Η Fiat αποκάλυψε πότε έρχεται το νέο Panda-τα πρώτα στοιχεία

H Fiat αποκάλυψε πότε έρχεται η τέταρτη γενιά του Panda που θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA City, η οποία τοποθετείται και στο Fiat 500, ενώ θα πωλείται παράλληλα με το Grande Panda.

Fiat Panda

Η Fiat χρωστά σε μεγάλο βαθμό την ύπαρξή της στα μικρά της μοντέλα, όπως το 500 και το Panda. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που πριν από περίπου έναν χρόνο, ο Tavares δήλωνε πως το υπάρχον Panda, θα συνεχίσει να παράγεται μέχρι το 2030.

Διαβάστε Επίσης

Και φυσικά, ως συνέχεια αυτού, η Stellantis έχει δώσει το πράσινο φως για τις νέες γενιές και των δύο μοντέλων, οι οποίες είναι ήδη υπό εξέλιξη σε υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις. Θυμίζουμε, πως η τρίτη γενιά του Fiat Panda παρουσιάστηκε το 2012.

Fiat Grande Panda

Από την άλλη πλευρά, το Fiat Grande Panda δεν σχεδιάστηκε ως αντικαταστάτης του Panda, καθώς τοποθετείται στην κατηγορία των supermini (segment B) και όχι στα αυτοκίνητα πόλης (segment A). Αυτή την θέση θα αναλάβει το τέταρτης γενιάς Fiat Panda, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί το 2030.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat, Olivier Francois, έδωσε μερικά στοιχεία για την σχεδίαση του νέου αυτοκινήτου πόλης και τη σχέση του με το Grande Panda:

"Αναμένω ο σχεδιασμός του αντικαταστάτη του Panda να είναι πιο κοντά στο αρχικό Panda της δεκαετίας του ’80. Όταν θα βλέπει κανείς το Grande Panda και το Panda δίπλα-δίπλα, θα είναι κάτι σαν τη μαμά και το παιδί της. Θα είναι πραγματικά χαριτωμένο. Δεν θα είναι απλώς μια μικρότερη έκδοση του Grande Panda, αλλά θα έχει οπτικές συνδέσεις, τις ίδιες ρίζες και την εμβληματική σιλουέτα".

Fiat Grande Panda

Στο πάτωμα STLA City

Το νέο Panda θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA City, μια πλατφόρμα που προέρχεται από τη Fiat και είναι διαφορετική από τις Smart Car και STLA Small. Η ίδια πλατφόρμα υποστηρίζει και το Fiat 500e, το οποίο θα συνοδευτεί από το ήπια υβριδικό 500 Ibrida αργότερα το 2025.

Αναμένεται επίσης να χρησιμοποιηθεί στη νέα γενιά του Fiat 500, η οποία έχει επιβεβαιωθεί επίσημα. Η Stellantis έχει δεσμευτεί να διατηρήσει την παραγωγή και των δύο μοντέλων, Panda και 500, στην Ιταλία. Το Panda θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Pomigliano, ενώ το 500 θα κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις του Mirafiori.

Κανένα μοντέλο πάνω από 4,5 μέτρα

Εκτός από τα αυτοκίνητα πόλης, η Fiat σκοπεύει να επεκτείνει τη γκάμα της σε νέες κατηγορίες. Ωστόσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat ξεκαθάρισε ότι κανένα προϊόν της εταιρείας δεν θα έχει μήκος πάνω από 4,5 μέτρα, προκειμένου να αποφευχθεί ο εσωτερικός ανταγωνισμός με άλλες μάρκες του ομίλου Stellantis, όπως η Citroen.

Διαβάστε Επίσης

Τα περσινά πρωτότυπα με θέμα το Panda, αναμένεται να εξελιχθούν σε μοντέλα παραγωγής, τα οποία θα λανσαριστούν μέχρι το 2027. Αυτά περιλαμβάνουν ένα SUV, το οποίο θα τοποθετηθεί στο "κάτω άκρο της κατηγορίας compact", και ένα fastback που θα χρησιμεύσει ως αντικαταστάτης για το Tipo.

Και τα δύο θα βασίζονται στην πλατφόρμα Smart Car, η οποία ήδη χρησιμοποιείται από το Fiat Grande Panda, το Citroen C3/C3 Aircross και το Opel Frontera, και είναι συμβατή με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), υβριδικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network