Alfa Romeo Carabo: Ευχαριστούμε Marcello Gandini

Γιατί να μην μπει ποτέ στην παραγωγή αυτή η υπερπαραγωγή του τρομερού σχεδιαστή Marcello Gandini;

Alfa Romeo Carabo
Alfa Romeo Carabo
Alfa Romeo Carabo
Alfa Romeo Carabo
Alfa Romeo Carabo
Alfa Romeo Carabo
Alfa Romeo Carabo
Alfa Romeo Carabo
Alfa Romeo Carabo

Η ιστορία του πρωτοτύπου Alfa Romeo Carabo ξεκινά με ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ, την Alfa Romeo 33 Stradale (1967), την έκδοση "με άδεια κυκλοφορίας" που αρχικά προοριζόταν για παραγωγή σε περιορισμένη έκδοση των 50 κομματιών, αν και στην πραγματικότητα κατασκευάστηκαν μόνο 18. Στα δυνατά της σημεία περιλαμβάνονταν το ελαφρύ αμάξωμα από υαλοβάμβακα που "σμιλεύτηκε" από τον μεγάλο μάστορα Franco Scaglione και ο πανίσχυρος V8 κινητήρας 90°, τοποθετημένος στη μέση σε ένα καινοτόμο σωληνωτό πλαίσιο.

Και εγένετο Alfa Romeo Carabo

Πάνω στο ίδιο σασί, ένα χρόνο αργότερα, ένας άλλος μεγάλος Ιταλός σχεδιαστής, ο Marcello Gandini, δημιούργησε το Carabo, ένα ακόμη ορόσημο στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία και μια από τις κορυφαίες δημιουργίες του ιστορικού κατασκευαστή αμαξών του Τορίνο Bertone. Ο Bertone είχε κατασκευάσει πρόσφατα και άλλα πρωτότυπα αυτοκίνητα πάνω σε μηχανικά μέρη της Alfa Romeo, όπως το Canguro, πάνω στο σασί της Giulia TZ, το 1964 ή το Montreal, που παρουσιάστηκε στην Παγκόσμια Έκθεση του Μόντρεαλ το 1967.

Alfa Romeo Carabo

Το Carabo ήταν ακόμη πιο ακραίο από αυτά τα δύο αυτοκίνητα, με πολύ σφιχτές μπροστινές γραμμές που οδηγούσαν απρόσκοπτα στο μεγάλο, φαινομενικά σχεδόν οριζόντιο παρμπρίζ.

Alfa Romeo Carabo

Τα σκαθάρια Carabidae

Το πίσω μέρος ήταν εξίσου εντυπωσιακό, με τις γρίλιες εξαερισμού σε όλο το πλάτος για την ψύξη του χώρου του κινητήρα, που τελείωνε με την απότομα κομμένη ουρά, με την εξαγωνική όψη της να καλύπτεται εξ ολοκλήρου από μια ορθογώνια πλέγματική γρίλια που ξεχώριζε στο έντονο πράσινο χρώμα του αμαξώματος. Αυτή η ιριδίζουσα πράσινη βαφή, που εναλλάσσεται με σκούρα γκρι τμήματα και το φθορίζον πορτοκαλί κωνικό προφίλ του μπροστινού μέρους, θυμίζει την οικογένεια σκαθαριών Carabidae, η οποία έδωσε στο πρωτότυπο αυτοκίνητο το όνομά του.

Alfa Romeo Carabo
Ο Bertone απολαμβάνει το "παιδί" του Gandini

Τι προβολείς είναι αυτοί

Το έντονο σφηνοειδές σχήμα του μπροστινού μέρους γίνεται ακόμη πιο αισθητό όταν το βλέπει κανείς από το πλάι, όπου το Carabo διαθέτει επίσης ασύμμετρα διαμορφωμένους θόλους τροχών και πόρτες που λειτουργούν με υδροπνευματικό σύστημα και διευκολύνουν την πρόσβαση στο πολύ χαμηλό κόκπιτ (η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι μόλις 99 cm).

Alfa Romeo Carabo

Ένα άλλο χαρακτηριστικό γνώρισμα είναι οι προβολείς, οι οποίοι στεγάζονται σε ένα ειδικό διαμέρισμα που προστατεύεται από ενεργά πτερύγια. Τα εσωτερικά εξαρτήματα διατηρούν τις απλές, ορθογώνιες φόρμες του εξωτερικού, πολύ εμφανείς στο ταμπλό και στο κεντρικό τούνελ, με το μοχλό του κιβωτίου ταχυτήτων με 6 ταχύτητες συν την όπισθεν στο κέντρο του. Το concept car Carabo έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 1968. Αλλά ποτέ δεν μπήκε στην παραγωγή. Τι κρίμα.

Alfa Romeo Carabo

Best of Network