Η Skoda παρουσίασε πέρυσι το πρωτότυπο Enyaq RS Race και τώρα ήρθε η στιγμή να αποκαλύψει μια νέα έκδοση βασισμένη στην ανανεωμένη εκδοχή του ηλεκτρικού crossover της. Το νέο αυτό πρωτότυπο είναι σημαντικά ελαφρύτερο από το μοντέλο παραγωγής και εξερευνά "βιώσιμες ιδέες" για μελλοντικά οχήματα παραγωγής.
Όσον αφορά την εξοικονόμηση βάρους, το crossover έχει εξοπλιστεί με διάφορα μέρη από βιοσύνθετα υλικά κατασκευασμένα από ίνες λιναριού. Αυτά αποτελούν ένα "πιλοτικό πρόγραμμα για μελλοντικά μοντέλα παραγωγής" και προσφέρουν τη στιβαρότητα και τα πλεονεκτήματα βάρους αντίστοιχα με εκείνα του ανθρακονήματος.

Οι προφυλακτήρες, τα φτερά, η οροφή και η πίσω πτέρυγα είναι όλα κατασκευασμένα από αυτό το ελαφρύ υλικό. Βιοσύνθετα μέρη βρίσκονται επίσης στο εσωτερικό, στην κονσόλα, τα πάνελ των θυρών και τα υποπόδια.
Η μείωση του βάρους συνεχίζεται με τα παράθυρα από πολυκαρβονικό υλικό. Χάρη σε αυτές τις αλλαγές, το πρωτότυπο ζυγίζει ούτε λίγο ούτε πολύ, 316 κιλά λιγότερο σε σύγκριση με το Enyaq Coupe RS.

Επιπλέον του χαμηλότερου βάρους, το concept διαθέτει φαρδιά αεροδυναμικά φτερά με επιθετικούς προφυλακτήρες, νέους αεραγωγούς και πτέρυγες. Συνοδεύεται από μια αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη οροφή, έναν τεράστιο διαχύτη και μινιμαλιστικούς πλευρικούς καθρέπτες.
Η κατασκευή βασίζεται σε ελαφριές ζάντες 20 ιντσών της OZ Racing, και συνοδεύεται από σύστημα φρένων από ανθρακόνημα-κεραμικό υλικό με δεκαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω.

Όπως αρμόζει σε ένα αγωνιστικό concept, το εσωτερικό έχει απογυμνωθεί, ωστόσο ο οδηγός θα βρει ψηφιακό πίνακα οργάνων 5 ιντσών και σύστημα infotainment 13 ιντσών. Το τιμόνι είναι αφαιρούμενο, ενώ υπάρχει roll-cage και αγωνιστικά καθίσματα Atech με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων.
Επίσης, το όχημα διαθέτει αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης και ηχοσύστημα Havas premium, που παράγει έναν "συναρπαστικό ήχο μηχανοκίνητου αθλητισμού" σε ταχύτητες άνω των 30 km/h.

Για να προσφέρει οδική συμπεριφορά παρόμοια με αυτή του Fabia RS Rally2, το concept έχει βελτιστοποιημένο σασί και ρυθμιζόμενη ανάρτηση με μοναδικά ελατήρια και αποσβεστήρες. Επιπλέον, διαθέτει υδραυλικό χειρόφρενο, εμπρός και πίσω διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης και μειωμένο ύψος κατά 70 χιλιοστά.
Το σύστημα κίνησης με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση φαίνεται να προέρχεται από το μοντέλο παραγωγής και αποδίδει 340 ίππους. Αυτό επιτρέπει στο πρωτότυπο να επιταχύνει από 0-100 km/h σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 180 km/h.