
Το να εξελίσσει σήμερα νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης μια εταιρεία με το μέγεθος της Toyota, σίγουρα δεν είναι κάτι που θα θεωρούσες αναμενόμενο.
Με δεδομένη όμως την εμπλοκή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και μάλιστα με πολύ σημαντικές διακρίσεις, καθώς και την άποψη που έχει εκφράσει πως θεωρεί τον χώρο των αγώνων ως το πεδίο εξέλιξης των νέων αυτοκινήτων, τότε αρχίζεις να σχηματίζεις μια διαφορετική εικόνα.

Μέσα από την παρουσίαση της στρατηγικής πολλαπλών τεχνολογιών που πραγματοποίησε στις Βρυξέλλες, η Toyota δεν θα μπορούσε να παραλείψει να αναφερθεί στην εξέλιξη των νέων θερμικών κινητήρων χωρητικότητας 1.5 και 2.0 λίτρων.
Οι οποίοι, προορίζονται να τοποθετηθούν σε μία σειρά νέων μοντέλων, ενώ οι συμπαγείς διαστάσεις τους και το χαμηλό κέντρο βάρους, διευκολύνουν τους σχεδιαστές της εταιρείας να δημιουργήσουν τα μελλοντικά Toyota έχοντας λιγότερους περιορισμούς.

Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο της Gazoo Racing, είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το GR Yaris M Concept με τον 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 λίτρων, ο οποίος είναι εγκατεστημένος στο κέντρο του αμαξώματος και βρίσκεται ακόμη σε φάση εξέλιξης.
Επιλέγοντας μία διάταξη με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο του οχήματος, το GR Yaris M Concept μπορεί να αποκομίσει σημαντικά οφέλη σε σχέση με την κατανομή βάρους και το κέντρο βάρους, εξασφαλίζοντας βελτιωμένη συμπεριφορά στις στροφές.

Παράλληλα, η τρέχουσα γενιά GR Supra φτάνει στο αποκορύφωμά της με την έκδοση A90 Final Edition. Ο αναβαθμισμένος κινητήρας έχει ισχύ αυξημένη στους 441 ίππους και ροπή 571 Nm. Ως αποτέλεσμα, η επιτάχυνση έχει βελτιωθεί, ενώ η τελική ταχύτητα είναι αυξημένη κατά 20 km/h φτάνοντας τώρα τα 270 km/h.

Το νέο κάθισμα οδηγού από ανθρακονήματα, η ρυθμιζόμενη με βάση τη δύναμη απόσβεσης ανάρτηση της KW και το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης, είναι κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά της κορυφαίας Supra, με τους νέους διάτρητους δίσκους φρένων 19 ιντσών της Brembo και τα φαρδύτερα ελαστικά να ολοκληρώνουν την εικόνα.
Βιωσιμότητα και στους αγώνες
Την ίδια ώρα, η Toyota προσβλέπει σε ένα βιώσιμο μέλλον στους αγώνες αυτοκινήτων. Για τον λόγο αυτό, προωθεί εναλλακτικά συστήματα κίνησης και καύσιμα μέσω των αγώνων, υποστηρίζοντας την πολυτεχνολογική στρατηγική της. Είναι χαρακτηριστικό πως όλα τα προγράμματα αγώνων της TGR στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, διενεργούνται με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων.

Τόσο το GR Yaris Rally1 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι όσο και το GR010 Hybrid στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, χρησιμοποιούν 100% ανανεώσιμα βιοκαύσιμα. Ακόμη και στο απαιτητικό Ράλι Ντακάρ, η TGR παρουσίασε ένα καύσιμο που περιέχει 70% ανανεώσιμα συστατικά, χάρη στη συνεργασία της με τη Repsol.