
Για πρώτη φορά μετά από 28 χρόνια, η Mazda προχωρά σε μια σημαντική ανανέωση της ταυτότητάς της, παρουσιάζοντας ένα νέο λογότυπο. Το νέο λογότυπο ακολουθεί μια πιο επίπεδη σχεδίαση, η οποία σύμφωνα με αναφορές έχει βελτιστοποιηθεί για smartphones και ψηφιακές οθόνες.
Αυτή η ανανέωση σηματοδοτεί τον πιο σημαντικό επανασχεδιασμό από το 1997, όταν παρουσιάστηκε το χαρακτηριστικό λογότυπο σε σχήμα "Μ" που εμπνέεται από τον γλάρο, το οποίο αποτέλεσε το σήμα της Mazda για σχεδόν τρεις δεκαετίες.

Παρόλο που η Mazda δεν έχει ανακοινώσει επίσημα την αλλαγή (το λογότυπο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της μάρκας παραμένει το υπάρχον), διάφορες ειδησεογραφικές πηγές από την Ιαπωνία, όπως το Nikkei, επιβεβαιώνουν ότι η αλλαγή είναι καθ' οδόν.
Λογικά αναμένεται επίσημη ανακοίνωση μέσα στις επόμενες μέρες, καθώς η 30ή Ιανουαρίου συμπίπτει με την 105η επέτειο της εταιρείας, και ίσως η παρουσίαση του νέου λογότυπου συνδυαστεί με αυτή την περίσταση.
Πιθανή συνύπαρξη με το υπάρχον
Υπάρχουν επίσης κάποιες φήμες ότι το νέο λογότυπο μπορεί να συνυπάρξει με το τρέχον, ανάλογα με την χρήση του.
Η νέα απλοποιημένη σχεδίαση εμφανίστηκε για πρώτη φορά online τον Ιούλιο του 2024, όταν η Mazda την κατέθεσε στο Ιαπωνικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Παρά την απώλεια της μεταλλικής υφής, των έντονων ακμών και του πολυεπίπεδου βάθους του προηγούμενου λογότυπου, το νέο σχέδιο παραμένει αναγνωρίσιμο και χαρακτηριστικό της Mazda.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το επίπεδο λογότυπο φαίνεται πιο καθαρό σε οθόνες smartphones και φορητών υπολογιστών, χωρίς να αναφέρει περισσότερες λεπτομέρειες.

Με μια πιο προσεκτική ματιά, παρατηρούμε κάποιες διακριτικές, αλλά σαφείς αλλαγές. Η εξωτερική μορφή του λογότυπου έχει απλοποιηθεί και έχει γίνει ελαφρώς πιο στρογγυλή, ενώ οι πρώην καμπύλες πτέρυγες του γλάρου έχουν αντικατασταθεί από ευθείες γραμμές.
Ακολουθεί την τάση
Η χρωματική παλέτα μαύρου και λευκού δημιουργεί μια καθαρή και υψηλής αντίθεσης αισθητική, αν και το νέο λογότυπο δεν διαθέτει τις διαστατικές τονίσεις και σκιές που προσέφεραν στο προηγούμενο σχέδιο την τρισδιάστατη αίσθηση.
Η ανανέωση του λογότυπου της Mazda δεν συμβαδίζει μόνο με τις ανάγκες της εταιρείας, αλλά ακολουθεί τη γενικότερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία για πιο επίπεδα και απλοποιημένα λογότυπα.
Αρκετές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ των οποίων οι VW, Audi, Mini, BMW, Volvo, Lotus, Citroen, Renault, Nissan, Ford και άλλες, έχουν ήδη προχωρήσει σε ανάλογες αλλαγές τα τελευταία χρόνια. Τέλος, ακόμη δεν έχει γίνει γνωστό πότε θα τοποθετηθεί το νέο λογότυπο στα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής.