
Η μακροχρόνια σχέση ενός Φινλανδού οδηγού με μια BMW της Σειράς 5 με την κωδική ονομασία E39, καταγράφει ένα σπάνιο τεχνικό και ανθρώπινο επίτευγμα. Το πολυτελές sedan, κατασκευασμένο στις 10 Ιουνίου 1996, έχει διανύσει μέχρι σήμερα σχεδόν ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα.
Ο ιδιοκτήτης του, Juha Backmand, δεν σκοπεύει να το αποχωριστεί, παρά την πρόσφατη αγορά ενός νέου αυτοκινήτου. Η E39 εξακολουθεί να διατηρεί τον αρχικό κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και σε μεγάλο βαθμό το εργοστασιακό της χρώμα, ενώ το εσωτερικό της βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση.
Από την πρώτη ημέρα χρήσης, ο Backmand τηρούσε αυστηρά πρόγραμμα συντήρησης, επιλέγοντας μόνο γνήσια ανταλλακτικά και εξουσιοδοτημένα συνεργεία BMW. Το αποτέλεσμα αυτής της συνέπειας είναι ένα αυτοκίνητο που παρέμεινε αξιόμαχο για σχεδόν τρεις δεκαετίες, διανύοντας κατά μέσο όρο 35.000 χιλιόμετρα ετησίως.
Σε συνθήκες που περιλάμβαναν θερμοκρασίες έως και -37,5°C, το αυτοκίνητο απέδειξε τη μηχανική του ανθεκτικότητα, παραμένοντας λειτουργικό ακόμα και στις πλέον αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Η συγκεκριμένη E39 είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα της σειράς, εξοπλισμένο με τον ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα M52 των 2,5 λίτρων, που απέδιδε168 ίππους και 245 Nm ροπής.
Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Παρά την ηλικία της, η απόδοση παραμένει αξιόπιστη και συνεπής με τις εργοστασιακές προδιαγραφές.
Σύμφωνα με διάφορες έρευνες, η BMW Σειρά 5 (E39) έχει συγκεντρώσει ευρεία αναγνώριση για την ποιότητα κατασκευής, την οδική συμπεριφορά και τη σχετική αξιοπιστία της, ειδικά σε αυτοκίνητα με την σωστή συντήρηση.
Αναφορές ιδιοκτητών (συμπεριλαμβανομένων δεδομένων που αξιολογούνται από το CarComplaints, Edmunds και Consumer Reports) αναφέρουν ότι η E39 είναι μια από τις πιο αξιόπιστες BMW όλων των εποχών, ειδικά οι εξακύλινδρες εκδόσεις (520i, 523i, 525i).
Στις αξιολογήσεις μακροπρόθεσμης αξιοπιστίας, η E39 συγκεντρώνει θετικά σχόλια για την αντοχή του κινητήρα M52 και M54, την ποιότητα εσωτερικών υλικών και την ανθεκτικότητα του σασί.
Τα βασικά προβλήματα που αναφέρονται αφορούν το ηλεκτρικό σύστημα (παράθυρα, αισθητήρες), το σύστημα ψύξης και τις αναρτήσεις σε οχήματα χωρίς τακτική συντήρηση.

Η διατήρηση της E39 σε τόσο καλή κατάσταση αποδεικνύει τη διαχρονική ανωτερότητα της μηχανολογίας της δεκαετίας του 1990, αλλά και την σημασία της σωστής και τακτικής συντήρησης.
Η BMW Classic ανέδειξε πρόσφατα την ιστορία του Backmand στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζοντας φωτογραφίες του αυτοκινήτου με χρώμα Glacier Green και το κοντέρ να πλησιάζει το όριο του ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων.
Αν και αποφάσισε να αποκτήσει νέο όχημα, ο Backmand επέλεξε ξανά τη BMW, αυτή τη φορά την αμιγώς ηλεκτρική i5 Touring στην έκδοση xDrive40.
Το νέο του αυτοκίνητο προσφέρει αυτονομία 468 χιλιομέτρων και έρχεται σε μεταλλικό γκρι Oxid Grey με πλήρη εξοπλισμό. Η μετάβαση από την E39 στην G61 αντιπροσωπεύει τη μετάβαση από τη μηχανική ακρίβεια στην ψηφιακή και ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης.
Η BMW βλέπει στο πρόσωπο του Backmand έναν ιδανικό πρεσβευτή της αξιοπιστίας των οχημάτων της. Η επιλογή του να παραμείνει πιστός στη μάρκα ενισχύει τη φήμη της BMW ως κατασκευαστή αυτοκινήτων με μακροχρόνια ανθεκτικότητα και υψηλή ποιότητα.
Το αν η νέα ηλεκτρική 5άρα θα φτάσει τα χιλιόμετρα της E39 μένει να αποδειχθεί. Ωστόσο, είναι σαφές ότι βρίσκεται στα χέρια ενός οδηγού που γνωρίζει πώς να διατηρεί ένα όχημα σε άριστη κατάσταση, ανεξαρτήτως τεχνολογίας.