
Σου αρέσουν τα κλασικά αυτοκίνητα; Αν ναι, τότε η Alfa Romeo που βλέπεις μπροστά σου και πρόκειται να δημοπρατηθεί, έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία, που σε μεγάλο βαθμό δικαιολογεί και την τιμή της.
Ονομάζεται 1900C Sprint Supergioiello και φέτος συμπληρώνονται 70 χρόνια από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά. Μην φανταστείς κάτι σε μεγάλη κλίμακα. Το 1953, κατασκευάστηκαν από την Ghia μόλις 6 αντίτυπα και αν δεν έχει αλλάξει κάτι το τελευταίο διάστημα, σήμερα έχουν απομείνει τα μισά.
Η σπανιότητα του μοντέλου, σε συνδυασμό με το αγωνιστικό του κύρος, κάνουν τους εκτιμητές να τοποθετούν τον πήχη πολύ υψηλά στην προσεχή δημοπρασία της 17ης Σεπτεμβρίου. Θεωρούν πως μπορεί να πιάσει ακόμη και 740.000 ευρώ. Για να γίνει βέβαια πλήρως κατανοητό γιατί αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να έχει τόσο υψηλή αξία, χρειάζεται ένα μικρό μάθημα ιστορίας. Πάμε λοιπόν.

Η 1900 ήταν το πρώτο μεταπολεμικό αυτοκίνητο παραγωγής της Alfa Romeo. Ήταν ένα τετράθυρο sedan που θα άλλαζε τα δεδομένα για την Alfa. Όπως και όλα τα άλλα μοντέλα της ιταλικής εταιρείας που μας κάνουν να χαμογελάμε, η 1900 δεν θα μπορούσε παρά να είναι όμορφη. Επίσης θεωρήθηκε ένα κανονικό "οικογενειακό αυτοκίνητο", που είχε απήχηση στην αγορά.
Πολλοί διάσημοι κατασκευαστές έβαλαν την πινελιά τους
Η 1900C Sprint αποτέλεσε την μικρότερη coupe έκδοση της 1900. Οι Carrozzeria Pininfarina, Zagato, Touring και Ghia -ναι, όλοι αυτοί οι διάσημοι κατασκευαστές αμαξωμάτων- μας έδωσαν μια ιδέα της δικής τους εκδοχής για το αμάξωμα της 1900C Sprint. Μικρός αριθμός αυτών των εκδοχών υπάρχει ακόμη και σήμερα.

Στην περίπτωση της έκδοσης της Ghia που είναι αυτή που μας απασχολεί εδώ, αλλά τυχαίνει να θεωρείται ευρέως η καλύτερη, κατασκευάστηκαν μόνο έξι (από 18-20 που είχαν προγραμματιστεί) κομμάτια. Το συγκεκριμένο που βλέπεις, κατασκευάστηκε συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 1953. Αγοράστηκε και στάλθηκε στον Ισπανό Gumersindo Garcia Fernandez, έναν ενθουσιώδη οδηγό ράλι το 1954.

Ο Fernandez συμμετείχε σε αρκετούς αγώνες με την Supergioiello, μεταξύ αυτών στο ράλι Μόντε Κάρλο του 1955. Στη συνέχεια, παρέδωσε τα ηνία σε έναν άλλο οδηγό αγώνων, τον Salvador Ros, ο οποίος συμμετείχε μέχρι το 1961, όταν σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε, είχε μια έξοδο σε κάποιον αγώνα.
Αποκαταστάθηκε πρόσφατα
Τα τελευταία χρόνια, η Cognolato, μια εταιρεία αποκατάστασης στην Ιταλία, την επανέφερε στο εργοστασιακό της χρώμα "aka μεταλλικό χαλκό", χρησιμοποιώντας στοιχεία από φωτογραφίες που συνέλεξαν οι ιδιοκτήτες της κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990. Έχει εμφανιστεί σε διάφορες εκδηλώσεις αυτοκινήτου υψηλού κύρους, κερδίζοντας μάλιστα και το βραβείο "Best in Show" στο Essen Motor Show το 2016.

Ο Dale Vinten του Car & Classic δήλωσε αναφερόμενος στην Alfa Romeo 1900: "Το αυτοκίνητο αυτό είναι ένα από τα πιο δημοφιλή της αγοράς. Ως ένα από τα σπανιότερα κοσμήματα στο μεταπολεμικό χαρτοφυλάκιο της Alfa Romeo, η 1900 γνώρισε επιτυχία σε υψηλού κύρους αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του Targa Florio, αλλά η 1900C Sprint με δύο εκκεντροφόρους και αμάξωμα Ghia, είναι ακόμη πιο ξεχωριστή".
Αν όλα αυτά σου έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον, η δημοπρασία της Car and Classic που ξεκινά σε λίγες μέρες θα διαρκέσει 7 ημέρες. Ίσως και να προλαβαίνεις.