Σε τροχιά ανάπτυξης διατηρήθηκε το Renault Group το πρώτο εξάμηνο του 2025, καταγράφοντας συνολική αύξηση πωλήσεων τόσο διεθνώς όσο και εγχωρίως.
Οι παγκόσμιες ταξινομήσεις οχημάτων για το πρώτο μισό του έτους έφτασαν τις 1.169.773 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 1,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Ο όμιλος συνέχισε να εφαρμόζει τη στρατηγική που εστιάζει στη δημιουργία αξίας, με ιδιαίτερη έμφαση στις λιανικές πωλήσεις και στον εξηλεκτρισμό της γκάμας του.
Η διεθνής δραστηριότητα του Renault Group κατέγραψε ενίσχυση 16,3%, με σημαντική συμβολή από το εμπορικό πρόγραμμα "International Game Plan".
Παρά τη μικρή κάμψη της ευρωπαϊκής αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων κατά 1%, ο όμιλος σημείωσε αύξηση 5,4%, με 708.106 ταξινομήσεις. Τα μοντέλα Renault Clio και Dacia Sandero ξεχώρισαν ως οι πιο δημοφιλείς επιλογές των καταναλωτών στην περιοχή.
Στην Ελλάδα, η εικόνα ήταν ακόμη πιο ενθαρρυντική. Οι ταξινομήσεις του Renault Group ανήλθαν σε 4.459 οχήματα, αυξημένες κατά 60,5% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024. Το συνολικό μερίδιο αγοράς του ομίλου διαμορφώθηκε στο 5,7%, με τη Renault να φτάνει το 2,6% και τη Dacia να ανεβαίνει στο 3,1%.
Η άνοδος αυτή συμπίπτει με την ανάληψη της επίσημης αντιπροσώπευσης των δύο φιρμών από τη νεοϊδρυθείσα εταιρεία Grand Automotive Hellas, τον Μάρτιο του 2025.
Στην Ευρώπη, η Renault κατέγραψε συνολικά 394.278 πωλήσεις επιβατικών οχημάτων, αυξημένες κατά 8,4%. Το Clio αναδείχθηκε ως το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στην Ευρώπη σε όλες τις κατηγορίες, ενώ η Renault κατέλαβε πλέον τη δεύτερη θέση στην ήπειρο, τόσο στην αγορά επιβατικών όσο και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.
Σημαντική ήταν και η ανάπτυξη στον τομέα των πράσινων τεχνολογιών, καθώς το 59% των πωλήσεων αφορούσε οχήματα με εξηλεκτρισμένη τεχνολογία. Οι υβριδικές εκδόσεις κατέγραψαν αύξηση 36,2%, αντιπροσωπεύοντας το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ξεπέρασαν το 16%.
Το Renault 5 E-Tech Electric ηγήθηκε των πωλήσεων στην κατηγορία των supermini ηλεκτρικών στην Ευρώπη. Παράλληλα, η γκάμα των μεγαλύτερων μοντέλων (κατηγορίες C και άνω) ενισχύθηκε σημαντικά με τα Austral, Espace και Rafale, οδηγώντας σε αύξηση 52% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Πώς τα πήγε η Dacia
Η Dacia διατήρησε την ανοδική της δυναμική, με 308.957 ταξινομήσεις και αύξηση 1,1%. Το μερίδιο αγοράς της ενισχύθηκε στο 4,5%, ενώ εξακολουθεί να βρίσκεται στο βάθρο των λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη.
Το Sandero παρέμεινε το δημοφιλέστερο μοντέλο στην ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών οχημάτων, ενώ το Duster αναδείχθηκε και πάλι ως το κορυφαίο SUV για πελάτες λιανικής. Η 3η γενιά του Duster έχει ήδη ξεπεράσει τις 200.000 παραγγελίες.
Το νέο Bigster, το οποίο λανσαρίστηκε στις αρχές του 2025, καταγράφει επίσης θετική πορεία, με 17.329 ταξινομήσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες αφορούν σε υβριδικές και πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις. Αξιοσημείωτο είναι ότι στη Γαλλία, το 80% των αγοραστών του Bigster προέρχεται από άλλες φίρμες κατασκευαστών.
Στον τομέα του εξηλεκτρισμού, η Dacia διευρύνει τη συμμετοχή της, με το 23,5% των πωλήσεων να αφορά μοντέλα με οικολογική τεχνολογία. Τα υβριδικά έφτασαν το 17,2%, με άνοδο σχεδόν 12 μονάδων σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, κυρίως λόγω της εμπορικής επιτυχίας του νέου Duster.
Η συνολική εικόνα για τον όμιλο της Renault στο πρώτο εξάμηνο του 2025 επιβεβαιώνει τη σταθερή ανοδική του πορεία, σε ένα ανταγωνιστικό και μεταβαλλόμενο περιβάλλον, με έμφαση στην καινοτομία, την ηλεκτροκίνηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Βεβαίως μένει να δούμε και το πως θα κινηθεί ο νέος - προσωρινός - CEO, Duncan Minto μετά την απροσδόκητη αποχώρηση του Luca de Meo από το τιμόνι του ομίλου, που κατά γενική ομολογία, άφησε μια θετική παρακαταθήκη με το έργο του.