
Η BYD, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο αυτή την εποχή και για να μην το παραλείπουν κάποιοι, σημείωσε μια ιστορική νίκη: για πρώτη φορά, οι πωλήσεις της στην Ιαπωνία ξεπέρασαν εκείνες της Toyota στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η BYD κατακτά την Ιαπωνική αγορά ηλεκτρικών
Αφού κατάφερε να εκτοπίσει τους παραδοσιακούς κατασκευαστές από την κινεζική αγορά με οικονομικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η BYD στρέφεται πλέον στις διεθνείς αγορές.
Το 2023, η BYD εισήγαγε το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα στην Ιαπωνία, το Atto 3. Το SUV, με τιμή εκκίνησης περίπου 19.000 ευρώ, ανταγωνίζεται δημοφιλή μοντέλα όπως το Toyota RAV4 και το Honda CR-V, καθώς και άλλα ηλεκτρικά όπως το Toyota bZ4X και το Nissan Ariya.
Στην πρώτη πλήρη χρονιά πωλήσεων, η BYD κατέγραψε 2.223 πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιαπωνία, ξεπερνώντας την Toyota, η οποία πούλησε μόλις 2.038 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2024. Η επιτυχία αυτή αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία, δεδομένου ότι η Toyota παραδοσιακά κυριαρχεί στην ιαπωνική αγορά.

Νέα μοντέλα και εντυπωσιακά αποτελέσματα
Οι πωλήσεις της BYD αυξήθηκαν κατά 54% σε σχέση με το 2023, ενώ οι αντίστοιχες της Toyota μειώθηκαν κατά 30% την ίδια περίοδο. Από την είσοδό της στην αγορά, η BYD έχει παρουσιάσει κορυφαία μοντέλα όπως το hatchback Dolphin και το sedan Seal.
Το Dolphin, με τιμή εκκίνησης περίπου 19.000 ευρώ, ανταγωνίζεται δημοφιλή εγχώρια μοντέλα όπως το Toyota Prius και το Nissan LEAF. Από την άλλη, το Seal, που λανσαρίστηκε τον Ιούνιο του 2024, θεωρείται η απάντηση της BYD στο Tesla Model 3. Μέχρι τον Αύγουστο του 2024, το Seal ήταν ήδη το πιο δημοφιλές εισαγόμενο ηλεκτρικό όχημα στην Ιαπωνία. Το μοντέλο αυτό ξεκινά από περίπου 33.500 ευρώ.
Η στρατηγική της BYD για το 2025
Η BYD σχεδιάζει να αυξήσει περαιτέρω την πίεση στην αγορά το 2025, με την κυκλοφορία του Sealion 07, ενός νέου έξυπνου μεσαίου SUV.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2024 σημειώθηκε μείωση 33% στις συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ιαπωνία, φτάνοντας τις 60.000 μονάδες – η πρώτη ετήσια πτώση εδώ και τέσσερα χρόνια. Η Nissan ηγήθηκε της αγοράς με μερίδιο περίπου 50%, παρά τη μείωση κατά 50% των πωλήσεων του LEAF (30.749 μονάδες).

Αν και οι πωλήσεις του Toyota bZ4X αυξήθηκαν κατά 10%, ο αριθμός παρέμεινε χαμηλός, με μόλις 1.012 μονάδες να πωλούνται το 2024. Το ηλεκτρικό SUV της Toyota ξεκινά από περίπου 35.000 ευρώ.