Το μυστήριο με την SL55 AMG του Steve Jobs-γιατί δεν είχε πινακίδες

Ο ιδρυτής της Apple δεν ήταν ο μεγαλύτερος φαν των αυτοκινήτων, όμως αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρχαν ιδιαιτερότητες στα λίγα που πέρασαν από τα χέρια του. Όπως η απουσία πινακίδων στην Mercedes SL55 AMG.

Steve Jobs Mercedes SL55 AMG

Ο Steve Jobs, ιδρυτής της Apple, ήταν γνωστός για την λιτή προσωπική του ζωή, ενώ σπάνια έκανε επίδειξη πλούτου, παρά το γεγονός πως η περιουσία του, ξεπερνούσε τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το θάνατό του το 2011.

Διαβάστε Επίσης

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της επιθυμίας του για ιδιωτικότητα, ήταν η χρήση του αυτοκινήτου του. Ο Jobs είχε για χρόνια το ίδιο αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά δεν ήταν εύκολο να τον εντοπίσει κάποιος.

Steve Jobs Mercedes SL55 AMG

Αρχικά, ο Jobs οδηγούσε μια Porsche 911, ενώ αργότερα την αντικατέστησε με μια Mercedes SL55 AMG. Ωστόσο, και στα δύο αυτά μοντέλα, το κοινό χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός ότι δεν είχαν πινακίδες κυκλοφορίας. Και αυτό δεν ήταν τυχαίο.

Στην Καλιφόρνια, υπήρχε για αρκετά χρόνια ένα νομικό παραθυράκι που επέτρεπε στους ιδιοκτήτες να οδηγούν τα καινούργια τους αυτοκίνητα χωρίς πινακίδες, για τους πρώτους έξι μήνες μετά την αγορά τους.

Άλλαζε αυτοκίνητο κάθε 6 μήνες

Ο Jobs, εκμεταλλευόμενος αυτήν την αθέατη πτυχή του νόμου, δεν περιοριζόταν σε ένα μόνο αυτοκίνητο. Κάθε έξι μήνες, φέρεται να αντικαθιστούσε το αυτοκίνητό του με ένα ακριβώς ίδιο από την εταιρεία μίσθωσης, χωρίς ποτέ να χρειαστεί να αποκτήσει πινακίδες.

Steve Jobs Mercedes SL55 AMG

Κατά τη διάρκεια αυτών των χρόνων, το κοινό δεν είχε την ευχέρεια να εντοπίσει τη συγκεκριμένη λεπτομέρεια, αφού τα κοινωνικά μέσα δεν ήταν τόσο διαδεδομένα όσο σήμερα.

Μέχρι τη στιγμή που άλλαξε ο νόμος στην Καλιφόρνια, η πρακτική αυτή ήταν απολύτως νόμιμη, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα του Jobs να παραμείνουν "αόρατα” από το κοινό για πολλά χρόνια.

Γεγονός ή μύθος;

Βέβαια, υπάρχει και μια διαφορετική προσέγγιση στο συγκεκριμένο θέμα, όπως εκφράζεται από τον πρώην υπάλληλο της Apple, Jason Douglas, που θεωρεί την ιστορία αυτή έναν μύθο.

Όπως αναφέρει, η αρχική ιστορία προέρχεται από τον Jon Callas, έναν εκτελεστικό διευθυντή της Apple. Ο οποίος είτε εφηύρε την ιστορία για να εξηγήσει αυτό που συνέβαινε, είτε ο Jobs ίσως είπε την ιστορία σε άτομα του κύκλου του. Ο ίδιος δηλώνει σχεδόν σίγουρος ότι ο Jobs οδήγησε μόνο μία SL55 AMG. Και αναπτύσσει το σκεπτικό του:

Διαβάστε Επίσης

Η SL55 AMG έμεινε στην παραγωγή το διάστημα 2003–2008. Το 2007, απέκτησε ένα διάφανο κεντρικό φως πίσω (που προηγουμένως ήταν κόκκινο), και αν κοιτάξει κανείς όλες τις φωτογραφίες της SL55 του Jobs, είναι σαφές ότι ήταν διάφανο (που σημαίνει ότι ήταν μοντέλο του 2007 ή 2008).

Επομένως, ενώ υποτίθεται ότι άλλαζε αυτοκίνητο κάθε 6 μήνες, το συγκεκριμένο μοντέλο βρισκόταν στην παραγωγή μόνο για 2 χρόνια. Όταν η SL55 αντικαταστάθηκε από την SL63 το 2009, πώς εξακολουθούσε να βρίσκει καινούργια SL55;

Ερώτημα οι όροι μίσθωσης

Και συνεχίζει: Το πλαίσιο της πινακίδας του οχήματος του (πριν την αφαιρέσει) αναγράφει "Smythe-European", έναν μεγάλο αντιπρόσωπο Mercedes στην περιοχή του κόλπου. Ο οποίος όμως, δεν προσφέρει συμβόλαια μίσθωσης 6μηνης διάρκειας. Οι διαθέσιμοι όροι μίσθωσης καθορίζονται από την MB Financial, καιη διάρκεια είναι 3 χρόνια.

Steve Jobs Mercedes SL55 AMG

Φαίνεται απίθανο η Smythe να κατάφερε να κάνει τη MB Financial να συμφωνήσει σε έναν τέτοιο όρο. Οι περισσότεροι πλούσιοι άνθρωποι που θέλουν ένα αυτοκίνητο μόνο για 6 μήνες, απλά το αγοράζουν και μετά το ανταλλάσσουν με τον έμπορο όταν αγοράζουν το επόμενο.

Επίσης, ο Steve Jobs θα παραβίαζε πολλούς νόμους του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, γιατί όχι και αυτόν που αφορά τις πινακίδες; Πάρκαρε καθημερινά σε θέσεις αναπήρων, παρά το γεγονός ότι το εν λόγω πρόστιμο είναι πολύ πιο αυστηρό από το να μην έχεις πινακίδες.

Το έκανε γιατί μπορούσε

Ήταν προφανές ότι δεν χρειαζόταν κάποιο νομικό παραθυράκι για να μην εμφανίζει πινακίδες, γιατί προφανώς δεν τον ενδιέφερε να παραβιάζει τον νόμο.

Επίσης, δεν έχω δει καμία απόδειξη σε φωτογραφίες ότι είχε καν τις πινακίδες του. Αν ξαναπήγαινες για νέο αυτοκίνητο κάθε 6 μήνες, θα έδειχνες την ετικέτα στο παρμπρίζ για να αποδείξεις ότι βρίσκεσαι ακόμα στην περίοδο των 6 μηνών. Αλλιώς, ποιο το νόημα του να ανανεώνεις το συμβόλαιο; Αντί για πρόστιμο "χωρίς πινακίδες", θα έπαιρνες πρόστιμο "χωρίς ετικέτες" (που είναι ουσιαστικά το ίδιο πράγμα).

Οπότε, καταλήγει o Douglas, όσο δημοφιλής κι αν είναι αυτή η ιστορία, είναι πιθανώς αναληθής και έχει πάρει δημοσιότητα γιατί αρέσει στον κόσμο να πιστεύει ότι άνθρωποι σαν τον Steve Jobs "χακάρουν το σύστημα", αντί για το προφανές: απλά δεν έβαζε τις πινακίδες και πλήρωνε τα πρόστιμα, όπως έκανε και με όλα τα πρόστιμα για τις θέσεις αναπήρων, γιατί μπορουσε.

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network