
Η κατηγορία των PHEV θα μπορούσε να θεωρηθεί από τις αρκετά δημοφιλείς της αγοράς, κάτι απόλυτα λογικό, καθώς καταφέρνει να συνδυάσει θετικά στοιχεία από δύο διαφορετικούς κόσμους.
Αφενός, η ύπαρξη θερμικού κινητήρα εξαλείφει το άγχος αυτονομίας σε ένα ταξίδι, αφετέρου, η παρουσία μπαταρίας σχετικά αυξημένης χωρητικότητας, εξασφαλίζει μετακινήσεις με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια μέσα στην πόλη.

Μάλιστα με την τεχνολογία των PHEV εξελίσσεται συνεχώς, έχουμε φτάσει σήμερα στο σημείο αρκετά μοντέλα της αγοράς, να έχουν αφήσει για τα καλά πίσω τους τα επίπεδα των περίπου 50 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και να φλερτάρουν (ή να υπερβαίνουν) με εκείνα των 100 χλμ.
Αυτό σημαίνει πως πλέον, βρισκόμαστε σε θέση να μιλάμε για κάλυψη των ημερήσιων αναγκών μετακίνησης της πλειοψηφίας των κατοίκων μιας πόλης με το μίνιμουμ κόστος.
Τα 10 κορυφαία PHEV
Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πρόσφατα στοιχεία για την ευρωπαϊκή αγορά και εξαιρώντας μοντέλα που αναμένονται, όπως το Lynk & Co 08 που υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 200 χλμ., ακολουθεί η λίστα με τα 10 plug-in υβριδικά μοντέλα με τη μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία αυτή τη στιγμή στην αγορά.
1. Omoda 9: Περίπου 150 χλμ. / μπαταρία 34,46 kWh (ωφέλιμη)
2. VW Golf eHybrid: Περίπου 142 χλμ. / μπαταρία 19,7 kWh (ωφέλιμη)
3. Skoda Superb iV: Περίπου 137 χλμ. / μπαταρία 19,7 kWh (ωφέλιμη)
4. Mercedes C300e: Περίπου 116 χλμ. / μπαταρία 25,4 kWh
5. Mercedes GLC300e: Περίπου 113 χλμ. / μπαταρία 25,4 kWh
6. Skoda Kodiaq PHEV: Περίπου 112 χλμ. / μπαταρία 19,7 kWh (ωφ.)
7. Audi A5 e-hybrid: Περίπου 108 χλμ. / μπαταρία 20,7 kWh (ωφέλιμη)
8. BMW X5 xDrive50e: Περίπου 105 χλμ. / μπαταρία 25,7 kWh (ωφέλιμη)
9. Audi Q5 e-hybrid: Περίπου 100 χλμ. / μπαταρία 20,7 kWh (ωφέλιμη)
10. MG HS Plug-in Hybrid: Περίπου 100 χλμ. / μπαταρία 21,4 kWh
Μια πιο προσεκτική ματιά στην παραπάνω λίστα, αποδεικνύει πως αυτή τη χρονική στιγμή, με την εξαίρεση του Omoda και του MG, το πάνω χέρι στην ηλεκτρική αυτονομία των plug-in υβριδικών, το έχουν VW Group, η BMW και η Mercedes.
Υπεροχή VW Group, BMW, Mercedes
Στην πρώτη περίπτωση, το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορα μοντέλα των Audi, Skoda και VW, ενώ το ίδιο ισχύει και σε περιπτώσεις μοντέλων των BMW (330e, 530e, X3 30e κ.α.) και Mercedes (Ε300e, S580e κ.α.), όλα τους με παρόμοιες αυτονομίες στα επίπεδα των 100+ χλμ.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί πως οι αναφερόμενες αυτονομίες είναι εργοστασιακές, βάσει του κύκλου δοκιμών WLTP, ο οποίος μπορεί να διαφέρει από την πραγματική αυτονομία στην καθημερινή οδήγηση, ειδικά σε διαφορετικές συνθήκες (θερμοκρασία, στυλ οδήγησης, χρήση κλιματισμού κ.λπ.).
Σε κάθε περίπτωση όμως, δίνουν μια ξεκάθαρη εικόνα του πώς έχει εξελιχθεί η κατηγορία των PHEV.