
Η επιστροφή της Lancia στον κόσμο των σπορ και στα ράλι μοιάζει περισσότερο με εμπορικό τέχνασμα νοσταλγίας παρά με ουσιαστική κίνηση αναγέννησης. Η Lancia Ypsilon HF που συμμετέχει ήδη σε αγώνες ράλι δεν είναι ακριβώς αυτό που περιμένουν οι φίλοι του ονόματος, αλλά τώρα ήρθε η ώρα για την επιστροφή της αυθεντικής Lancia Delta HF Integrale. Τώρα, που λέει ο λόγος γιατί το νέο μοντέλο προορίζεται για το 2026.

Σύμφωνα με τη Stellantis, η αναγέννηση του HF (High Fidelity) θα αγγίξει όχι μόνο την Ypsilon, αλλά και τη μελλοντική Gamma, ενώ κορωνίδα της νέας εποχής θα αποτελέσει το ολοκαίνουριο Delta – μια σύγχρονη εκδοχή του εμβληματικού μοντέλου, το οποίο άλλαξε τη ροή της ιστορίας στο WRC.
Το νέο Delta HF: ηλεκτρικό, αλλά όχι αποκλειστικά;
Είναι σαφές πως το νέο Delta HF θα κινείται ηλεκτρικά, τουλάχιστον στην αρχή. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως θα βασίζεται στην ίδια αρχιτεκτονική με άλλα μικρά SUV του ομίλου Stellantis, όπως το Opel Mokka, κάτι που εγείρει ερωτήματα για τον χαρακτήρα του – hatchback ή crossover; Η απάντηση θα καθοριστεί, κυρίως, από την απόσταση από το έδαφος: εάν η Lancia αποφύγει την υπερβολική "ανύψωση", τότε υπάρχει ελπίδα για ένα αυτοκίνητο που θα θυμίζει, έστω και λίγο, την οδηγική αίσθηση των αυθεντικών HF.
Το μόνο σίγουρο είναι πως η πλατφόρμα δεν είναι το παν. Περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, όπως αφήνει να εννοηθεί η ίδια η Lancia, δεν αποκλείεται και μια υβριδική ή ακόμη και θερμική έκδοση του Delta, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι και η Peugeot (επίσης μέλος της Stellantis) εξετάζει μια βενζινοκίνητη εκδοχή του νέου e-208 GTi.

Επιστροφή με αγωνιστικό DNA
Το δελτίο Τύπου της Lancia αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το σήμα HF "επιστρέφει και είναι έτοιμο να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στο μέλλον της μάρκας". Αν κάτι υπονοείται εδώ, είναι πως η Lancia δεν θέλει απλώς να χρησιμοποιήσει την κληρονομιά της, αλλά να την επανενεργοποιήσει. Με το Ypsilon HF Racing ήδη στις μικρές κατηγορίες ράλι και το βλέμμα στραμμένο στο 2026 για το νέο Delta, η εικόνα ενός brand που θέλει να αποκτήσει ξανά το σπορ DNA του αρχίζει να σχηματίζεται.
Η επιστροφή της ονομασίας "Integrale” είναι ένα στοίχημα υψηλού ρίσκου, το ιστορικό αυτό όνομα συνδέεται με ανεπανάληπτες επιτυχίες στο WRC και με μια από τις πιο εμβληματικές μορφές της αγωνιστικής αυτοκίνησης. Το να σταθεί αντάξιο της ιστορίας του είναι δύσκολο, ίσως και ακατόρθωτο. Αλλά αυτό που ζητάμε –και που δείχνει, επιτέλους, να καταλαβαίνει η Lancia– είναι μια ειλικρινής προσπάθεια. Μια πραγματική επιστροφή με σεβασμό στην κληρονομιά, όχι ένα ακόμα ρετρό περιτύλιγμα σε ένα τυπικό SUV.
Η επίσημη αποκάλυψη του νέου Lancia Delta HF Integrale αναμένεται εντός του 2026. Μέχρι τότε, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να παρατηρούμε και να ελπίζουμε πως αυτή τη φορά, η Lancia δεν θα απογοητεύσει. Γιατί το ράλι –και οι φίλοι του– αξίζουν μια τέτοια επιστροφή.