
Η Cupra συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, παρουσιάζοντας τη νέα αγωνιστική εκδοχή του Cupra Leon VZ, το VZ TCR. Με κοινή βάση στον κινητήρα, το πλαίσιο και τη σχεδίαση, τα δύο μοντέλα μοιράζονται το ίδιο DNA, αποδεικνύοντας ότι το αγωνιστικό πνεύμα της φίρμας δεν είναι απλώς μια δήλωση, αλλά μια πραγματικότητα που μεταφέρεται από την πίστα στον δρόμο.

Ισχυρός κινητήρας, αγωνιστικές επιδόσεις
Όπως επισημαίνει ο Xavi Serra, Global Director της CUPRA Racing, "Το CUPRA Leon VZ διαθέτει ακριβώς τις σωστές προδιαγραφές σε ό,τι αφορά την ισχύ, το πλαίσιο, τη δυναμική οδήγησης και φυσικά τη σχεδίαση, ώστε να αποτελέσει τη βάση για ένα αγωνιστικό μοντέλο όπως το CUPRA Leon VZ TCR".
Και τα δύο μοντέλα εξοπλίζονται με τον δίλιτρο κινητήρα EA888, ο οποίος παραμένει αμετάβλητος στη βασική του δομή, προσφέροντας 333 ίππους στην έκδοση δρόμου και 340 ίππους στην αγωνιστική χάρη σε προσαρμογές στη μονάδα ελέγχου κινητήρα. Αυτή η προσέγγιση προσφέρει στους οδηγούς την εμπιστοσύνη ότι ο κινητήρας του αγωνιστικού μοντέλου έχει την ίδια αξιοπιστία και απόδοση με το αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής.

Σχεδίαση με έμφαση στην απόδοση
Η αισθητική ταυτότητα της CUPRA παραμένει ισχυρή και στα δύο μοντέλα, ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα με την τριγωνική υπογραφή παραμένουν αναλλοίωτα, ωστόσο η εξωτερική σχεδίαση του αγωνιστικού VZ TCR έχει προσαρμοστεί πλήρως στις απαιτήσεις της πίστας.
Το αμάξωμα είναι πιο φαρδύ και πιο μακρύ, ενώ το ύψος έχει μειωθεί για βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση. Παρά τις εξωτερικές διαφορές, το πλαίσιο παραμένει ίδιο με εκείνο του μοντέλου παραγωγής.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι πιο ριζικές, καθώς το αγωνιστικό Leon VZ TCR έχει απογυμνωθεί από κάθε μη απαραίτητο στοιχείο για μείωση βάρους. Η μοναδική θέση που διατηρείται είναι εκείνη του οδηγού, η οποία περιβάλλεται από όλα τα αναγκαία συστήματα ασφαλείας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).
Κοινή οδηγική φιλοσοφία, διαφορετικές προσαρμογές
Παρά τις διαφορές στη χρήση τους, το CUPRA Leon VZ και το αγωνιστικό VZ TCR μοιράζονται πολλά κοινά μηχανικά μέρη, όπως το σύστημα διεύθυνσης, οι άξονες εμπρός και πίσω, και η βασική δυναμική οδήγησης. "Η αίσθηση οδήγησης είναι παρόμοια, αν και στο αγωνιστικό μοντέλο έχουν γίνει ρυθμίσεις για μεγαλύτερη απόδοση στην πίστα" σημειώνει ο Xavi Serra.
Ένα από τα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το Leon VZ Sportstourer είναι το σύστημα Torque Splitter, το οποίο χρησιμοποιεί δύο ανεξάρτητους ηλεκτρο-υδραυλικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, προσφέροντας αυξημένη ευελιξία και πρόσφυση σε απαιτητικές συνθήκες.
Αυτή η τεχνολογία, όπως και άλλες καινοτομίες, προκύπτει από τη στενή αλληλεπίδραση μεταξύ της αγωνιστικής ομάδας και του τμήματος εξέλιξης των μοντέλων παραγωγής.
Προετοιμασία για διακρίσεις σε διεθνείς αγώνες
Με ήδη αποδεδειγμένη επιτυχία στις πίστες, το CUPRA Leon VZ TCR ετοιμάζεται για μια απαιτητική αγωνιστική σεζόν. Το 2025 θα κάνει το ντεμπούτο του στο IMSA Michelin Pilot Challenge στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και στο πρωτάθλημα TCR China Touring Car Championship.
Η διαρκής εξέλιξη των αγωνιστικών και των μοντέλων παραγωγής αποτελεί μια αμφίδρομη διαδικασία για την CUPRA, καθώς η τεχνογνωσία που αποκτάται στην πίστα επηρεάζει άμεσα την ανάπτυξη των οχημάτων δρόμου και αντίστροφα. "Πρόκειται για μια κοινή εξέλιξη – λαμβάνουμε και προσφέρουμε αμοιβαία τεχνογνωσία, αξιοποιώντας το καλύτερο και από τους δύο κόσμους", καταλήγει ο Xavi Serra.