
Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων τεχνολογίας PureTech του ομίλου Stellantis με την κωδική ονομασία EB2 και σχεδιάστηκε από την PSA πριν από τη συγχώνευση με την FCA, έχει απασχολήσει την επικαιρότητα για προβλήματα αξιοπιστίας στις δύο πρώτες γενιές του, σε βαθμό που μια συλλογική αγωγή κατά του κατασκευαστή βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα δικαστήρια.
Στην Ολλανδία, ωστόσο, υπάρχει ένα παράδειγμα αντίθετο σε αυτή τη φήμη. Ο ιδιοκτήτης ενός Citroen C1 με αυτό τον κινητήρα έχει διανύσει πάνω από ένα εκατ. χλμ. πίσω από το τιμόνι του λιλιπούτειου μοντέλου της γαλλικής εταιρείας.
Περισσότερα από 100.000 χλμ. το χρόνο
Ο Wiel Willems, σήμερα 89 ετών, είναι λάτρης της Citroen από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Το πρώτο του αυτοκίνητο, που αγόρασε το 1953, ήταν ένα 2CV.
Παρόλο που από τότε δοκίμασε και άλλες φίρμες αυτοκινήτων, αυτός ο κάτοικος του χωριού Mill είχε πάντα στο γκαράζ του ένα μοντέλο διακοσμημένο με τα Chevrons. Μέσα σε 68 χρόνια έχει αποκτήσει ούτε ένα, ούτε δύο αλλά 45 μοντέλα Citroen!

Στις 5 Ιανουαρίου 2015, αγόρασε ένα νέο, γκρι C1 2ης γενιάς στην έκδοση Airscape (ηλιοροφή με καμβά). Το μοντέλο εφοδιαζόταν με τον γαλλικό 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με ατμοσφαιρική πλήρωση και ισχύ 82 ίππων. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο του στοίχισε 13.000 ευρώ.
Και εδώ αρχίζουν τα ωραία: Ο Willems έχει ένα πολύ ιδιαίτερο χόμπι διανύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα επισκεπτόμενος εργοστάσια της Citroen αλλά και κάθε πιθανό σημείο πώλησης μοντέλων της εταιρείας σε όλη την Ευρώπη.
Ως εκ τούτου διένυε περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Τα τελευταία χρόνια, ο Wiel Willems έχει γίνει τακτικά πρωτοσέλιδο στον ολλανδικό Τύπο για τα πολλά χιλιόμετρα του C1 του. Τον Οκτώβριο του 2024, ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο καθώς οδόμετρο έδειξε 999.999 χλμ. και μετά μηδένισε ξεκινώντας να μετρά από την αρχή.

Ανεπιβεβαίωτες φήμες
Παρόλο που διαθέτει επίσης ένα Citroen C6, ο Willems δεν εγκαταλείπει ποτέ το C1 του. Υπολογίζει ότι έχει ξοδέψει 100.000 ευρώ για καύσιμα και 50.000 ευρώ για συντήρηση σε λιγότερο από δέκα χρόνια.
"Έχω ζητήσει αρκετές φορές από τη Citroen Ολλανδίας αν θα ήθελαν να με στηρίξουν οικονομικά, αλλά αρνούνται”, δήλωσε εμφανώς με παράπονο στους συναδέλφους του στην Ολλανδία, περιγράφοντας τον εαυτό του ως ένα είδος πρεσβευτή της φίρμας και πρόσθεσε: "Θέλω να δείξω ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να διαρκέσει πολύ καιρό αν το φροντίζεις σωστά”.
Αυτό που ίσως να μην μας έχει εκμυστηρευθεί είναι πως άλλαξε το μπλοκ του κινητήρα το 2020 στα 500.000 χλμ. σύμφωνα με κάποιες πηγές. Οι συνθήκες αυτής της παρέμβασης δεν είναι γνωστές. Μισό εκατομμύριο χιλιόμετρα είναι ήδη κάτι απρόσμενο, δεδομένης της φήμης που συνοδεύει τις πρώτες γενιές αυτού του κινητήρα ή αλλιώς είναι μια εξαίρεση που δεν επιβεβαιώνει τον κανόνα.
Σε κάθε περίπτωση, ο Wiel Willems στοχεύει τώρα σε δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα με το ίδιο αυτοκίνητο. "Η μητέρα μου έζησε μέχρι τα 107, οπότε μπορώ ακόμα να οδηγώ”, ανέφερε σε πρόσφατη δήλωσή του.