.

Αυτό σημαίνει πως ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 3,8 λίτρων με απόδοση 300 ίππων εξακολουθεί να βρίσκεται στη φυσική του θέση, με την Helm να αποκαθιστά το 90% του αμαξώματος και των επιμέρους εξαρτημάτων. Το τελικό προϊόν είναι αναμφισβήτητα πιο premium από εκείνο των αυτοκινήτων που πέρασαν για πρώτη φορά τη γραμμή παραγωγής τη δεκαετία του 1960. Όπως είναι φυσικό, η προσοχή στη λεπτομέρεια σε συνδυασμό με ούτως ή άλλως υψηλή αξία του μοντέλου, οδηγούν την τιμή του στα επίπεδα του μισού εκατομμυρίου ευρώ.
Χειροποίητες λεπτομέρειες

Οι χειροποίητες λεπτομέρειες και τα κατασκευασμένα κατά παραγγελία καλύμματα καθισμάτων από δέρμα, αποτελούν καρπό της συνεργασίας του Helm με τον ειδικό σε θέματα δέρματος Bill Amberg. Ο Amberg βρίσκεται κοντά στα κεντρικά γραφεία της Helm, όπως και πολλοί από τους τεχνίτες των οποίων οι δεξιότητες χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία των αναπαλαιωμένων E-Type. Ενδεικτικά, για κάθε αυτοκίνητο η ομάδα του χρειάζεται πάνω από 3.800 εργατοώρες.

Ωστόσο, για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που βλέπεις στις φωτογραφίες χρειάστηκαν 6.000 ώρες. Ο Battick μας λέει ότι αυτό οφειλόταν σε έναν "μεγάλο αριθμό στοιχείων που τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά, όπως η επένδυση του καπό, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, η οθόνη της κάμερας οπισθοπορείας που κλείνει αυτόματα και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων", για να αναφέρουμε μόνο μερικά.

Το εντυπωσιακό είναι πως παρατηρώντας την κόκκινη E-Type, σου είναι πραγματικά δύσκολο να διακρίνεις οποιοδήποτε από αυτά τα σύγχρονα gadget, κάτι που σημαίνει πως έχουν ενσωματωθεί με μαεστρία στην αρχική κατασκευή. Ακόμη 18 Jaguar απομένουν μέχρι να ολοκληρωθεί το project της Helm, η οποία αν συνεχίσει στους ίδιους ρυθμούς, θα έχει έτοιμη την 3η λογικά κάποια στιγμή το 2025.