Μπήκαμε στο εκπληκτικό μουσείο της Alfa Romeo

Μιλάνο. Πατρίδα του καθεδρικού Duomo, της όπερας Le Scala, του κάστρου Sforza και ενός από τα σημαντικότερα μουσεία αυτοκινήτων στον κόσμο: του Museo Storico Alfa Romeo

alfa romeo carabo

Υποδέχτηκε για πρώτη φορά το κοινό το 1976 και στη συνέχεια ανακαινίστηκε το 2014-2015, για να φιλοξενίσει σε έξι ορόφους μερικά από τα πιο διάσημα μοντέλα της Alfa Romeo του παρελθόντος, από το πρώτο αυτοκίνητο της ιταλικής μάρκας, μέχρι ιστορικούς νικητές του Mille Miglia. Έτσι, όταν μας προσκάλεσαν σε μια ξενάγηση με τον Lorenzo Ardizio, λάτρη της Alfa Romeo και επικεφαλής του μουσείου, δεν θα μπορούσαμε να αρνηθούμε την ευκαιρία. Αυτό που ακολουθεί, είναι μερικά από τα σημαντικότερα εκθέματα...

Alfa Romeo 24 HP

Alfa Romeo 24 HP

Αρχή από εκεί που ξεκίνησαν όλα. Η ιστορία της ιταλικής μάρκας ξεκινά επίσημα στις 24 Ιουνίου 1910, όταν ιδρύθηκε η A.L.F.Aμετονομασία της σε Alfa Romeo έγινε το 1919), με ένα μοντέλο έτοιμο να βγει στην παραγωγή. Καμία ολιγωρία εδώ. Αυτό το μοντέλο ήταν η 24 HP, με την εξέλιξή της να έχει ξεκινήσει από το προηγούμενο έτος. Το όνομά του προήλθε από τη φορολογήσιμη ιπποδύναμή του, με τον 4κύλινδρο κινητήρα των 4.1 lt να αποδίδει λίγο πάνω από 40 ίππους και να μπορεί να αναπτύξει τελική ταχύτητα 100km/h. Θα ακολουθούσαν άλλες τέσσερις σειρές, A, B, C και D, πριν την αντικατάστασή του από την έκδοση 20-30 HP το 1914.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Η ιστορία της Alfa μπορεί να ξεκίνησε με την 24HP, αλλά η Giulietta είναι αναμφισβήτητα το αυτοκίνητο που την εδραίωσε. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε αμάξωμα coupe στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1954, έχοντας σχεδιαστεί από τον Franco Scaglione στην Bertone, ενώ ένα χρόνο αργότερα προστέθηκε το 4θυρο sedan που απεικονίζεται εδώ. Η ελκυστική εμφάνιση και το πρακτικό, ευρύχωρο εσωτερικό, συμπληρώνονταν από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1.3 lt με απόδοση 53 ίππων, και κατά τη διάρκεια της δεκαετούς παραγωγής της θα μεταμόρφωνε την ιταλική μάρκα σε έναν mainstream κατασκευαστή. Ήταν τόσο δημοφιλές, στην πραγματικότητα, που κέρδισε το παρατσούκλι "η αγαπημένη της Ιταλίας”, με πάνω από 177.000 πωλήσεις.

Alfa Romeo Montreal

Alfa Romeo Montreal

Το 1967, ζητήθηκε από την Alfa Romeo να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο για την προσεχή Παγκόσμια Έκθεση στο Μόντρεαλ του Καναδά. Με την έκθεση να απέχει μόλις εννέα μήνες, η μάρκα αποφάσισε το αυτοκίνητο αυτό να είναι ένα κουπέ 2+2 θέσεων, που χρησιμοποιούσε τον κινητήρα 1.6 lt της Alfa Romeo Giulia TI και το κοντό μεταξόνιο της Alfa Romeo Giulia Sprint GT. Ένα υβρίδιο, με άλλα λόγια. Επόμενος σταθμός ήταν το αμάξωμα, το οποίο κατέληξε στα χέρια του 29χρονου Marcello Gandini της Bertone. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι αποτέλεσε επιτυχία, προσελκύοντας τόσο μεγάλο ενδιαφέρον, που ακολούθησε μια έκδοση παραγωγής όπως τη βλέπετε εδώ, με τον V8 κινητήρα από την 33 Stradale ως μοναδική επιλογή. Προφανώς.

Alfa Romeo 8C Competizione

Alfa Romeo 8C Competizione

Ο Clarkson περιέγραψε κάποια στιγμή την 8C Competizione ως "το πιο όμορφο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ". Αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά ως concept στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2003. Αποτέλεσε τέτοια επιτυχία, που το 2006 η Alfa ανακοίνωσε ότι θα κατασκεύαζε 500 αντίτυπα προς πώληση. Μέσα σε λίγες εβδομάδες η Alfa Romeo είχε λάβει 1.400 παραγγελίες, με το κοινό να συμφωνεί εμφανώς με τον Jeremy. Διαθέτει κινητήρα V8 4.7 lt, αμάξωμα από ανθρακονήματα και κίνηση στους πίσω τροχούς, με το 8C να παραπέμπει στα 8κύλινδρα μοντέλα που εξελίχθηκαν από τον μηχανικό Vittorio Jano τη δεκαετία του 1930, και το Competizione στην 6C 2500 που οδήγησε ο Juan Manuel Fangio στο Mille Miglia του 1950.

40/60HP Aerodinamica

Alfa Romeo 40/60HP Aerodinamica

Φαίνεται πως η Alfa Romeo κατασκευάζει και διαστημόπλοια. Τουλάχιστον έτσι μοιάζει με την πρώτη ματιά, η συγκεκριμένη Aerodinamica 40/60HP. Παραγγέλθηκε από έναν Μιλανέζο κόμη και σχεδιάστηκε από τους Ιταλούς κατασκευαστές αμαξωμάτων Castagna το 1914, και μπορεί εύκολα να θεωρηθεί το πιο περίεργο έκθεμα του μουσείου. Φαίνεται επίσης απόλυτα δυσλειτουργικό. Δείτε πόσο πίσω βρίσκονται το τιμόνι και το κάθισμα του οδηγού. Βασίστηκε στο πλαίσιο της 40/60HP, με τον κινητήρα των 6.1 lt, και το σχήμα που παραπέμπει σε δάκρυ (εξ ου και το όνομα), ενώ το αλουμινένιο αμάξωμα είχε ως αποτέλεσμα την εξωτική τελική ταχύτητα των... 138 km/h. Το γεγονός ότι παρέμεινε ένα πρωτότυπο, μάλλον δεν εκπλήσσει κανέναν.

Alfa Romeo Carabo

Alfa Romeo Carabo

Αν στη θέα του σκέφτεσαι τι δουλειά έχει μια Lamborghini Countach σε ένα μουσείο Alfa Romeo, στην πραγματικότητα, αυτή που βλέπεις είναι η Alfa Romeo Carabo. Το όνομά της προέρχεται από το σκαθάρι Carabidae, όπως φαίνεται ξεκάθαρα και από το φωσφορίζον πράσινο και πορτοκαλί χρώμα. Ό,τι βολεύει καλύτερα το αφήγημα λοιπόν. Αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1968, και δεν θα εκπλαγείτε αν ακούσετε ότι ο σφηνοειδής σχεδιασμός της προέρχεται από τον Marcello Gandini. Κάτω από το αμάξωμα του σκαθαριού, φιλοξενείται το πλαίσιο της Alfa Romeo 33 Stradale, με κινητήρα V8 2.0 lt τοποθετημένο στη μέση, αλλά δεν κατασκευάστηκε ποτέ παρά μόνο ένα concept. Κρίμα.

Alfa Romeo 8C 2900 B Lungo

Alfa Romeo 8C 2900 B Lungo

Πρακτικά είναι δύσκολο να βρεις πιο ελκυστική Alfa Romeo από την 8C 2900 B, που σχεδιάστηκε από την ιταλική εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων Touring Superleggera - δύο από αυτές βρίσκονται στη λίστα με τα 20 πιο ακριβά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ποτέ σε δημοπρασία, κοστίζοντας σχεδόν 20 εκατομμύρια δολάρια η μία. Με τον 8κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.9 lt της Alfa -πληροφορία που βρίσκεται και στην ονομασία- η 8C 2900 παρουσιάστηκε το 1935 και συμμετείχε στα Mille Miglia του 1936 και του 1937. Η 2900 B, όπως απεικονίζεται εδώ, εμφανίστηκε στην αγορά το 1937 με βελτιωμένη άνεση και αξιοπιστία, καθώς και με Corto (κοντό) ή Lungo (μακρύ) μεταξόνιο. Μακάρι να είχαμε πιο βαθιές τσέπες...

Alfa Romeo GP Tipo 159 "Alfetta"

Alfa Romeo GP Tipo 159 Alfetta

Η Alfa έχει πλούσια ιστορία όσον αφορά τους αγώνες αυτοκινήτου, με την 158/159 "Alfetta" (μικρή Alfa στα ιταλικά) να γνωρίζει αξιοσημείωτη επιτυχία στη Formula 1. Με την 158 να έχει κυριαρχήσει στο εναρκτήριο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 1950, η τελευταία, την οποία μπορείτε να δείτε τόσο σε σκελετό όσο και σε πλήρη μορφή στο μουσείο, πήρε τη σκυτάλη για το Πρωτάθλημα του 1951. Με τον Juan Manuel Fangio στο τιμόνι θα κέρδιζε και πάλι εκείνη τη χρονιά. Η Alfa ανακοίνωσε την απόσυρσή της στο τέλος της σεζόν για να επικεντρώσει τις προσπάθειές της σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, καθιστώντας την GP 159 "Alfetta" την τελευταία Alfa Romeo που κέρδισε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1.

Alfa Romeo Tipo 33 TT 12

Alfa Romeo Tipo 33 TT 12

Απ' ότι φάνηκε, η Alfa δεν είχε πει την τελευταία της λέξη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και γνώρισε σημαντική επιτυχία σε συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα Autodelta στα μέσα της δεκαετίας του '70, χάρη στην Tipo 33 TT 12 της φωτογραφίας, με έναν 12κύλινδρο κινητήρα 3.0 lt απόδοσης 500 ίππων. Με το όνομά της να προέρχεται από το σωληνωτό σασί του ("Telaio Tubolare" στα ιταλικά) και με τον αριθμό 12 να αφορά στους κυλίνδρους, το 1974 πήρε τη νίκη στα 1.000 χιλιόμετρα της Monza. Ένα χρόνο αργότερα κατέκτησε τον τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Makes, με το TT 12 να κερδίζει επτά από τους οκτώ αγώνες στους οποίους συμμετείχε. Ως επιστέγασμα, το TT 12 θριάμβευσε και στο Targa Florio την επόμενη χρονιά. Δεν το λες και άσχημα.

Brabham BT45B

Brabham BT45B

Η ιταλική εταιρεία επέστρεψε στη Formula 1 το 1976, όταν συμφώνησε να προμηθεύσει τον 12κύλινδρο κινητήρα 3.0 lt του TT 12 στην Brabham για χρήση στην BT45 που σχεδίασε ο Gordon Murray, με τα χρώματα της Martini. Η BT45B, όπως απεικονίζεται εδώ, μπήκε στο κόλπο ένα χρόνο αργότερα, αρχικά με τον Βραζιλιάνο οδηγό Carlos Pace πίσω από το τιμόνι. Δυστυχώς, ακολούθησε τραγωδία, με τον Carlos να πεθαίνει σε αεροπορικό δυστύχημα τρεις αγώνες μετά την έναρξη της σεζόν. Ο Hans-Joachim Stuck ανέλαβε τα ηνία από εκεί και πέρα, όμως αν κοιτάξετε προσεκτικά στη δεξιά γωνία της πίσω αεροτομής, θα εντοπίσετε μια μικρή βραζιλιάνικη σημαία, ως φόρο τιμής στον Pace.

Best of Network