Η Porsche 963 RSP είναι ένα αγωνιστικό που ξέφυγε από τις πίστες και βγήκε στον δρόμο

Η Porsche γιορτάζει τα 50 χρόνια της θρυλικής Porsche 917 κάνοντας ξανά ένα μικρό θαύμα και μεταφέροντας το αγωνιστικό Hypercar του Le Mans, την Porschhe 963 στον δρόμο.

Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP - Porsche 917
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar
Porsche 963 RSP Hypercar

Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τότε που η Porsche σε μια στιγμή παραφροσύνης αποφάσισε να μεταφέρει στον δρόμο την αγωνιστική ποιότητα και το ταπεραμέντο της Porsche 917 και δημιούργησε ένα στολίδι. Με αφορμή τον φετινό 24ωρο αγώνα Le Mans η φίρμα παρουσιάζει την Porsche 963 RSP την σύγχρονη εκδοχή εκείνης της κίνησης, που στις μέρες μας φέρνει έναν αγωνιστικό θριαμβευτή στους δρόμους.

Porsche 963 RSP Hypercar

Πρόκειται για μια σπάνια περίπτωση (το έχει κάνει φυσικά και η Ferrari με το δικό της αγωνιστικό) όπου ένα σύγχρονο αγωνιστικό LMDh – βασισμένο στο νικητήριο πρωτότυπο των IMSA και WEC – βγαίνει στους δημόσιους δρόμους με νούμερα κυκλοφορίας, σε ένα εγχείρημα που τιμά την ιστορική διαδρομή του θρυλικού 917. 

Διαβάστε Επίσης

Έμπνευση από τον θρύλο του Κόμη Rossi

Η Porsche 963 RSP είναι άμεσα επηρεασμένη από μια ξεχωριστή στιγμή του 1975, όταν ένας Κόμης οδήγησε το προσωπικό του Porsche 917 (πλαίσιο νούμερο 30) από το εργοστάσιο της Zuffenhausen μέχρι το Παρίσι, σχεδόν χωρίς τροποποιήσεις. Με ανάλογο πνεύμα, η Porsche, η Penske Motorsport και η Porsche Cars North America, συνεργάστηκαν στενά για να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που διατηρεί την αγωνιστική του ψυχή, αλλά είναι ικανό να κυκλοφορεί στον δρόμο. Το όνομα "RSP” αποτελεί φόρο τιμής στον Roger Penske, τον οποίο η ίδια η Porsche αναγνωρίζει ως τον "πελάτη" αυτού του project.

Porsche 963 RSP Hypercar

Από αγωνιστικό θηρίο σε street-legal υπερκατασκευή

Αν και η 963 RSP βασίζεται στο καθαρόαιμο αγωνιστικό 963, διαφέρει σημαντικά τόσο σε εμφάνιση όσο και σε λειτουργικότητα. Για πρώτη φορά σε Porsche 963, το αμάξωμα βάφτηκε (και δεν τυλίχθηκε) με την απόχρωση "Martini Silver”, μια εξαιρετικά απαιτητική διαδικασία λόγω του λεπτού ανθρακονήματος και Kevlar υποστρώματος. Επιπλέον, έγιναν ειδικές τροποποιήσεις σε φτερά και καλύμματα τροχών για να καλυφθούν οι απαιτήσεις κυκλοφορίας.

Η απόσταση από το έδαφος αυξήθηκε, τα αμορτισέρ μαλάκωσαν και η κεντρική μονάδα επαναπρογραμματίστηκε ώστε να λειτουργούν φώτα, φλας και κορνά – όλα στοιχεία που δεν υπάρχουν στην καθαρόαιμη 963. Χρησιμοποιήθηκαν βρόχινα ελαστικά Michelin σε ζάντες OZ 18 ιντσών με vintage λογότυπα, παραπέμποντας στην αισθητική της δεκαετίας του '70.

Porsche 963 RSP Hypercar

Προστέθηκαν μπροστινές και πίσω βάσεις για πινακίδες, και με τη στήριξη των γαλλικών αρχών και του ACO (διοργανωτή του Le Mans), το αυτοκίνητο βγήκε στον δρόμο με ειδικές άδειες.

Η ανθρώπινη πλευρά ενός αγωνιστικού

Το εσωτερικό της 963 RSP είναι ίσως η πιο εντυπωσιακή ανατροπή σε σχέση με την αγωνιστική έκδοση. Το cockpit ντύθηκε με πολυτελές δέρμα σε απόχρωση ταμπά και Alcantara, αναβιώνοντας την επιλογή του Count Rossi στο 917.

Το κάθισμα παραμένει μονοκόμματο carbon, αλλά πλέον είναι επενδυμένο και με μαξιλάρια. Στο ταμπλό, τοποθετήθηκε αποσπώμενη ποτηροθήκη απο εκτύπωση 3D, ενώ ο συνοδηγός έχει μπροστά του ειδική βάση για laptop, το τιμόνι και κράνος – μεταξύ αυτών και το κράνος του Roger Penske σε custom carbon απόχρωση.

Ανάμεσα στις λεπτομέρειες ξεχωρίζουν οι εξαεριστήρες με σχεδίαση που παραπέμπει στον ανεμιστήρα του flat-12 του 917 και η ειδική πλακέτα στο εσωτερικό της πόρτας με τον αριθμό πλαισίου και την ημερομηνία κατασκευής.

Porsche 963 RSP Hypercar

Υβριδική τεχνολογία αιχμής από την αγωνιστική σκηνή

Ο κινητήρας της 963 RSP παραμένει ουσιαστικά ο ίδιος με την αγωνιστική εκδοχή. Είναι ένας twin-turbo V8 4.6 λίτρων με υβριδική υποβοήθηση, απόδοσης έως 680 ίππων. Προέρχεται από τον RS Spyder (ALMS 2006-08) και εξελίχθηκε για τον δρόμο με τη βοήθεια του 918 Spyder.

Το υβριδικό σύστημα (Bosch και Williams Advanced Engineering) βασίζεται σε τάση 800V, με απόδοση 30-50 kW σε μικρές εκρήξεις ισχύος. Για την μετάδοση χρησιμοποιείται το επτατάχυτο σειριακό κιβώτιο Xtrac, με την υβριδική μονάδα να βρίσκεται ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο, λειτουργώντας και ως γεννήτρια ανάκτησης ενέργειας.

Η χαρτογράφηση του κινητήρα και του MGU έχει τροποποιηθεί ώστε να επιτρέπεται χρήση με κανονική βενζίνη και ομαλότερη απόδοση για χρήση στον δρόμο.

Porsche 963 RSP Hypercar

Αυστηρά one-off, αλλά με τεράστια συναισθηματική αξία

Η Porsche ξεκαθαρίζει πως η 963 RSP δεν θα περάσει ποτέ στη γραμμή παραγωγής. Είναι και θα παραμείνει ένα μοναδικό αυτοκίνητο, ένα "πάθος" μεταφρασμένο σε μέταλλο και ανθρακονήματα.

Θα εκτεθεί στο κοινό κατά τη διάρκεια των 24 Ωρών του Le Mans, πριν επιστρέψει στο Μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη. Το επόμενο μεγάλο της ραντεβού θα είναι στο Goodwood Festival of Speed, τον Ιούλιο.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network