

















Σχεδιαστικά μοιάζει αρκετά με το Formentor, από το οποίο είναι ελάχιστα μεγαλύτερο. Το ακόμη καλύτερο όμως, είναι πως η εικόνα μετουσιώνεται και σε σπορ συμπεριφορά, τουλάχιστον με τα δεδομένα της κατηγορίας των SUV.
Πιο ενδιαφέρον οδηγικά και σχεδιαστικά από την πλειοψηφία των SUV
Η έκδοση PHEV είναι η ισχυρότερη στη γκάμα, αλλά και η πιο βαριά
Το βασικό ερώτημα που δείχνει να απασχολεί εδώ και κάποιο καιρό όσους εξακολουθούν να βρίσκουν ακόμη ενδιαφέρον στην οδήγηση, είναι αν η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνδυάζεται με την παράμετρο fun to drive.
Υπάρχει όμως και ένα παρεμφερές ερώτημα που μας ακολουθεί για αρκετά περισσότερο χρόνο. Το αν η διασκέδαση στην οδήγηση, μπορεί να συνδυαστεί με αμάξωμα SUV. Μάλιστα το συγκεκριμένο ερώτημα έχει τεθεί τόσο καιρό πριν, που σχεδόν έχει απαντηθεί μέσω των εξαιρέσεων στην κατηγορία. Όπως είναι και αυτή της Cupra.
H Cupra, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό χαρτί στο portfolio του ομίλου VW και ο λόγος είναι πως, ενώ τα μοντέλα της βασίζονται στα ίδια πατώματα και έχουν ίδια μηχανικά μέρη με μοντέλα των Skoda και VW, καταφέρνουν να αποστασιοποιούνται από αυτά με έναν πολύ επιτυχημένο τρόπο. Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι. Ειδικά από τη στιγμή που η Cupra προβάλλεται ως η σπορ μάρκα του ομίλου.
Το Terramar είναι ένα μοντέλο που ανήκει σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες της αγοράς, τα C-SUV. Ξέρω τι θα σκεφτείς. Πως το ίδιο ισχύει και για το Formentor, το crossover με χαμηλότερο ύψος οροφής από το Terramar που αποτελεί και το μοντέλο πάνω στο οποίο ξεκίνησε η Cupra να αποκτά έρεισμα στην αγορά.
Δεδομένης της εμπορικής επιτυχίας του Formentor, είναι λογικό να αναρωτηθεί κανείς αν υπάρχει χώρος για ένα ακόμη μοντέλο στην ίδια κατηγορία. Ναι, το Terramar είναι μόλις 6 εκατοστά μεγαλύτερο (4,51 έναντι 4,45 μέτρα), όμως υποστηρίζει καλύτερα την ιδέα του οικογενειακού αυτοκινήτου, κυρίως χάρη στους μεγαλύτερους χώρους από εκείνους του Formentor.
Είναι σαφές πως όταν τοποθετείσαι σε μια δημοφιλή κατηγορία, θα βρεις απέναντί σου και έντονο ανταγωνισμό. Όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτή είναι μια πρόχειρη ερμηνεία. Γιατί στην ουσία, το Terramar τόσο σχεδιαστικά, όσο και ως dna, τοποθετείται σε ένα κλειστό κλαμπ που περιλαμβάνει μοντέλα όπως το Peugeot 3008, η Alfa Romeo Tonale, άντε και η BMW X1. Όλα τους αυτοκίνητα με έμφαση στη σχεδίαση και αντιπάθεια στην αποστειρωμένη οδική συμπεριφορά.
Παρόμοια η εικόνα και στο εσωτερικό, όπου το Terramar περιλαμβάνει ένα μίξ βιώσιμων υλικών που αφήνουν μια ιδιαίτερα καλή αίσθηση όχι μόνο στο μάτι αλλά και σε επίπεδο ποιότητας. Σίγουρα τα διάφορα μπρονζέ διακοσμητικά που αποτελούν κάτι σαν σήμα κατατεθέν της Cupra, συμβάλλουν σε αυτό. Και μαζί με τα εξαιρετικά σπορ καθίσματα και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό, αποτελούν τα highlights στην καμπίνα του Terramar.
Μία από τις βασικές παραμέτρους σε κάθε νέο μοντέλο είναι το σύστημα πολυμέσων. Το γεγονός ότι η Cupra ανήκει στον όμιλο VW δεν αποτελεί το καλύτερο εχέγγυο, όμως στην τελευταία του γενιά, το σύστημα infotainment είναι γρήγορο σε απόκριση, έχει καλά γραφικά και σε συνδυασμό με τα φυσικά κουμπιά που υπάρχουν στο τιμόνι, περιορίζει αρκετά την αρνητική εμπειρία. Το ηχοσύστημα της Sennheiser που αποτελεί μέρος του εξοπλισμού της έκδοσης VZ της δοκιμής, ολοκληρώνει την θετική εικόνα.
Η παραπάνω αναφορά στους χώρους, αφορούσε τη σύγκριση με το Formentor. Όμως υπάρχει και η σύγκριση με τις υπόλοιπες θερμικές εκδόσεις του Terramar. H PHEV έκδοση που μας απασχολεί εδώ, περιλαμβάνει πλέον μια μεγάλη μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 19,7 kWh, που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα και σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ καυσίμου, αφαιρεί 108 λίτρα από τον χώρο αποσκευών (400 έναντι 508 λίτρων των εκδόσεων 1.5 MHEV και 2.0) και προσθέτει περίπου 250 κιλά στο βάρος.
Η συνολική απόδοση του plug-in υβριδικού συστήματος που περιλαμβάνει έναν κινητήρα 1.5 λίτρων 177 ίππων και ενός ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων, είναι 272 ίπποι και 400 Nm ροπής. Αν και ακούγονται παραπάνω από επαρκείς τιμές, δεν δίνουν στο Terramar επιδόσεις GTI. Ο λόγος βρίσκεται στο βάρος του αμαξώματος που προσεγγίζει τους 2 τόνους. Ας δούμε όμως ποια ακριβώς είναι η καθημερινότητα πίσω από το τιμόνι του Terramar.
Κατά βάση, οι μετακινήσεις σου θα μπορούν να γίνονται εξολοκλήρου ή στο μεγαλύτερο βαθμό με ηλεκτρική ενέργεια, καθώς μέσα στην πόλη, η πραγματική αυτονομία που εξασφαλίζει η μεγαλύτερη μπαταρία, είναι περίπου 85 χιλιόμετρα. Και αυτό είναι σίγουρα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του Terramar.
Η εμπλοκή του θερμικού κινητήρα όταν αυτό απαιτείται, γίνεται απόλυτα ομαλά και σε γενικές γραμμές, το μεγαλύτερο Cupra που έχει παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, αποπνέει τους χαλαρούς ρυθμούς ενός ηλεκτρικού μοντέλου.
Όμως αυτό είναι κάτι που είναι στο χέρι σου να αλλάξει. Με την ανάλογη επιλογή προγράμματος οδήγησης. Στο "Cupra” έχεις έναν υπερβολικό fake ήχο που παραπέμπει σε κινητήρα με διπλάσιο αριθμό κυλίνδρων, ενώ καθιστά το Terramar ένα από τα ελάχιστα μοντέλα που επιχειρούν την αναπαραγωγή ήχου θερμικού κινητήρα, ενώ διαθέτουν ήδη έναν.
Μπορείς να μείνεις στην επιλογή "Sport”, προσθέτοντας στην εξίσωση και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Που παρεμπιπτόντως, έχει αρκετά καλή αίσθηση, όπως και τα φρένα. Και κάπως έτσι, οδηγικά, βρίσκεσαι σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα SUV της κατηγορίας.
Μόνο που υπάρχει και ένα περίεργο χαρακτηριστικό. Αν σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται και μπαίνει ξανά σε λειτουργία με το πάτημα του γκαζιού. Όμως κατά τη γρήγορη οδήγηση σε μια διαδρομή με στροφές, όλη αυτή η αίσθηση είναι κάπως περίεργη, ενώ έστω και στιγμιαία, σου δίνει την αίσθηση της υστέρησης στην παροχή ισχύος.
Είναι κατανοητό πως ελάχιστοι αγοραστές ενός μικρομεσαίου SUV θα επιλέξουν αυτό το στυλ οδήγησης, όμως η Cupra χτίζει το προφίλ της προβάλλοντας την σπορ διάσταση.
Με τιμή στα επίπεδα των 50.000+ ευρώ, το Terramar δεν είναι αυτό που θα αποκαλούσες προσιτό αυτοκίνητο. Επιπλέον, εισέρχεται στα εδάφη των premium κατασκευαστών, κάτι που σημαίνει πως η επιλογή του θα έχει γίνει συνειδητά, στηριζόμενη στα χαρακτηριστικά του.
Με ικανοποιητική ηλεκτρική αυτονομία και διασκεδαστική οδική σμπεριφορά, ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα του VW γκρουπ. Η επιθετική του εμφάνιση και το όμορφο εσωτερικό που έχει σχεδιαστεί έχοντας στο επίκεντρο τον οδηγό, έρχονται να ολοκληρώσουν την εικόνα. Και να αναδείξουν το Terramar σε μια πρόταση που ξεχωρίζει, σε μια από τις πολυπληθέστερες κατηγορίες της αγοράς.
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 1.498 cc
Μπαταρία: 25,7 kWh (19,7 kWh ωφέλιμη)
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 7
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 272 PS
Ροπή: 400 Nm
0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Κατανάλωση:
Μέση εργοστασιακή: 0,5 l/100 km
Μέση δοκιμής: 7,9 l/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.519 mm x 1.864 mm x 1.584 mm
Μεταξόνιο: 2.681 mm
Βάρος: 1.904 kg
Χώρος αποσκευών: 400-490 lt
Εκπομπές CO2: 11 g/km
Τιμή: από 51.490€