Υπάρχει μόνο μία Porsche 911 Classic Club Coupe

Χάρη στην αναβίωση του προγράμματος Porsche Sonderwunsch, οι ειδικοί της Porsche Classic δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο που είναι απολύτως μοναδικό

Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe
Porsche 911 Classic Club Coupe

Μέσα σε μόλις δυόμισι χρόνια, μια μεταχειρισμένη Porsche 911 Carrera του 1998 (996) μεταμορφώθηκε στην Porsche 911 Classic Club Coupe για το Porsche Club of America (PCA), το παλαιότερο και μεγαλύτερο κλαμπ της Porsche.

Τα χαρακτηριστικά της Porsche 911 Classic Club Coupe

Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του οχήματος περιλαμβάνουν το Sport Grey Metallic χρώμα, την οροφή με διπλό θόλο, τις ζάντες Fuchs και τη σταθερή πίσω αεροτομή στο στυλ ducktail της 911 Carrera RS 2.7 από το 1972. Πολλές από τις εξωτερικές και εσωτερικές λεπτομέρειες είναι προσαρμοσμένες με το χαρακτηριστικό Club Blue της PCA. Τα κεντρικά τμήματα των σπορ καθισμάτων, όπως και τα πάνελ των θυρών, είναι κατασκευασμένα από περίτεχνο υφαντό δέρμα σε μοτίβο κυνηγετικού δοντιού Pepita. Τεχνικά -και σε κάποιο βαθμό και οπτικά- το όχημα έχει επίσης μετατραπεί σε 911 GT3 δεύτερης γενιάς, συμπεριλαμβανομένου του κινητήρα 3,6 λίτρων από αυτό το μοντέλο που αποδίδει 381 PS. Το πλαίσιο και τα φρένα προέρχονται επίσης από την GT3 αυτής της γενιάς.

Porsche 911 Classic Club Coupe

Πώς προέκυψε η ιδέα 

Η ιδέα για αυτό το μοναδικό εργοστασιακό αυτοκίνητο προέκυψε κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης μεταξύ των εκπροσώπων του Porsche Club of America και του Alexander Fabig, νυν επικεφαλής του τμήματος εξατομίκευσης και κλασικών αυτοκινήτων της Porsche, και του σχεδιαστή Grant Larson της Style Porsche. Για να παραμείνει μυστικό, το όχημα ήταν γνωστό εσωτερικά ως "Project Grey", ένα παρατσούκλι που θυμίζει το "Project Gold", την 911 Turbo (993) με αερόψυκτο κινητήρα που κατασκεύασε η Porsche Classic το 2018 από αυθεντικά εξαρτήματα. Ωστόσο, η κύρια πηγή έμπνευσης για την 911 Classic Club Coupe ήταν η 911 Sport Classic (997) που παρουσιάστηκε το 2009. Με γκρι βαφή Sport Classic, οροφή με διπλό θόλο, ducktail και αποκλειστικές λεπτομέρειες στο εσωτερικό, αυτή η περιορισμένη σειρά απέκτησε γρήγορα cult status και αποτελεί εδώ και καιρό ένα περιζήτητο συλλεκτικό αντικείμενο.

Porsche 911 Classic Club Coupe

"Η 996 επισκιάζεται αδίκως από τις άλλες σειρές 911. Γι' αυτό και χαρήκαμε να την επιλέξουμε ως βάση για να δείξουμε όλα όσα μπορούμε να κάνουμε με την Porsche Classic και το πρόσφατα διευρυμένο πρόγραμμα Sonderwunsch της Porsche AG", λέει ο Alexander Fabig, επικεφαλής του τμήματος εξατομίκευσης και Classic. "Το 2009, η 911 Sport Classic, μια περιορισμένη σειρά 250 αυτοκινήτων, είχε ήδη προκαλέσει παγκόσμιο ενδιαφέρον. Ωστόσο, αυτό το ειδικό μοντέλο δεν είχε πωληθεί στις ΗΠΑ. Με αυτό το μοναδικό μοντέλο, καταφέραμε τώρα να φέρουμε μια παρόμοια συναρπαστική ιδέα του οχήματος και στις ΗΠΑ".

Porsche 911 Classic Club Coupe

"Θέλαμε να συνεργαστούμε για να δημιουργήσουμε κάτι μοναδικό που θα προκαλούσε ενθουσιασμό", προσθέτει ο Tom Gorsuch, πρόεδρος του Porsche Club of America (PCA). "Το γεγονός ότι η τελική Porsche 911 Classic Club Coupe φαίνεται τόσο κομψή είναι πραγματικά απίστευτο σε αυτό το δύσκολο έργο".

Η διπλή θολωτή οροφή και το ducktail

Η Porsche 911 Classic Club Coupe είναι βαμμένη σε Sport Grey Metallic, εμπνευσμένη από το Sport Classic Grey της 911 Sport Classic (997). Οι διπλές λωρίδες που διατρέχουν το καπό, την οροφή και την πίσω αεροτομή δημιουργούν μια ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση. Αυτές είναι επιμελώς βαμμένες σε ανοιχτό Sport Grey. Δύο λεπτές γραμμές σε Club Blue σηματοδοτούν το περίγραμμα των λωρίδων. Η πλαϊνή επένδυση σε σχήμα μπαστουνιού του χόκεϊ είναι βαμμένη σε ανοιχτό Sport Grey και φέρει τις λέξεις "Classic Club Coupe" και μια γραμμή σε Club Blue.

Porsche 911 Classic Club Coupe

Η οροφή με το διπλό θόλο είναι επίσης μια λεπτομέρεια που συνδέεται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οι ψηλοί οδηγοί αγώνων συνήθιζαν να διογκώνουν τις οροφές για να έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι ώστε να φορούν κράνος -ο σύγχρονος σχεδιασμός της οροφής παραπέμπει σε αυτό. Το σχεδιαστικό concept της Style Porsche 911 Panamericana από το 1989, η Carrera GT και η 911 Sport Classic είχαν επίσης μια οροφή με τέτοιο σχήμα. Σήμερα, η οροφή με διπλό θόλο είναι ένα κλασικό σχεδιαστικό χαρακτηριστικό πολλών περιορισμένων σειρών από την Porsche Exclusive Manufaktur και των μοντέλων 911 GT. Η σταθερή πίσω αεροτομή από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα παίρνει το σχήμα της θρυλικής "παπιάς" της 911 RS 2.7 από το 1972. Το τρίτο φως των φρένων είναι ενσωματωμένο σε αυτό. Η ονομασία του μοντέλου "Classic Club Coupe" εμφανίζεται στη μέση ανάμεσα στα πίσω φώτα.

Porsche 911 Classic Club Coupe

Το μοναδικό αυτοκίνητο φοράει σφυρήλατες ζάντες 18 ιντσών, το σχήμα των οποίων σε σχήμα τριφυλλιού τις αναγνωρίζει αμέσως ως θρυλικές ζάντες Fuchs. Οι ακτίνες είναι βαμμένες σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα. Μοναδικά, η βάση της ζάντας έχει ένα λογότυπο της Porsche και μια λεπτή γραμμή σε Club Blue. Τα καλύμματα των πλήμνων κοσμούνται με ένα έγχρωμο έμβλημα της Porsche. Οι δαγκάνες των φρένων είναι βαμμένες σε μαύρο χρώμα και φέρουν επίσης λογότυπο Porsche σε Club Blue. Το κομμάτι στερέωσης του καθρέφτη είναι βαμμένο σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα. Και τα δύο φτερά έχουν ένθετα σήματα "Classic Series".

Στην καμπίνα

Το εσωτερικό είναι σπορ και εκλεπτυσμένο. Αυτό γίνεται σαφές μόλις ανοίξετε τις πόρτες και δείτε το λογότυπο "Classic Club Coupe" στα ανοξείδωτα μαρσπιέ των θυρών. Το μαύρο δέρμα κυριαρχεί στο εσωτερικό σε συνδυασμό με γκρι σχιστολιθικό, μερικώς διάτρητο Alcantara στην επένδυση οροφής και στις κολόνες. Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο είναι ένα απόλυτο one-off υπογραμμίζεται από το σήμα στο ταμπλό "911 Classic Club Coupe No. 001/001".

Porsche 911 Classic Club Coupe

Τα κεντρικά πάνελ των σπορ καθισμάτων, όπως και τα πάνελ των θυρών, φέρουν ένα μοτίβο Pepita houndstooth υφασμένο από μαύρο και γκρι σχιστολιθικό δέρμα. Η Porsche χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το περίτεχνα υφασμένο δέρμα στην 911 Sport Classic (997). Το νέο εδώ είναι ότι η εμφάνιση Pepita έχει υφανθεί σε twill, που σημαίνει ότι το ύφασμα διατρέχει διαγώνια. Οι διακοσμητικές ραφές Club Blue μαλακώνουν την κλασική εμφάνιση των καθισμάτων. Το "911 Classic Club Coupe" είναι κεντημένο σε αυτό το αντίθετο χρώμα στα προσκέφαλα.

Porsche 911 Classic Club Coupe

Το στάνταρ τριάκτινο τιμόνι που τοποθετήθηκε στην 996 έχει αναβαθμιστεί με τον ίδιο τρόπο, με κλωστή και δέρμα Club Blue που χρησιμοποιήθηκε για τις διακοσμητικές ραφές στο χείλος και το σήμα 12 ωρών. Τα στρογγυλά όργανα έχουν προσαρμοστεί με παρόμοιο τρόπο με την 911 Sport Classic. Το στροφόμετρο, για παράδειγμα, έχει δύο γκρι λωρίδες με γραμμές στα πλάγια σε Club Blue και το λογότυπο "911 Classic Club Coupe". Το σύστημα infotainment Porsche Classic Communication Management Plus (με δυνατότητα σύνδεσης με Sirius XM) με Apple CarPlay και Google® Android Auto είναι επίσης ενσωματωμένο. Κατόπιν ειδικής παραγγελίας, η οθόνη εκκίνησης στην οθόνη επτά ιντσών άλλαξε και εμφανίζει την ονομασία του οχήματος "Classic Club Coupe".

Porsche 911 Classic Club Coupe

Επιλεγμένα αξεσουάρ από τη γκάμα προϊόντων Porsche Classic τροποποιήθηκαν ως προς το υλικό ή τις μεθόδους κατασκευής που χρησιμοποιήθηκαν, καθιστώντας τα μοναδικά ώστε να ταιριάζουν με το ειδικό καθεστώς του "Project Grey". Σε αυτά περιλαμβάνονται το κατά παραγγελία κάλυμμα αυτοκινήτου, το κλειδί οχήματος στο χρώμα του αυτοκινήτου με δερμάτινη θήκη και η τσάντα εργαλείων από υφαντό δέρμα σε μοτίβο Pepita houndstooth. Περιλαμβάνεται επίσης μια τσάντα περιοδείας.

Πώς ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο απέκτησε δεύτερη ευκαιρία.

Το βασικό όχημα είναι μια μαύρη 911 Carrera, κατασκευής 1998. Παραμελημένο και σε κακή κατάσταση, ήταν σταθμευμένο σε μια αντιπροσωπεία στην Κολούμπια της Βιρτζίνια, όπου το βρήκε ο εκτελεστικός διευθυντής της PCA Vu Nguyen.

Porsche 911 Classic Club Coupe

Η αρχή της δεύτερης ευκαιρίας ξεκίνησε με μια πτήση πέρα από τον Ατλαντικό. Η 996 μεταφέρθηκε στην πατρίδα της και στο εργαστήριο της Porsche Classic κοντά στο κεντρικό εργοστάσιο στη Στουτγάρδη-Τσουφενχάουζεν. Όπως συμβαίνει με μια πλήρη αποκατάσταση, οι ειδικοί αποσυναρμολόγησαν πλήρως το όχημα. Εμπνευσμένο από την GT3, το αμάξωμα ανακατασκευάστηκε και ενισχύθηκε με τη χρήση νέων αυθεντικών εξαρτημάτων, καθώς και νεότευκτων εξαρτημάτων. Για το πλαίσιο, καθώς και για τα φρένα και το σύστημα κίνησης -κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων- οι ειδικοί επέλεξαν εξαρτήματα δεύτερης γενιάς που ήταν διαθέσιμα και στις ΗΠΑ.

Porsche 911 Classic Club Coupe

Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα με την αποκατάσταση του οχήματος. Οι εμπειρογνώμονες της Porsche Individualisation and Classic και της Style Porsche συνέταξαν προτάσεις και τις συζήτησαν τακτικά με την PCA. Φυσικά, οι πιο εντατικές εργασίες προσαρμογής πραγματοποιήθηκαν στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της 911 Classic Club Coupe: τη διπλή θολωτή οροφή και τη σταθερή πίσω αεροτομή. Αυτό σήμαινε ότι το τμήμα του αμαξώματος μεταξύ του πίσω παραθύρου και του ducktail έπρεπε να είναι χειροποίητο. Η μεγαλύτερη πρόκληση στο εσωτερικό, από την άλλη πλευρά, ήταν να εναρμονιστούν τα πλεονεκτήματα του νέου υλικού με τη γεωμετρία των επιφανειών στο εσωτερικό της 996. 

Porsche 911 Classic Club Coupe


Αντικαθιστώντας το πολύτιμο μοναδικό όχημα, ένα δοκιμαστικό όχημα πέρασε από εκτεταμένες δοκιμαστικές διαδρομές σε χώρους δοκιμών όπως το Weissach στη Γερμανία, το Nardò στην Ιταλία και η Idiada στην Ισπανία. Αυτές περιελάμβαναν δοκιμές αντοχής με μέγιστη ταχύτητα. Ωστόσο, το δοκιμαστικό όχημα αποσυναρμολογήθηκε, διασφαλίζοντας ότι το τελικό προϊόν είναι πραγματικά ένα μοναδικό. Οι τεχνικές τροποποιήσεις στην 911 Classic Club Coupe αξιολογήθηκαν από μια ομάδα εμπειρογνωμόνων της Porsche Individualisation and Classic, της Porsche Cars North America και του Κέντρου Ανάπτυξης της Porsche στο Weissach. Η αεροδυναμική συντονίστηκε στη σήραγγα. Το τελικό όχημα εγκρίθηκε μετά από δοκιμές στο δρόμο από το Κέντρο Ανάπτυξης της Porsche στο Weissach.

Η Porsche 911 Type 996 (1997 - 2006)

Το 1997, με την 996, την πέμπτη γενιά της 911, η Porsche μετέτρεψε τους κινητήρες από αερόψυξη σε υδρόψυξη, προκειμένου να είναι προετοιμασμένη για τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Στην 996, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 3,6 λίτρων της 911 GT3 απέδιδε αρχικά 360 PS και αργότερα 381 PS. Το αμάξωμα ήταν εντελώς νέο. Το ασυνήθιστο σχήμα των μπροστινών προβολέων ήταν τόσο χαρακτηριστικό όσο και αφορμή για σχόλια.

Porscheb 911 (996)
Porscheb 911 (996)

Το εσωτερικό επωφελήθηκε από το μεγαλύτερο εξωτερικό, έτσι ώστε η 996 να προσφέρει περισσότερο χώρο για τους αγκώνες και μια πιο ευρύχωρη αίσθηση από την προκάτοχό της. Το ταμπλό είχε επίσης νέα εμφάνιση, με τα πέντε κυκλικά όργανα να συνδέονται μεταξύ τους. Μεταξύ 1997 και 2006, η Porsche παρήγαγε συνολικά 175.262 Porsche 996. Η Porsche Classic αναλαμβάνει την ευθύνη για τα οχήματα δέκα χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής τους. Αυτό σημαίνει ότι οι ειδικοί φροντίζουν ήδη σήμερα την 996.

Τι κάνει η Porsche Classic

Η Porsche Classic έχει ως στόχο τη διατήρηση και συντήρηση κλασικών οχημάτων. Η εμπειρία δεκαετιών με τα κλασικές Porsche καθιστά τους ειδικούς τους κατάλληλους συνομιλητές όταν πρόκειται για αυθεντικά ανταλλακτικά, αποκατάσταση και επισκευή. Το πρώτο σημείο επαφής για τους πελάτες με ιστορικά οχήματα Porsche είναι οι, προς το παρόν 78, πιστοποιημένοι συνεργάτες της Porsche Classic σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων κέντρων Porsche Classic. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της Co-Creation, η Porsche επαναπροσδιορίζει το θρυλικό πρόγραμμα Sonderwunsch από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, το οποίο θα της επιτρέπει να σχεδιάζει εξατομικευμένα, μοναδικά αυτοκίνητα. Ανάλογα με την ηλικία του συγκεκριμένου οχήματος, την υλοποίηση θα αναλάβουν είτε οι τεχνικοί εμπειρογνώμονες της Porsche Exclusive Manufaktur είτε οι ειδικοί της Porsche Classic.

Το Porsche Club of America (PCA)

Η PCA είναι μία από τις παλαιότερες και μεγαλύτερες λέσχες της Porsche. Ιδρύθηκε το 1955, έχει σήμερα πάνω από 145.000 μέλη και εκπροσωπείται σε 147 περιοχές στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Τα μέλη παρουσιάζουν τα οχήματα Porsche τους σε εκθέσεις και αγωνίζονται μεταξύ τους. Η PCA διοργανώνει ράλι, εκδηλώσεις autocross και τουριστικά ταξίδια. Επιπλέον, η λέσχη χρηματοδοτεί την εκπαίδευση οδηγών, υποστηρίζει αναπαλαιώσεις και βοηθά σε τεχνικά θέματα.

Best of Network