
Ο CEO της Mercedes, Ola Kallenius, αποκάλυψε πως η γερμανική εταιρεία ετοιμάζεται να παρουσιάσει την ολοκαίνουργια, αμιγώς ηλεκτρική GLC SUV στην προσεχή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, τον Σεπτέμβριο.
Η GLC EV είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα που βασίζονται στη νέα πλατφόρμα MB-EA, η οποία έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Μαζί με τη μελλοντική ηλεκτρική έκδοση της C-Class, σηματοδοτούν την έναρξη μιας νέας εποχής για τη γερμανική φίρμα.

Αντικαθιστά την EQC
Η ηλεκτρικό GLC έρχεται να καλύψει το κενό που άφησε η διακοπή παραγωγής της EQC, προσφέροντας στη Mercedes τη δυνατότητα επανεισόδου στην ταχέως αναπτυσσόμενη μεσαία premium κατηγορία, η οποία κατέγραψε 137.696 πωλήσεις στην Ευρώπη μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2025.
Οι βασικοί αντίπαλοι της ηλεκτρικής GLC περιλαμβάνουν το Audi Q6 E-tron, το επερχόμενο μεσαίο SUV της BMW που θα βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse, καθώς και την ηλεκτρική Porsche Macan.
Ταχύτατη φόρτιση και έξυπνη τετρακίνηση

Η GLC EV θα διαθέτει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, που θα της επιτρέπει ταχύτητες φόρτισης έως και 320 kW, σημαντικά υψηλότερες από τα 110 kW που προσέφερε η EQC με αρχιτεκτονική 400V.
Θα προσφέρεται επίσης με προαιρετικό εμπρός ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος, σε συνδυασμό με τον στάνταρ πίσω κινητήρα, θα προσφέρει τετρακίνηση.
Το σύστημα θα μπορεί να αποσυνδέει τον εμπρός άξονα όταν δεν απαιτείται, βελτιώνοντας έτσι την αυτονομία και την ενεργειακή απόδοση.
Στην αγορά το 2026
Η εμπορική διάθεση τόσο της ηλεκτρικής GLC όσο και της αντίστοιχης ηλεκτρικής C-Class, αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2026, όπως επιβεβαίωσε ο Kallenius κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου στις 30 Απριλίου.
Τα δύο μοντέλα είναι μέρος της φιλόδοξης στρατηγικής της Mercedes να παρουσιάσει 25 νέα ή ανανεωμένα οχήματα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, ξεκινώντας από το ερχόμενο καλοκαίρι με την υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της CLA.
Τέλος εποχής για το "EQ"
Σημαντική αλλαγή στη στρατηγική ονοματοδοσίας φέρνει και η απόφαση της Mercedes να καταργήσει το πρόθεμα "EQ” από τα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Έτσι, η GLC EV θα κυκλοφορήσει παράλληλα με τις θερμικές εκδόσεις της GLC, η οποία σημείωσε σημαντική άνοδο 18% στις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο (26.003 μονάδες), που την καθιστά το πρώτο σε πωλήσεις premium μεσαίο SUV στην Ευρώπη.
Αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν οι μισές από αυτές τις πωλήσεις αφορούσαν σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, γεγονός που κατατάσσει την GLC ως το πέμπτο δημοφιλέστερο μοντέλο diesel στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο, χάρη και στην εντυπωσιακή αύξηση 75% στις ταξινομήσεις.
Τέλος, ο Kallenius ανακοίνωσε και την άφιξη της τεχνολογίας steer-by-wire, η οποία θα λανσαριστεί σε επιλεγμένα μοντέλα το 2026.