
Η Renault βρίσκεται εν αναμονή της εισόδου στην αγορά τριών νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένου του πολυαναμενόμενου μικρού Renault 5, αλλά ήδη σχεδιάζει την επόμενη γενιά ηλεκτρικών οχημάτων που θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα.
Πρόκειται για ένα αρκετά σημαντικό νέο, αν λάβει κανείς υπόψη του το γεγονός πως αυτή η νέα πλατφόρμα, αναμένεται να μειώσει το κόστος κατά 40% και θα κάνει το ντεμπούτο της μέχρι το 2028 σε ένα μοντέλο συμπαγών διαστάσεων, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Luca de Meo.

Η νέα πλατφόρμα φέρεται να έχει ενεργειακή απόδοση μικρότερη από 12 kWh/100 km για τα μικρομεσαία μοντέλα, καλύτερη ακόμη και από τα πρόσφατα μικρά EV της Renault, όπως το Renault 5, με εργοστασιακή κατανάλωση περίπου 13 kWh/100 km (WLTP).
Η Renault λέει ότι η νέα πλατφόρμα θα είναι τόσο προηγμένη που ουσιαστικά θα αποτελεί "δύο γενιές σε μία".
"Μέχρι το 2028, χάρη στην επόμενης γενιάς, επαναστατική πλατφόρμα μας για το segment C (σ.σ. μικρομεσαία μοντέλα), θα είμαστε στο επίπεδο των καλύτερων κινεζικών εταιρειών σε ότι αφορά προϊόν και κόστος", δήλωσε ο de Meo στις 30 Οκτωβρίου, σε μια εκδήλωση με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από την ίδρυση του παραρτήματος Ampere, για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Οι βελτιώσεις στη νέα πλατφόρμα
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, οι μηχανικοί της Ampere και της Renault θα επικεντρωθούν σε βελτιώσεις στην αεροδυναμική, την τριβή και τη ροή αέρα κάτω από το αμάξωμα, καθώς και σε έναν ηλεκτροκινητήρα νέας γενιάς, ηλεκτρονικά ισχύος και χημική σύνθεση μπαταριών.
Θυμίζουμε πως τα σημερινά ηλεκτρικά μοντέλα της Renault βασίζονται σε δύο πλατφόρμες: την AmpR Medium (προηγουμένως γνωστή ως CMF-EV), η οποία εφοδιάζει συμπαγή μοντέλα όπως το Megane hatchback και το Scenic SUV καθώς και το μελλοντικό Alpine A390 και την AmpR Small (προηγουμένως CMF-B EV), που εφοδιάζει τα Renault 5, Renault 4 SUV, Alpine A290 και μελλοντικά μοντέλα που θα περιλαμβάνουν τον αντικαταστάτη του Nissan Micra.
Επίσης, μια τροποποιημένη έκδοση του πατώματος AmpR Small θα αποτελέσει τη βάση για το νέο Twingo που αναμένεται στις αρχές του 2026 και ένα αντίστοιχο μοντέλο με τα σήματα της Nissan.
Πιθανό ντεμπούτο στην έκδοση παραγωγής του Embleme
Αναφορικά τώρα με τη νέα πλατφόρμα, αυτή θα μπορούσε να εμφανιστεί πρώτα σε μια έκδοση παραγωγής του Renault Embleme concept που έκανε το ντεμπούτο του τον περασμένο μήνα στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού.

Το Embleme προορίζεται ως μια σαφή ένδειξη για το πώς ο όμιλος Renault θα μπορούσε να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα των οχημάτων του κατά 90%, αλλά πιθανότατα θα αποτελέσει και τη βάση για ένα μοντέλο παραγωγής, δήλωσε ο de Meo.
"Αν με ξέρετε λίγο, κάθε φορά που παρουσιάζω κάτι σε μια σκηνή, στο τέλος τείνω να το φέρνω στην παραγωγή", δήλωσε ο de Meo για το Embleme, το οποίο παρουσιάστηκε με υβριδικό σύστημα κίνησης μπαταρίας-κυψέλης καυσίμου υδρογόνου.
Τα τρία τελευταία EV της Renault, τα Renault 4 και 5 και το Scenic, εμφανίστηκαν ως μοντέλα παραγωγής σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητα από την εικόνα τους ως πρωτότυπα.